[WN] AV Hengst Kalief weer eens op film!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: AV Hengst Kalief weer eens op film!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:34

@love Apollo. Er wordt ook juist gezegd dat het er niet uitziet als kreupheid maar dat er iets anders mis is.

Ik denk zelf dat er iets mis is met zijn rechterheup/bekken of bovenbeen. Dit zie je vooral als hij van de camera afloopt. hij is nog niet helemaal recht in zijn lijf en zijn rechterheup is hoger dan zijn linker. In de galop houdt hij zijn beide achterbenen stijf, ook dat zie je vooral als hij van de camera afloopt.

Zijn staarthouding vind ik vrij normaal voor een arabier.

Achterwaarts... als hij de hulp kent zonder bit druk kun je beter de back inzetten zonder druk en dan in de back up gaan corrigeren aan hoofdhouding. Ik zie niet waarom een paard zijn bekken zou gaan kantelen als je je hand omhoog doet? (was dat maar zo..ei van columbus!) Ik weet ook niet waarom een paard zou gan zakken tegen de druk van het bit in, laat staan zacht worden. Als het goed is leer je hem om te geven op het bit. Maar dat is mijn theorie. Ik hou ervan om dingen te onderbouwen vanuit paardendidactiek..

Rijtechnisch zou ik me niet erg druk om maken op dit moment. Eerst paardje goed in zijn vel hebben.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 20:14

@ dapperdier: Het klopt dat hij nog iets scheef is. Door de val stond zijn rechterheup idd erg scheef, is gelukkig al een stuk beter. Moet zeggen dat ik het vooral nog merk met achterwaarts, hij heeft dan de neiging een beetje naar rechts af te wijken en dit deed hij voor de val niet. Moet zeggen als ik achter hem sta dat het verschil in zijn heup niet zo groot is hoor, dus denk dat dit op film ook een beetje vertekent omdat je er niet precies recht achter staat en hij beweegt. Dat hij in de galop weinig sprong maakt is bekend, zeker in de eerste galop op de film is zijn sprong minimaal, later al wat beter. Komt mede door zijn vlakke gangen en steile achterbenen, dit heeft hij altijd al gehad. Toen de osteopaat hem na de val nakeek vond ze zijn bekken, rug en schouder verder mooi los, alleen was hij ongelofelijk scheef.

Achterwaarts heb ik altijd geleerd met bit druk, ik weet dat er verschillende manieren zijn en sta ook zeker open het eens anders te proberen. Met bitdruk (altijd in combi met been) probeer ik wat snelheid te vragen in het achterwaarts, hierdoor gaan ze meer zitten en gaan ze opgegeven moment vanzelf achteruit en worden ze voor dus zacht en dan breng ik mijn hand ook weer omlaag. (Eron dampier legde het beter uit dan ik)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:29

Knap dier!
Vind hem wel ontspannen lopen :j
Zoals ze zelf aangeeft is het nu al een heel stuk beter dus de rest zal ook wel beteren ;-)
Ik vond het een leuk filmpje!