[WN] ff kijkje nemen :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:34

Hoi Sharmila! Debbie hier...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 16:31

Sharmila schreef:
Ik ging voor de lol een westernles uitproberen, en toen was ik verkocht.

haha wel erg snel dan Knipoog maar wel leuk dat je meteen wist wat je wilde OK dan!

op wat voor paarden rijden jullie zoals western... ik weet dat een quarter daar heel geschikt voor is, maar verder???

groetjes

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:10

ik rijd western met een halve draver (en paps is rijpaard x tuiger x arabier)

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:11

Hoi!
Ik heb 10 jaar engels gereden en ik rij sinds twee jaar western, ik ben er eigenlijk een beetje ingerold. Ik reed engels op een paard dat bij Ilona staat (ze heeft een western ranch), toen dat paard daar wegging ben ik blijven plakken en vanzelf western gaan rijden. Ik vind het hartstikke leuk en wat mij vooral aantrekt is dat relaxte, je doet alles wat rustiger aan. Ik vond het in het begin wel erg lastig, omdat ik toen L in de dressuur reed en B bij het springen en dan begin je weer helemaal opnieuw met niks. Maar het gaat steeds weer wat beter en je leert steeds weer meer. Nu geef ik zelfs beginners in de werstern les! Springen mis ik wel heel erg, als ik in het bos rijd en ik zie een balkje, dan kan ik het echt niet laten om er overheen te springen! Helaas heb ik al 4 maanden niet meer gereden (soms wel stiekem 10 minuutjes), doordat ik een hernia heb en ik heb net gehoord dat ik dit jaar helemaal niet meer mag rijden. Flink balen dus!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:38

Ik ben 2.5/3 jaar geleden overgestapt. Eerst op lespaarden, toen een tijdje daarnaast een paintruin gehad om te rijden en daarna op zoek gegaan naar een eigen paard, ditmaal voor de western geschikt Haha!

Ik heb een 2,5 jarige pintaloosa, en een 7-jarige appaloosa. Beide merries, gezelly Tong uitsteken OK dan!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 18:39

wat is een pintaloosa?

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:51

Wat ik zow leuk vind aan western rijden is dat het de mensen die op wedstrijd gaan zow leuk met elkaar over weg gaan. Het is er bijna altijd gezellig en de mensen helpen elkaar vaak ook wel.
En dat is wat ik vaak mis als ik met een vriendin op spring concour ben.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:54

Daar ben ik het mee eens, iedereen begint geweldig te juichen als iemand goed rijd op een wedstrijd, een leuke motivatie voor de ruiter en mede daardoor hangt er zo'n ontzettend leuk sfeertje! OK dan!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:02

Suleika schreef:
wat is een pintaloosa?

Een paard met vlekken (bont) en stippies (appie) of een kruizing van een paint/ pinto met een appie.........lijkt mij.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:39

FlyingHigh"]
[quote="Suleika schreef:
wat is een pintaloosa?

Een paard met vlekken (bont) en stippies (appie) of een kruizing van een paint/ pinto met een appie.........lijkt mij.....
[/quote]
Maar dan hoeft ie dus geen stippen of vlekken te hebben Clown

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 06:26

of misschien wel strepen

ja dat zou ook wel vet zijn als bij een spring of dressuur wedstrijd iedereen je staat aan te moedigen... !!! Haha!

De enigen die dat tot nu doen zijn mijn clubgenoten als ze er toevallig zijn. Haha en vooral margo (maar die kennen jullie niet Haha!) leeft dan heel errug mee! En esther (mareska, op bokt ook wel)!
Eerst reed ik op hindernis 4B aan, het was op 1 seconde na een weigering (kreeg m er net overheen vanuit stilstant) hoor je kei hard K*T aan de zeikant Bloos was esther dus Haha!