[WN] Lodewijkje onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Re: Lodewijkje onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:32

Wat een leuke pony!! En een mede langejan... Ziet er leuk uit hoor!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:53

Lodewijk <3

het is net of ik mijn dochter zie op onze Lotte
zij kon haar pas een beetje baas toen ze 12 jaar was maar toen kreeg je ook deze verhouding

wat ik bij haar merkte is dat de pony moeite kreeg met het evenwicht van de ruiter omdat die nu eenmaal anders ligt als een ruiter zo lang is ten opzichte van je pony

kwa gewicht zal lodewijk echt geen moeite met je hebben, hou wel de balans in de gaten, maar verder leuk om lodewijk eens onder het zadel te zien

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:19

Bente hij is idd echt heel breed, heb heb afgelopen week gemeten om gewicht te bepalen en zijn omvang op het smalste punt van zijn romp is even groot als de lengte van voor naar achteren := . Hij is nu dan wel weer aan de dikke kant maar zelf als hij heel dun is is zijn rug gewoon plat. Dus ga maar vast de split oefenen voor je hierheen komt :)) .

gekvanfleur, echt? Ik heb nog nooit en haflinger gezien met zoveel wit, ben heel benieuwd naar een foto :j .

Spatter, balans heb ik geen probleem mee, heb eigenlijk altijd ook dit soort type pony's gereden (haflinger, tinker, merens, welsh). Het is zelfs zo dat de echte paardenmaten die ik heb gereden op 2 handen te tellen zijn en de meeste daarvan zijn gelderse, ook rondgeribd dus. Een (groot) smal paard heb ik meer moeite mee om in balans te blijven, deze hebben veel te weinig draagvlak om mijn lengte over te balanceren. Lodewijk zelf heeft eigenlijk ook nooit echt problemen gehad met mijn lengte, zelfs met inrijden had hij in no time zijn balans gevonden, zo snel had ik nog nooit eerder meegemaakt.

Hij is ook wel echt het type pony dat zijn ruiter vol trots met zich meedraagt, vooral als we buiten rijden, dan vind hij zichzelf wel heel stoer :+:

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:22

IcePrincess schreef:
Zo'n karakter kom je (gelukkig) zelden tegen en is te ingewikkeld om in woorden uit te leggen maar hij is niet normaal om het zo maar te zeggen :+ .

Denk dat dit bij moeders vandaan komt. Zijn halfzus is, als ik het zo lees, precies van hetzelfde karakter. Zij heeft een soort van blinde paniek knop. Heb daar ook wel eens wat over terug gelezen bij Lodewijk (trailer verhaal) := . Begrijp dus helemaal wat je bedoeld :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:38

*gaat heel hard oefenen* nah, gelukkig ben ik wel wat gewend, we zullen het zien :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:48

Wacht halfzus? Volgens mij heb ik iets gemist :D , ik kan me alleen een halfbroertje van moeders kant herinneren (cremello, staat in denemarken of zweden).

Maar idd, hij kan echt vanuit het niets ineens heel panisch worden en dan is heel moeilijk tot hem door te dringen en hij kan dan ook het heel gevaarlijk worden, gaat steigeren en gericht naar je (hoofd) slaan met zijn voorbenen. Het is gelukkig wel al een heel stuk minder en nog zelden zonder aanleiding maar het blijft vervelend (op de kliniek is hij al lichtelijk berucht na wat bloederige taferelen omdat hij niet in zijn voet geprikt wenste te worden tijdens een onderzoek := )
En vervoeren blijft idd ook een probleem, kan alleen in een vrachtwagen, zweer gesedeerd en er moet iemand bij hem blijven om hem gerust te stellen tijdens de reis. Hij loopt er zonder problemen in maar zodra alles dichtgaat raakt hij in paniek, net zoals hij niet alleen op stal kan blijven, dan probeert hij over de staldeur te springen (en daar is zijn buikje net te rond voor dus dan blijft hij steken |o ). Maar hij staat nu lekker buiten in een groepje dus daar hebben we geen last meer van :) .

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:54

Hahah...die broer van jou is dus een zus :')

Lair heeft voor zover ik weet alleen Linette een cremmelo kleurig merrie veulen gekregen toen ze nog van mij was (voordat Ellis haar van mij kocht) en jouw Lodewijk. Linette staat nu inderdaad in Denemarken als fokmerrie. Ze wordt niet bereden omdat ze dat niet bij iedereen toestaat. Klinkt je vast bekend in de oren :D . Lair was echt een super pony. De beste kinderpony die je je maar kunt wensen maar er zat soms ook een kop op. Zo was het onmogelijk om haar door de hoefsmid te laten behandelen toen ze drachtig was van Linette. Ze ging toen echt helemaal door het lint en was zelfs niet te houden met 3 man sterk. Na haar dracht was er helemaal niets meer aan de hand. Bijzondere merrie :j

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:58

Kan me trouwens herinneren dat toen ik Lair kocht en haar ophaalde ze net zo panisch was in de trailer als Lodewijk. De hoefafdrukken van die kleine A-Welsh stonden in het dak van de trailer :=
Dat is later met oefenen bij Ellis overigens helemaal goed gekomen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:00

Lodewijk!!!! <3

Als ik nu zeg dat ik t geen gezicht vind, mogen wij `m dan???? <<)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 18:24

Denk niet dat je dat echt wilt hoor :')

Wat stom, staat me echt bij dat het een ruin was maar idd, ik heb in zijn familiemapje een mapje Linette met foto's die ik van jou had gekregen en van haar nieuwe eigenaar :+ . Dat zij moeilijk met rijden was wist ik niet, meisje waar ik destijds contact mee heb gehad reed haar wel en dat ging erg goed van wat ze vertelde.
Ik wist ook helemaal niet dat die rare kuren in de familie zaten, vooral omdat Lair zo'n goede kinderpony is, dat is Lodewijk echt totaal niet := . Eigenlijk wel een hele geruststelling om dit te weten, ik heb hem natuurlijk al zo lang en kan voor al die rare dingen echt geen aanleiding terugvinden waarom hij zou zou moeten reageren en van Graffiti zou het ook niet moeten komen, mams is de schuldige dus :D .

Lodewijk weet met rijden precies wat hij bij wie kan uitspoken, kan jij rijden en je rijstijl staat hem aan dan doet hij alles voor je, kun je niet rijden of je hebt een verkeerde rijstijl dan is een monster := , vooral staken en wegrennen met zijn hoofd op zijn buik zijn favoriet.
Hij wordt sinds een jaar nu ook beslagen en dat gaat echt supergoed, had ik niet verwacht, maar ik denk dat het ook heel veel scheelt dat hij met de eerste keer beslaan nog verdoofd was omdat net daarvoor foto's gemaakt waren. Meteen een goede ervaring, af en toe nog wel een beetje klieren maar geen paniek, de laatste keer bij de hoefsmid liet hij een prachtige levade zien, heel stout maar verbazingwekkend knap :))

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:37

Erg leuke foto's hoor! :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:48

tones schreef:
Lodewijk!!!! <3
Als ik nu zeg dat ik t geen gezicht vind, mogen wij `m dan???? <<)

_O-

Onwijs leuk om Lodewijk onder het zadel te zien! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:29

Dat smoeltje! <3

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:12

Wat een leukert zeg en die lengte vindt het niet storend hoor. Zelf blijf ik ook te groot voor me pony denk ik heb nu een 1,5 jarige met friesxwhels bloed nu net zo groot als de jouwe dus ik kan der straks ook makelijk op als ik jouw zo bezig zie weet alleen niet wat ik ga rijden maar de western kant trekt me meer. Vandaar ook dat ik jouw topic tegen kwam was ff aan het rondneuzen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 07:22

Lodewijk :D Ik vind dat jullie hartstikke leuk zijn zo samen ... ik vind het helemaal geen raar beeld geven het kan prima zo .. En als jullie plezier hebben waarom niet !!

Klopt wat Jinte zegt Lair was heel bang op de trailer in het begin (maar had ook een nare ervaring gehad )Maar na veel mee en gewoon doorzetten ging het uiteindelijk prima :D .. en het is de beste kinderpony die ik ooit maar deed de dingen niet zomaar ze was de prinses van de stal en zo wilde ze behandeld worden :D ze liep met mijn zoon M2 en kende de oefeningen voor de Z helaas mocht ze dat niet omdat ze een B pony was. Een echte wedstrijdpony die niet gelukkig was in de wei maar wilde schitteren in de ring dan ging het nekkie er extra op en werden de bewegingen extra .. en ze loopt op haar 18de nog steeds braaf haar rondjes niet meer in de sport maar wel als leerpony bij 2 jonge kinderen. :)

jimie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:30

Wat leuk om hem zo weer eens tegen te komen... waar blijft de tijd, ik heb hem nog geboren zien worden O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:48

leuk dier!!!
Maar je mag m inderdaad wel harder aan t werk zetten! (beoordeel ik dan effe vanaf de fotos he) lekker voorwaarts, veel buigen en cirkels!
Vind jou nog geen eens 1.83 lijken hoor het plaatje valt best mee! Leuke combi!

SGBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:30

Ik vind het juist een leuke combo. Hij ziet er ook wel erg schattig uit /3

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:16

Lodewijk! De allerstoerste pony van bokt :D

Ik vind jullie een leuk stel samen! Vanaf de foto zou ik je geen 183 geven haha!
Het ziet er niet uit alsof Lodewijk er last van heeft, dus lekker doorgaan :D

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:53

Leuke combinatie hoor! Ik heb zelf ook een zoon van glansevin graffiti beleerd en ik had ongeveer dezelfde verhoudingen met mijn pony (limit) als jij. Ik snap wat je bedoelt, als je erop rijdt voelt het goed, maar je krijgt wel commentaar van anderen. Zelf rijd ik niet meer op limit, omdat ik me er niet fijn meer bij voelde, maar het ziet er bij jou nog prima uit. Leuk ponytje ook, hij lijkt wel een beetje op limit, grappig om te zien!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:18

Ooooh wat een leuke foto's :P vind je nog goed passen op hem hoor :j Ik ben zelf een klein mensje, 1.61 als ik het goed heb, dus dan ziet het er gelijk heel anders uit :') Het westerntuig staat hem ook super sexy :j

spoenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:51

leuke foto's!