Slofje schreef:Ja, maakt een hoop duidelijk
En nee, niet persé vanuit het punt "westernshowoutfit", maar wel "ik rijd western en daar horen sporen bij", dat zie ik in ieder geval ook nogal eens langskomen.
Vind overigens dat er nogal neerbuigend tegen/over me gepraat word, ik ben geen penny en ben niet van het sielugh.
Graag het begrip hiervoor dat ondanks dat ik nog jong ben, dat geen reden is om gelijk op die toer te gaan.
Ben het alleen op 1 punt niet eens: Als ze niet snel genoeg op je been reageert. Naar mijn idee maak je een paard dan stomper.
Vind dat je dat toch echt wel zelf uitlokt, aangezien je gelijk aanneemt dat ik sporen draag voor de sier. Dan kan je zulke reacties verwachten...
En ja, ook als mijn paarden niet direct op mijn been reageren, wil ik best eens een keer mijn spoor gebruiken. Als je weet hoe je dat moet doen
worden ze er alleen maar fijner van. Andere mensen gebruiken daar een zweep voor. Die van mij moeten gewoon reageren als ze wat gevraagd word, gebeurt dat niet, dan vraag ik het wat duidelijker. Ik vind het vervelend om been te moeten blijven geven, ik doe het liever duidelijk voor mijn paarden. Dat heet ook je hulpen verfijnen, been geven is ook een hulp namelijk. Niks geks aan hoor.@kelz: ja he! ze ziet er heel anders uit nou! thanks

@arianne: Jaaa gaat echt heel goed!!
@rumpleteaser, waar aan??

@wb, tones en de rest dankjewel
blij met deze reacties, ook dat het er vriendelijk uitziet 
en sevke, mee eens.