juval schreef:oké, dus samenvattend denken jullie wel dat een quarter/paint geschikt (alhoewel vrij prijzig) is voor mijn doelen. Ik wil geen reining gaan rijden en verwacht ook niet dat ik het niveau van Anky/Riekie of Jos Lansink zal bereiken, dat wil ik geeneens. Dat mennen is bijzaak en misschien iets voor als het paard en ik allebei oud en stijf zijn.....
Vooralsnog denk ik dus dat ik het best op zoek kan gaan naar een 1 of 2 jarige, daarvan kan ik al redelijk de gangen beoordelen. Beginnen met gewoon engels inrijden en daarna eens rustig aan met western (uiteraard onder begeleiding) beginnen. (ehm weet iemand nog een leuke? ik kreeg toevallig net een stal aangeboden.....)
Cornelie, ik heb het al eerder gezegd, maar zoals jij het doet bedoel ik dus....
Sprintje heeft gelijk, ik zoek een Sprinter maar dan 30 cm hoger, maar die bestaat denk ik niet.
ik denk dat een paint of quarter wel geschikt zal zijn voor jou
maar ze zijn idd erg prijzig.
als je een goeie kwpn er wilt hebben denk ik ook want het is idd wat cornelie zegt het zijn niet allemaal goeie paarden maar dat heb je zeker ook niet bij quarters
ik kan natuurlijk niet kijken wat jij uit kan geven
en ik weet ook niet of je de geduld hebt om een paar jaar te w8 met inrijden en dus een veulen kan nemen.
voor wat jij wilt zal een haflinger denk ik ook wel wat zijn
maar ja daar moet je maar van houden.
ik moet zegen dat ik leuke haflingers ken die het erg leuk doen in de western en in de dressuur doen ze het ook wel leuk.
voor de kar zeker wel .
en volgends mij zijn haflingers niet zo duur.
groetjes