[WN] zou mijn ideale paard bestaan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:43

vrolijk schreef:
overgens zal een paint of quarte nooit mooi strekken omdat ie van natuure korte gangen heeft

Dit is dus onzin, je hebt duidelijk mijn meiden nooit zien strekken Haha!
Het wel of niet kunnen strekken heeft te maken met de schouderlijn, maar ook met de training. Veel Quarters wordt al op jonge leeftijd 'afgeleerd' om 'normaal' te draven. Als je dit jaren volhoudt dan kan het paard niet meer anders.
Heus niet alle Quarters hebben een te stijle schouderlijn zodat strekken onmogelijk is. Overigens kun je zoiets duidelijk zien als je een paard gaat bekijken.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:20

Of laat je paard de spaanse pas doen vanaf de grond, nou dan kan dat ook goed strekken hoor Knipoog En nogmaals, het strekken is maar 1 of 2 kleine onderdeeltjes. Een voordeel van mijn compacter gebouwde paard is weer de verzameling. Daar zal hij minder moeite mee hebben dan bv een ander paard met een langere bouw. En er staat of valt heel veel met een goede training, goede instructie etc.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:36

Sugarmiss"]
[quote="vrolijk schreef:
overgens zal een paint of quarte nooit mooi strekken omdat ie van natuure korte gangen heeft

Dit is dus onzin, je hebt duidelijk mijn meiden nooit zien strekken Haha!
Het wel of niet kunnen strekken heeft te maken met de schouderlijn, maar ook met de training. Veel Quarters wordt al op jonge leeftijd 'afgeleerd' om 'normaal' te draven. Als je dit jaren volhoudt dan kan het paard niet meer anders.
Heus niet alle Quarters hebben een te stijle schouderlijn zodat strekken onmogelijk is. Overigens kun je zoiets duidelijk zien als je een paard gaat bekijken.
[/quote]

nou dan heb ik het fout Haha! Verward
kan ook niet alles goedhebben Schijnheilig
maar ik d8 echt dan over het algemeen quarters een kortere pas hebben
en dus nooit zo mooi zou strekken.
maar niet dus

nou je het zegt ken ik idd wel 1 quarter die mooi kan strekken maar het zal toch nooit in de buurt komen van een kwpn er hoor.
voor de rest ken ik geen quarter die dat goed kunnen en niet alleen omdat dat afgeleerd is hoor want waar ik rij rijden ze niet allemaal in een rustig tempo.
mijn paint is nooit afgeleerd om een sneller tempo te drafen maar hij kan dat ook niet mooi (gestrekt drafen bedoel ik he)

nou sorry voor de verkeerde info hoor

groetjes

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 17:37

oké, dus samenvattend denken jullie wel dat een quarter/paint geschikt (alhoewel vrij prijzig) is voor mijn doelen. Ik wil geen reining gaan rijden en verwacht ook niet dat ik het niveau van Anky/Riekie of Jos Lansink zal bereiken, dat wil ik geeneens. Dat mennen is bijzaak en misschien iets voor als het paard en ik allebei oud en stijf zijn.....
Vooralsnog denk ik dus dat ik het best op zoek kan gaan naar een 1 of 2 jarige, daarvan kan ik al redelijk de gangen beoordelen. Beginnen met gewoon engels inrijden en daarna eens rustig aan met western (uiteraard onder begeleiding) beginnen. (ehm weet iemand nog een leuke? ik kreeg toevallig net een stal aangeboden.....)
Cornelie, ik heb het al eerder gezegd, maar zoals jij het doet bedoel ik dus....
Sprintje heeft gelijk, ik zoek een Sprinter maar dan 30 cm hoger, maar die bestaat denk ik niet.
Laatst bijgewerkt door juval op 30-09-03 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:37

ps. is dat dan vooral met reining paarden dan dat ze een stijle schouder lijn hebben en dus niet mooi kunnen strekken???

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:45

Persoonlijk (lees: persoonlijk) zou ik met het inrijden al niet beginnen met een evt scheiding tussen engels/western. Ik wil gewoon linksaf als ik linksaf wil en remmen als ik wil remmen, ongeacht op welk zadel ik zit. Ik wil voornamelijk de wintermaanden dressuur gaan rijden wegens 'groomproblemen' Haha! maar reken er wel op dat alles wat moeilijker gaat. Ik vind dat geen probleem, het is voor mij een grotere uitdaging zelfs. Maar zeker als je met een appie of paint verschijnt zul je altijd wel commentaar kunnen verwachten, ook positief hoor. En verkijk je ook niet op KWPN'ers, dat zijn zeker ook niet allemaal bonfire's. En ook al zou je paard nog zo getalenteerd zijn, jij als ruiter moet dat er wel uit kunnen rijden.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:58

juval schreef:
oké, dus samenvattend denken jullie wel dat een quarter/paint geschikt (alhoewel vrij prijzig) is voor mijn doelen. Ik wil geen reining gaan rijden en verwacht ook niet dat ik het niveau van Anky/Riekie of Jos Lansink zal bereiken, dat wil ik geeneens. Dat mennen is bijzaak en misschien iets voor als het paard en ik allebei oud en stijf zijn.....
Vooralsnog denk ik dus dat ik het best op zoek kan gaan naar een 1 of 2 jarige, daarvan kan ik al redelijk de gangen beoordelen. Beginnen met gewoon engels inrijden en daarna eens rustig aan met western (uiteraard onder begeleiding) beginnen. (ehm weet iemand nog een leuke? ik kreeg toevallig net een stal aangeboden.....)
Cornelie, ik heb het al eerder gezegd, maar zoals jij het doet bedoel ik dus....
Sprintje heeft gelijk, ik zoek een Sprinter maar dan 30 cm hoger, maar die bestaat denk ik niet.

ik denk dat een paint of quarter wel geschikt zal zijn voor jou
maar ze zijn idd erg prijzig.
als je een goeie kwpn er wilt hebben denk ik ook want het is idd wat cornelie zegt het zijn niet allemaal goeie paarden maar dat heb je zeker ook niet bij quarters
ik kan natuurlijk niet kijken wat jij uit kan geven
en ik weet ook niet of je de geduld hebt om een paar jaar te w8 met inrijden en dus een veulen kan nemen.

voor wat jij wilt zal een haflinger denk ik ook wel wat zijn
maar ja daar moet je maar van houden.
ik moet zegen dat ik leuke haflingers ken die het erg leuk doen in de western en in de dressuur doen ze het ook wel leuk.
voor de kar zeker wel .
en volgends mij zijn haflingers niet zo duur.

groetjes

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 19:05

nee, sorry, maar ik val niet zo op haflingers.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:32

juval schreef:

nou dan word het denk ik toch de quarter of paint Haha!
persoolijk hou ik er ook niet van hoor maar het was een idee Knipoog

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:29

juval schreef:

Die zijn ook niet dertig cm. hoger dan sprinter.... Ik blijf stiekum toch bij de brave WPN-er, maar goed daar ligt dan ook mijn persoonlijke voorkeur Clown .

Ferrymaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:03

Even buiten alle meningen om, ik ken zo'n paardje en hij stond ook nog te koop. Is een half quarter, loopt voor de kar , is western en engels bereden , weet alleen niet of hij al weg is. Vraagprijs 2500 euro.
PB maar als je echt geinteresseerd bent.

groetjes Irene

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:31

Even terzijde, Peterina hier op bokt heeft twee ontzettend leuke paarden te koop waarvan zeker eentje wel aan jouw eisen voldoet: een chestnut minimal sabino hengstveulen, kruising warmbloed en Quarter (Hesa Handy Nugget). Prachtig veulen, goede bewegingen, brede borstkas. Ziet er naar uit dat hij zowel in dressuur als western en misschien ook wel springen wat zou kunnen gaan presteren. En tja, zo'n paardje kan je misschien ook nog wel voor de kar zetten.. Hij is echt een scheetje en volgens mij heel erg veelzijdig.
Het andere paardje is overigens een jaarling en volgens mij kruising tussen Quarter (zelfde vader als het veulen) en Arabier. Heel mooi paardje met mooie en soepele bewegingen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 09:53

bedankt!
Irene, ik heb je gepbt
ik zal peterina ook even opzoeken.
gr.
Wendy

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:15

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 19:34

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:17

Wat is er mis met een haf? je kunt er mee western rijden, dressuren, voor de kar, springen..ze zijn niet zo duur en met een mooi slank groot exemplaar kom je nog mooi voor het voetlicht ook.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:23

Ik denk wel dat jouw veelzijdige droompaard bestaat. Maar volgens mij moet je je niet teveel richten op een bepaald ras. Als je zoveel tegelijk wilt doen kan je niet verwachten dat ook allemaal op een even hoog niveau te doen. En in dat geval zijn er in ieder ras wel paarden die voldoen aan jouw wensen. Gewoon bij verschillende paarden gaan kijken en veel uitproberen. Dan kom je hem vroeg of laat wel tegen.

Maar zelf (even reclame maken) Haha! heb ik een New Forest en ik ben daar erg blij mee. Alleen had ze een stukkie groter mogen zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 22:30

Saar4 schreef:
Maar zelf (even reclame maken) Haha! heb ik een New Forest en ik ben daar erg blij mee. Alleen had ze een stukkie groter mogen zijn.

Daar zeg je zo wat! je hebt wel gelijk..... volgens mij ben ik dus gewoon op zoek naar een pony (mijn eigen oude pony!) De meeste pony's zijn inderdaad heerlijk veelzijdig en kijken nergens vanop hoe gekker hoe leuker! (tenminste dat is mijn ervaring).
Dus een ponykarakter in een paardje van ongeveer 1.60m

Stranger, er is absoluut niets mis met haflingers!!! maar het is gewoon niet het eerste ras wat in me opkomt als ik over mijn toekomstige nieuwe paard droom.... wie weet, misschien wordt het uiteindelijk wel een haf, ik weet het gewoon nog niet. Knipoog

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:10

Ik dacht gisteren ook ineens aan een New Forest. Volgens mij kan je daar western, dressuur, springen en endurance mee rijden en waarschijnlijk ook zelfs aangespannen rijden.. Misschien niet allemaal op topniveau, maar dat is waarschijnlijk ook niet wat je ambieert. Lijkt me niet eens slecht hoor, een New Forest.
Ik moet zeggen dat ik zelf altijd heel erg voor Welshjes val, maar of die net zo veelzijdig zijn als New Forests.. ik heb geen idee. Maar liberty hier op bokt die rijdt toch ook aangespannen met haar New Forests, of heb ik dat nou fout?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 13:05

Welsjes, newforest, allebei super! maar ik vind dat ik met mijn lengte en gewicht niet meer met goed fatsoen op zo'n pony kan gaan zitten. Het mennen zou er super mee kunnen gaan, maar dat is voor mij maar bijzaak. Nee ik wil echt op zoek naar een klein paardje, vanaf stokmaat 1.50 ongeveer.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:20

Misschien een grote connemara? Die hebben vaak iets meer maat en massa en zijn vaak net zo veelzijdig. Of een leuke nrps.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 13:59

ik sta open voor elk ras! of papierloos, ook goed! als het maar klikt!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:10

Wat dacht je hiervan? Lachen
Afbeelding
te koop: 3.750,-

mijn lieve 8-jarige NRPS vosruin. stkm ongev. 1.62m voor ervaren ruiter. dapper paard met veel mogelijkheden (oa endurance), engels/western bereden, springt graag, voor meer info en foto's www.slidinghorse.nl

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:25

Als hij van slidinghorse is, is hij in ieder geval erg goed getraind! *LOL*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 14:33

oké, dat zal ik onthouden. (zal m bij mn favorieten zetten). Dit paard spreekt me niet zo aan, geen liefde op het eerste gezicht.