[WN] Western en liefde voor muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:53

Ja rijd western
Ja hou van Country muziek
:D :D :D

Anoniem

Re: Western en liefde voor muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:57

Ik rij ook western maar de lifestyle... Nee sorry. Vind veel dingen wel erg mooi, als ik een huis/stal zou mogen ontwerpen is dit zeker in de westernstijl, maar dingen als de muziek en eetgewoonten vind ik niks :n

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:16

Ik rijd western, ben gek van de VS (maar dat kan nog veranderen aangezien ik er nog nooit ben geweest), vind sommige country songs wel leuk, maar lang niet alles. Geef mij de moderne country maar zoals Taylor Swift. :)
Eetgewoonten... Nouja, ik hou van friet en hamburgers maar daar is dan ook alles mee gezegd. :')
Huizen daar vind ik wel echt prachtig! Geef mij maar zo'n mooi houten huis, pfft...
Linedance vind ik echt niks, sorry voor de linedancers! Ik heb lang en veel gedanst, alles behalve linedance.

Zo'n beetje in het kort wat ik van western en de lifestyle vind. :D

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:45

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:37

Haha dat is nog eens een huis..zoiets zou ik ook best wel willen hebben..al vind ik dat dit huis het weer nèt niet is; op 1 of andere manier vind ik het te modern en te villa-achtig..maar het begin is er ;-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:43

Mijn familie (ooms en vader) hebben een en ander met country dus ik ken het al van jongs af aan (als we daar heen gingen pakte de ene de bassgitaar de ander eletrisch en spelen/zingen maar) :))
M'n pa heeft vrijdag ook een optreden met o.a country (the dodge boys heten ze haha)
En vind country geweldig mooi. Ook de kleding vind ik mooi, dat komt meer omdat ik wel van stoerdere kleding houd. Mooie blouse op jeans met een mooie riem en laarzen bijvoorbeeld.
En ik rijd western. Maar vond country vroeger dus al mooi dus of dat echt een verband heeft weet ik niet.

edit: dat huis is ook een keer op tv geweest! is gewoon in NL he!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:55

Nee, dat huis staan in Lommel belgië, 25 km van Eindhoven af, er staat een zelfde soort huis naast, persoonlijk vind ik die mooier, maar ik kan 'm niet vinden zo 1,2,3.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:04

Wat een gaaf huis! Helaas veel te weinig grond.....

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:50

Tegen over de Manege in Den Ham staat ook zo een mooie loghome.
Als we daar een wedstrijd hebben bewonderen we hem altijd. :~

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:00

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:37

Ik rijd al meer dan 15 jaar western , door me te verdiepen in het wereldje heb ik allemaal leuke muziek en artiesten ontdekt. Eerst via CMT en nu via youtube

Rascal Flatts : http://youtu.be/2MTSBcvI9DI

Alison Krauss and Union Station : http://youtu.be/EvKtxTsVoMo

De way of life spreekt me nog steeds aan. Jammer dat de wegenbelasting steeds hoger wordt anders had ik allang een big old pickup truck gehad, maar ja.. :') Hamburgers en patat luste ik daarvoor ook al hoor :9

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:41

Alison Krauss is echt ontzettend goed, je moet haar Live DVD eens kijken, dan weet je niet wat je ziet en hoort. Daar is overigens ook een cd van.

Toen ik in Amerika was vond ik het daar echt te gek. Maar ja, iedereen is natuurlijk aardig omdat je toerist bent. Moet wel zeggen dat ze wel iets te vaderlandslievens zijn soms. Ik luister momenteel veel naar Toby Keith, maar die vindt Amerika wel heel geweldig, en dat vind ik dan irritant als de tekst de hele tijd daarover gaat. Dat politieke hoeft voor mij niet zo. Maar ze hebben ook goede dingen. Genoeg zelfs. Ik werk in een slagerij, maar heb maar 1 keer een perfecte steak gegeten, in de VS! Als ik in 2012 terug ga, ga ik zeker weer naar die eettent. Gelukkig heb ik onthouden waar hij zat ;) .

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:53

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:27

De nederlanse in mijn ogen vaak doorgeslagen versie (dit is mijn mening en wat ik vaak zie) van de lifestyle vind ik echt niets! ik heb vrienden die in Wyoming en in Texas wonen, en dat is een gewone lifestyle die hun hebben, net zo als ons!!! Ze houden van hun dieren, hebben een paar attributen aan de muur hangen omdat die van opa zijn geweest. En ja ons ook nog iets gegeven een oude lasso, die hangt in het trapgat, zo ook een oud bitje van mn paard.
Het dansen is nooit mijn ding geweest maar ja als een oud schoolgenootje er toch kampioen mee wordt vind ik het wel knap, Roy Verdonk! En toevallig ken ik mensen die het echt op nivo dansen en zich ook ergeren aan die klappertjes pistool mensen op zoiets als western experience!!
De muziek, ja sommige liedjes vind ik mooi, sommigen niet, maar dat vind ik bij bijna alles zo, het zegt iets het spreekt je aan of niet!!!
Ik kan zeggen wij hebben een paardenlifestyle. We genieten van ons paard, zorgen zo goed mogelijk voor hem/ hun (ja sinds vandaag) en thuis zijn we papa en mama, en andere huisdierbezitters. Maar onze kleine meid en hondjes zijn heel veel op stal te vinden!!
En wij hebben wel iets amerikaans aan ons huis, maar gewoon omdat ik het mooi vind, en zodoende meer buiten kunnen zitten een veranda!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:31

Ik rij western, maar ben niet echt een Amerika-fan. Maar stiekem werd ik bijv. wel helemaal blij van een linedanceje die een les op mijn manege had ingestudeerd voor het 10 jarig bestaan :D Of als ik de kantine van een westernmanege in loop en daar allemaal van die rommeltjes staan, sporen aan de muur, schilderijen van cowboy's.. Dat is toch wel heel erg gaaf :D Echt helemaal mijn ding! Veel liever dan een sjieke sociëteit met fluwelen stoeltjes :Y)

Edit: zoals deze http://www.youtube.com/watch?v=KNsplVltguA (dansen vind ik tegenvallen, maar het liedje is zooo leuk)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 01:48

Thuis vind ik ook niks aan die hele western 'lifestyle'; ik heb niks met linedancen, country, hoeden en chaps buiten shows,...

Maar hier in de States is het helemaal anders, het hoort erbij en het is niet zo geforceerd.
Country muziek hoort hier bij het westernrijden, niemand kijkt raar op als er een echte cowboy de supermarkt binnenloop en reiners trainen hier ook gewoon echt met hun hoed en chaps aan.

In NL of Belgie verklaren ze je gek als je dat doet :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 06:42

Magrathea schreef:
Ik rij western, maar ben niet echt een Amerika-fan. Maar stiekem werd ik bijv. wel helemaal blij van een linedanceje die een les op mijn manege had ingestudeerd voor het 10 jarig bestaan :D Of als ik de kantine van een westernmanege in loop en daar allemaal van die rommeltjes staan, sporen aan de muur, schilderijen van cowboy's.. Dat is toch wel heel erg gaaf :D Echt helemaal mijn ding! Veel liever dan een sjieke sociëteit met fluwelen stoeltjes :Y)

Edit: zoals deze http://www.youtube.com/watch?v=KNsplVltguA (dansen vind ik tegenvallen, maar het liedje is zooo leuk)

:')

die heb ik ook nog gedanst
ziet er overigens stommer uit dan het zelf doen ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:11

Hollowpoint schreef:
Jammer dat de wegenbelasting steeds hoger wordt anders had ik allang een big old pickup truck gehad, maar ja

Een dogde halen uit 1984 ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:14

Jaycee_ schreef:
Maar hier in de States is het helemaal anders, het hoort erbij en het is niet zo geforceerd.

Ik denk dat dit is wat me vaak tegenstaat, dat geforceerde.
Als je gewoon zo leeft is het ook niet echt "lifestyle", dan is het gewoon je leven.

Lifestyle is een aangemeten iets vind ik, en daar heb ik dus niks mee (geen enkele lifestyle for that matter)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:32

Jaycee_ schreef:

Klopt, dat heb ik toen ook zo ervaren. Het is onderdeel van de cultuur :j

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:06

Zeg ook altijd tegen de mensen ben paardentrainer anno 2000 nu.
Geen pionier uit 1800.
De tijd van de houthakkershirts gelukkig al een tijdje voorbij,en bij ons geen houten schaaldelen tegen de stal om het "western"te laten lijken.
Heb in America wel genoten van het linedancing van de worldshow ruiters in het hotel,jong en oud zonder "rare"outfits.
Heel gaaf om te zien en heel elegant vooral bij de oudere mensen .
Ga als het goed is ook naar Toby Keeth volgende week,ben niet bijzonder fan maar gewoon even een leuk uitje met (western)vrienden.
Voor de oldy,s onder ons,vonden jullie het vroeger ook zo gezellig als b.v Simone de Geus en Patrick de Coninckskloei(of zoiets)gezellig met gitaar de NK avond tot een
feestje maakten?.
Goh,ben geloof toch meer westernliefhebber dan ik dacht als ik het zo terug lees.
Maar vooral om die geweldige QH (alhoewel ons springding ook geweldig is).

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:26

Jaycee_ schreef:
Thuis vind ik ook niks aan die hele western 'lifestyle'; ik heb niks met linedancen, country, hoeden en chaps buiten shows,...

Country muziek hoort hier bij het westernrijden, niemand kijkt raar op als er een echte cowboy de supermarkt binnenloop en reiners trainen hier ook gewoon echt met hun hoed en chaps aan.

In NL of Belgie verklaren ze je gek als je dat doet :D

Helemaal mee eens. Dit is ook wat ik heb ervaren in Canada.. Het hoort er inderdaad bij en het is doodnormaal maar inderdaad niet geforceerd. Ook de vriend van mijn zus loopt is een 'echte cowboy', en je ziet hem of zijn vader bijna nooit zonder hoed. Toen hij in Nederland was, werd hij ook wel een beetje aangekeken en in de sommige kroegen mocht de hoed (net als andere hoofddeksels) niet op. Daar stond hij weer van te kijken, want hem werd nooit gevraagd de hoed af te zetten als hij een kroeg binnengaat.

Hieronder 2 foto's, gemaakt tijdens een roping clinic van Martin Black. Echte cowboys met chaps/chinks::
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIU4FOMS-1.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JH8Y6JWJ.jpg

En toen ik daar was stond ik ook nog eens in krant tijdens het verplaatsten van koeien. En eerlijk is eerlijk, toen voelde ik me toch ook wel een beetje een cowgirl hoor haha..en op die manier vind ik de lifestyle ook erg leuk. Ik ben degene in de kleine foto linksboven en dan de rechtse persoon. Heel apart om mee te maken dat zij het daar nog zo doen, voor mij heel bijzonder maar voor hun is het gewoon 'dagelijks werk':
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZYLRZEEI.jpg

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:13

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:55

Fanatieke en ambitieuze westernruiter? Ja! :j
Countrymuziek? Linedance? :n

Hou qua muziek meer van de dark rock, gothic en metal... Komt niet eens in de buurt van countrymuziek... :P

Dus nee, ik heb niets met de muziek en de levensstijl. Vind persoonlijk ook niet dat dat onlosmakelijk met elkaar verbonden is (zou moeten zijn). :D

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:41