[WN] Western + aangespannen rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:49

troi schreef:
Ach het ligt er maar aan hoe ver je wilt gaan met whoa. Als je die enkel gebruikt voor een snelle stop en niet een sliding stop dan zou dat moeten lukken toch?

Nou, zoals ik gisteren ineens binnen een aantal passen van een volle galop terug naar halthouden ging, denk ik niet dat ik dat moet proberen voor de kar. Dan zit ik ineens op z'n rug denk ik :') . Maar dat is ook wel kwestie van consequent zijn met wat je aan leert.

LadyMadonna

Re: Western + aangespannen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 12:52

Mwah Amanda, trek je je broek toch wat strakker aan? :')

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:07

Ik heb met Silvester van jongs af aan altijd aangespannen en dressuur gereden.
Pas later ben ik met hem gaan westernrijden.
Al die tijd ben ik ook met hem blijven mennen en hij heeft er nooit een probleem mee gehad.
Alleen met de ho/whoa moest ik voorzichtig zijn.
Want dat was bij hem ook gelijk stoppen, en voor de wagen ging dat te abrupt. Maar als je daarvoor een ander comando gebruikt kan het prima.

Ik zou zelf er denk ik voor kiezen eerst aangespannen aan de gang te gaan en daarna pas onder het zadel. Je paard is nog jong; aangespannen is minder belastend dan dat je er op gaat zitten.
En als je met rijden begint, dan kan ze ook nog niet gelijk de neck reining; daar gaat een hoop training aan vooraf. Maar doordat ze dan al aangespannen gelopen heeft, weet ze wel wat het sturen met directe teugelvoering is en denk ik dat je daar voordeel aan hebt.

MarjonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:47

Leuk, dit topic. :j
Ik wil zelf op een gegeven moment gaan mennen met mijn westernpaardje. Hierover zoek ik info. Is er misschien een boek o.i.d. die iemand mij kan aanraden?

Groetjes, Marjon