[WN] Gaan jullie hier op in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarter_nic

Re: Gaan jullie hier op in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:56

Het ligt er voor mij helemaal aan wie het zegt, met welke intentie.... Mocht iemand het gewoonweg echt niet weten dan leg ik e.e.a. wel uit maar op van die domme vragen c.q opmerkingen ga ik niet meer in.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:09

ik zet wel eens van die ,,dressuur,, mensen die vinden dat het er zo relaxt uit ziet op mijn reining merrie. Het mooie is dat mijn merrie dan geen stap meer doet. En als ze wel wat doet is het verschrikkelijk traag. Ik mag dat graag zien :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:26

Gewoon even je paard aanbieden om te proberen :)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:29

dazzy schreef:
haha ja jeetje, als ze dom praten kunnen ze dom antwoord krijgen, nodig ze ook wel eens uit om op mijn paardje te gaan , jammer is dat ze dat vaak niet willen maar denk dat dat wel de beste manier is om te laten zien dat het niet ''zomaar wat rondhobbelen'' is.

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. Iemand die wat vraagt wil altijd wat leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:29

Sonja schreef:
Ik vind het niet meer of minder irritant of dom dan westernruiters die opmerkingen over dressuur maken, over aan binnenteugel trekken om te sturen, en over paard in elkaar trekken.

Ik ben tegenwoordig dus voornamelijk geneigd gewoon uberhaupt geen paardenvolk meer serieus te nemen, tot evt. bewezen is dat ze 't waard zijn.

Inderdaad... Maar daar kan ik me dan ook aan irriteren hoor, heb zelf dressuurpaarden getraind voor werk en weet dat dressuur ook zoooveel meer is dan dat.
@hestejente: nee wil niet iedereen op mijn paard hebben.. die is nog volop in de leer en redelijk onzeker dus alleen vriendinnen van mij waarvan ik weet wat ze waard zijn gaan er op.. Misschien als ze wat verder is dat dat wel kan, bij mijn andere paard heb ik er geen problemen mee en daar heeft iemand al eens op mee mogen maken dat je zelf toch echt wel moet werken en trainen om het er ontspannen uit te laten zien en de oefeningen er uit te rijden. Maar die is nu geblesseerd :(
Enne vriendin van mij rijdt western met haar rocky mountain, das een leuke combi :D

@ homiafortuna: Het gaat ook niet om een vraag. Ik vind het heel leuk als mensen wat vragen over western ookal is het een vraag die 'dom' over komt, geeft niks!
ik irriteer me er aan als mensen conclusies trekken... en dan irriteer ik me aan mezelf dat ik geirriteerd ben :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:38

gewoon laten gaan die mensen,
weet precies wat je er mee bedoelt,
ex western bijrijdpaard werd met shanks gereden altijd los teugeltje kom ik een vrouw tegen buiten,
zo dat is een scherp bit,
ik ja mevrouw maar we rijden altijd met losse teugel dus daar oelt paard niks van,
ja maar het is wel een erg scherp bit hoor |o
ik weer wat vind u fijner iemand die aan een trens hangend voorbij komt gestuiterd of iemand met een losse shank?
toen weer tja doet dit geen pijn dan ? 8)7

ja doei mevrouw :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:40

Haha ik reed een keer met martingaal buiten toen ik 2 meiden op de fiets tegen kwam "zoooo dikke slofteugel er aan, dierenmishandeling!" eh..dit is een martingaal :?
Maar daar kan ik dan wel weer om lachen.

dazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:47

Homiafortuna schreef:
dazzy schreef:
haha ja jeetje, als ze dom praten kunnen ze dom antwoord krijgen, nodig ze ook wel eens uit om op mijn paardje te gaan , jammer is dat ze dat vaak niet willen maar denk dat dat wel de beste manier is om te laten zien dat het niet ''zomaar wat rondhobbelen'' is.

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. Iemand die wat vraagt wil altijd wat leren.

heb het hier ook niet over domme vragen, het gaat erom dat mensen soms domme dingen zeggen. dus ja dan een dom antwoord vind ik wel op zn plaats. :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:49

indd ja mensen hebben dan ooit een keer op de manege gereden iets gehoord en dan weten ze meteen ALLES :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:53

ponylies schreef:
indd ja mensen hebben dan ooit een keer op de manege gereden iets gehoord en dan weten ze meteen ALLES :')

Daar kan ik dan nog wel om lachen.. Maar mensen met een eigen paard die alles denken te weten over mijn tak van sport en dan domme uitspraken doen _-:( _-:( _-:(
Maar ja. Ik zou me er niet zo druk om moeten maken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:56

Romkabouter schreef:
Gewoon even je paard aanbieden om te proberen :)

Dat bedoel ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:03

Ga ik zeker doen als alles genoeg bevestigd is om mn paard :D sleep ik ze mee naar stal...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:04

ik heb me daar nooit zo druk om gemaakt

er was een tijd, toen ik pas was begonnen met western rijden, toen het track team van Vorstenbosch zo ongeveer ieder groot dressuur concours langs ging met demonstraties
als mensen dan hoorden dat ik western reed gingen ze er gelijk vanuit dat ik ook langs mijn paard hing en al die trukjes

dus als ze vroegen of ik rodeo reed gaf ik volmondig toe :j :))
mensen die echt geintresseerd waren vroegen wel door maar zeker in die tijd bleef het moeilijk om uit te leggen wat je nu precies deed

toen ik de term amerikaanse dressuur tegen kwam in Belgie vond ik dat wel een geweldige term
het dekt de lading veel beter als western rijden

als mensen mij nu vragen wat ik doe en geen verstand hebben van paardrijden gebruik ik die term
voor mensen die zelf paardrijden verwijs ik door naar internet
gaan ze zelf maar opzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:07

we kunnen wel een sticky maken:
Barrelracen is meer dan racen om tonnen alleen
pleasure is meer dan zo langzaam mogelijk rondsjokken
reining is meer dan stoppen en met een scharenbit rijden
trail kan ook moeilijk zijn
western is meer dan een verkleedpartijtje te paard
enz. :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:19

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:46

VivaLaVida schreef:
Dat vroeg ik me nou eens af.

Van de week ook weer. Ik was met iemand in gesprek die dressuur rijdt. Ze vertelde dat ze ook wel een 'westernpaard' zou willen hebben, omdat dat lekker relaxed is. Lekker aan de lange teugel relaxed rondsjokken!
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het zo niet werkt.
En me daarna afgevraagd waarom ik dat nog elke keer doe en waarom ik me daar toch zo aan irriteer..... Want het slaat nergens op dat ik me daar steeds druk om maak. toch?
Toen vroeg ik me dus af, als een paarden-iemand tegen jou uitspraken doet als deze (of nog een klassieker 'western-mensen rijden met een zielig bit/zielige sporen) gaan jullie er dan nog op in... of denk je... laat ook maar?

ponylies schreef:
ik ja mevrouw maar we rijden altijd met losse teugel dus daar oelt paard niks van,

Huh? Is het nu wel of niet...
Logisch dat dressuurruiters het niet snappen.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:53

Hier ontstaat zelfs al verwarring! :D

Nee ik ga er niet meer op in, vinden ze het zielig, prima! Willen ze echt meer weten van western rijden verwijs ik ze gewoon naar Inet of een goede westerninstructeur :j
Tuurlijk probeer ik wel een beetje een 'leuk' praatje te houden over western rijden als mensen eens iets vragen maar dat mislukt meestal toch omdat ik het geduld niet heb :=

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:56

Spatter bedankt voor de links allen bij elkaar,zijn werkelijk geweldige stukjes! kende ze nog niet namelijk :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:09

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:23

Ik vind dat hier nu zowat alle dressuurruiters (of amazones) afgetekend worden als domme, onwetende, betweterige wezens :P
Ik ben ook dressuuramazone en ik weet dat er verschillende takken zijn in de western, maar ik weet ook niet juist wat allemaal en hoe dat allemaal moet. Maakt voor mij ook niets uit, want mijn passie is de dressuur.
Maar ik zal nooit beweren dat western rondsjokken is hoor :n
Mensen die er echt mee bezig zijn, die het echt goed willen doen, die steken even veel bloed, zweet en tranen in het opleiden van hun paard als een dressuurruiter.
Wat het verschil wel is, is dat er veel mensen die recreatief rijden (beginnelingen vaak) wel western rijden (of het proberen, laat het mij zo zeggen) en deze mensen doen inderdaad niets anders dan rondsjokken. Ik zie ook vaak zo gezegde springruiters rijden, die ook totaal niet weten waarover het gaat.
Maar bij dressuurruiters is dat minder denk ik, of in elk geval in mijn omgeving zijn er bitter weinig recreatieruiters die beweren dressuur te rijden. Ik denk dat dat komt omdat vele dressuur maar saai vinden en western en springen zijn stoerder denk ik.
Ik denk dat het een beetje zo ontstaan is.
(snappen jullie m nog? :') )

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:58

nee??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:00

Ik ook niet :n

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:03

Ik zeg altijd tegen zulke mensen: "Leef en laat leven"
Ik ga geen moeite doen voor mensen welke hun standpunt al klaar hebben. Zo probeer ik ook maar niks te zeggen over mensen hun rijstijl als ik zie dat het niet altijd even vriendelijk is. Scheelt een hoop frustratie.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:05

ik snap het wel

een ruiter met engelse optoming zegt gewoon dat ze een buitenrijder is
een ruiter met western optoming beweert een western ruiter te zijn terwijl deze ruiter ook gewoon alleen buiten rijdt

hier in de buurt ook behoorlijk wat buitenrijders in western optoming, bijna altijd met sjanks ;(
het heeft echter niks te maken met de sport western rijden

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:08

Zo heeft iedereen ook een eigen idee over wat western ruiter inhoud. De een vind dat je pas een serieuze ruiter bent als je op een quarter/ paint rondhobbeld, de ander als je wedstrijden rijd. Ik zie hier vaak van de meest onzinnige discussies over ontstaan. Ik steek daar echt geen energie meer in. Iedereen moet zelf weten hoe ze over bepaalde dingen denken.