[WN] Cowboyhoed etiquette

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Cowboyhoed etiquette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:34

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van die 'wannabe koiboi's' met hoed ook niet echt stoer vind...
Werk je veel buiten dan past het écht bij je way of life, en vind ik het al een stuk normaler staan. :)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:44

Ik draag graag hoeden! Maar zoals er al gezegd wordt, men is het niet gewend een `cowboyhoed` te zien. Ik zie ook graag mensen met hoeden, gelukkig zie je ze nog wel op tv en in de muziek.

De vorm van de cowboyhoed heeft met smaak te maken en niet zo zeer met etiquette. Het dragen van een lelijke hoed is meer in de categorie `ongeschreven regel`. Zo vind ik de aussiehoed notdone voor wedstrijden, die zijn voor werk, trainingen en buitenritten. Op een wedstrijd show je en daar hoort een nette hoed bij. Wat een nette hoed is, is niet vastgelegd in etiquette volgens mij....

Voor vrouwen geldt inderdaad dat zij de hoed (of cap) niet af hoeven te nemen. Dit heeft te maken met de haardracht onder de hoed. Daar werd door vrouwen veel aandacht aanbesteed en als de hoed eenmaal onderdeel van het kapsel was, werd die niet afgenomen (eerder vastgepind) Blij toe, ik draag altijd een haarnetje onder mijn hoed en het ziet er best wel maf uit als ik mijn hoed afzet!

Hoe staat jullie overigen tegenover de hedendaagse mode die gebaseerd is op de engelse rijkunst? Ik zie heel veel `paardrijdbroeken`in lange laarzen, sommige van die laarzen hebben zelfs sporenriempjes. persoonlijk vind ik het geen gezicht als je niet gaat paardrijden en er zo bij loopt. Maar ik vind het ook geen gezicht als iemand in een trainingspak loopt en niet sport.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:39

MidnightPSan schreef:
Het is wel raar , mensen hebben van alles op hun hoofd , mutsen, petten, barretten,ook kleine '''Bogard" hoedjes,rasta kralen en haar kousen, MAAAAAR zo dra je met een STETSON op door Amsterdam loopt,komen er opmerkingen of vreemde blikken.

iemand met dezelfde mening, die vind ik niet vaak.. tot in de jaren 50 liepen bv mannen in Nederland met een hoed.

Als straks op een of andere manier de hoed weer in de mode komt, is er niks aan de hand en ben je hot, zelfde als met de drukknoop overhemden.

Zelf heb ik de hoed nooit als sluitpost voor wedstrijdkleding gebruikt, heb er een paar oa Stetson, en ben er zuinig op en berg ze goed op.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:45

en ik had in 1973 een touwtje aan mn stuur en reed mijn fiets al op een hand.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:54

Das knap, maar ik had dat op mijn Kreidler, en die had ook nog 3 gangen :D

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:17

maar ik ben van '62, was die zomervakantie ('73) in California,op een working ranch, kwam dus trug met justins boots,perlsnap overhemden en een resitol hoed.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:22

Dan was je er idd eerder bij dan ik :) Maar het zijn allemaal spullen die ik ook dagelijks draag. Maar goed over het topic, bij juiste westernkleding hoort een goede bijpassende hoed.
En niet een goedkoop kartonnen gevalletje.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:14

De bekende witte "strohoed" vind ik gezien het model ook niet verkeerd. Je krijgt er alleen zo'n zweetkop onder. :j

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:23

Heb er ook 1, maar daar nog geen last van gehad. Een goeie hoed kan best nog prijzig zijn, die van mij komen bijna allemaal uit de USA, daar moest ik een hoop meet gedoe bij doen, met je hoofd meten rondom.
Maar passen wel. Met wedstrijden vroeger deed ik er 2 zijdige kleefband in, geen hoed meer verloren toen.
Tsja, vind het wel wat hebben die hoeden. Maar heb ik ook met laarzen en overhemden.

Wannabee koi bois ja, wie zijn dat en wat is dat ?, je hebt ook wannabee rockers, die doen even mee voor zo lang het duurt.....

Zelf gelukkig geen last van

http://www.youtube.com/watch?v=6QqBsH5t ... re=related

Dan heb je soms ook nog dat er een strawhoed wordt gedragen buiten het seizoen, dat is dus ook fout.

En het is toch wel een belangrijk stuk van de wedstrijdkleding, sterker nog, het valt volgens mij het meeste op. Koop er gewoon een goeie 2. 1 voor de zomer en 1 voor buiten het zomerseizoen, echt, het is al eerder gezegd, je ziet de mooiste wedstrijdkleding maar de hoed lijkt wel uit soms de sluitpost, niet altijd natuurlijk, zijn ook wel mensen die daar goed over nadenken.

Signe

Re: Cowboyhoed etiquette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:17

Blij om te lezen dat je niet een hoed van een ander hoort vast te pakken. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als iemand mijn hoed pakt en opzet. van mijn hoofd afpakken is nog erger! Ik blijf wel beleefd natuurlijk, maar oh wat baal ik dan zeg! Koop zelf een hoed als je het zo leuk vind!

Ik heb een witte zomerhoed en een bruine winterhoed, maar durf niet te beloven dat ik de zomerhoed ook niet in de winter opdoe. Tenslotte heb ik zat wedstrijden gestart in de zomer met een winterhoed. Gek genoeg vind `men`dat minder vreemd dan andersom....