Overigens zie ik liever foto 2 als nr 1, nr 2 geeft meer het beeld wat men wil zien op een wedstijd. Nr 1 is te diep en achter de loodlijn.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sliding schreef:Bizzybijtje schreef:Belg x haflinger vergelijken met een fries is appels met peren vergelijken.
Heb je de foto wel bekeken, het is meer belg dan haflinger.
En ze rijd zich heel goed in de prijzen.Bizzybijtje schreef:Een fries heeft zijn bouw gewoon absoluut niet mee voor western. Friezen zijn te opwaarts gebouwd en hebben een te hoge halsaanzet, waarmee je ze inderdaad niet zo makkelijk kunt gebruiken voor western... Er zitten echter wel leuke dressuurpaardjes tussen
Ik heb even in je profiel gespiekt maar je geeft een oordeel over het western rijden met een fries terwijl je zelf helemaal geen ervaring hebt met het western rijden.
Daarbij komt dat er verschillende soorten friezen zijn qua bouw.
Als je de houding van bijv een arabier ziet zou je ook kunnen zeggen dat die niet zou kunnen zakken door de hogere halshouding maar dit kan heel goed, je moet alleen wat meer voor doen.
@sevke ; Er rijd wel een fries reining maar je ziet het inderdaad niet veel.![]()
Maar als iemand nou heel graag een fries wil hebben en de western als manier van rijden heel leuk vind en de wedstrijdambities niet te hoog zijn, waarom dan niet.
De fries in de dressuur zal ook zijn achterhand eronder moeten brengen (verzameld), waarom zou het daar wel kunnen en bij de western niet?
Western is niet zomaar met de teugels lang rijden, net zo min als dressuur niet zomaar in de krul rijden is.
Romkabouter schreef:Elk paard kan met zijn hoofd laag lopen, anders konden ze niet eten
spicegirl schreef:alsof zich iemand daar door laat tegenhouden.dat zou dan toch juist een punt moeten zijn om het wel te doen, als je paard het daadwerkelijk zou kunnen. in de trant van ; zie je wel ??.er loopt nu toch ook een belg mee ? die zal best commentaar krijgen,maar laat zich toch echt net tegenhouden..
spicegirl schreef:het is toch niet vreemd, dat je een paard word aangeraden, die er specifiek voor gefokt is ?
als jij wilt springen, word je toch ook een springpaard aangeraden ?of als je met een friese sjees wilt gaan rijden, doe je dat toch ook liever met een fries, als een zwarte shetlander ?
als je sport ambities hebt , moet je overstappen. wil je wedstrijdjes voor de lol rijden, kan het prima met wat je hebt.
en om je gek te laten maken, zijn er 2 nodig.als je niet wilt, hoef je niet.
Bizzybijtje schreef:sliding schreef:Ik heb even in je profiel gespiekt maar je geeft een oordeel over het western rijden met een fries terwijl je zelf helemaal geen ervaring hebt met het western rijden.
Daarbij komt dat er verschillende soorten friezen zijn qua bouw.
Als je de houding van bijv een arabier ziet zou je ook kunnen zeggen dat die niet zou kunnen zakken door de hogere halshouding maar dit kan heel goed, je moet alleen wat meer voor doen.
@sevke ; Er rijd wel een fries reining maar je ziet het inderdaad niet veel.![]()
Maar als iemand nou heel graag een fries wil hebben en de western als manier van rijden heel leuk vind en de wedstrijdambities niet te hoog zijn, waarom dan niet.
De fries in de dressuur zal ook zijn achterhand eronder moeten brengen (verzameld), waarom zou het daar wel kunnen en bij de western niet?
Western is niet zomaar met de teugels lang rijden, net zo min als dressuur niet zomaar in de krul rijden is.
Bizzybijtje schreef:[/quote]Een belg heeft alsnog een totaal andere bouw dan een fries... Als je werkelijk in mijn profiel gekeken hebt zie je overigens dat ik wel ervaring heb met friezen...
Bizzybijtje schreef:[/quote]Er is verschil tussen 'kunnen' en 'geschikt zijn voor'. Laten we het eens omdraaaien; QH's kun je best een net dressuurproefje laten lopen, maar op den duur houdt het op. Ze zijn te neerwaarts gebouwd, te 'korte' benen... Maar western kunnen ze dan weer wel goed. (Ja, uitzonderingen... Maar de meeste QH's zijn toch echt westerngefokt).
Bizzybijtje schreef:[/quote]Je hebt ook veel verschillende friezen. Je kunt ook proberen een fries te zoeken die een beetje een geschikte bouw heeft, maar dan kun je lang zoeken. De fries die ik momenteel rijdt is ook een uitzondering, maar op een hele positieve, dressuurgerichte manier; weinig/geen knie-actie, een lange rug, ranke bouw en een ijzersterke galop. En ja, dat is allemaal vrij uitzonderlijk voor een fries. Maar westerntalent? Neh..