[SGW] Nabespreking SGW Lisse 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mvmmlj

Re: Nabespreking SGW Lisse 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:34

weet iemand of er gister mensen zijn geweest die fotos hebben gemaakt van de bb paarden?? Ben benieuwd of ik nog een mooie foto kan scoren :D *\o/*

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:44

Tjemig Annika, dat is echt balen! Jammer dat je niet BB mocht starten.
mvmmlj, als je in het fotografentopic kijkt zie je dat ene Lucy foto's gemaakt heeft. Iig op zaterdag. Toen zat ze net na de dikke boom. Weet het nog goed, want ik brulde 'niet flitsen, niet flitsen'.

mvmmlj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:22

@ mireilledons thanx daar had ik gekeken maar ze heeft geen fotos van de klasse bb helaas..

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 15:42

Mijn verslag dan maar:

Dressuur was erg zwaar dus amper ingereden! Rondje linksom en rondje rechtsom en klaar! Stond met de trailer achteraan dus had zoveel al ingestapt!
Proef ging netjes! Wat ook beloond werd met 212 punten!
Ook maar 1 opmerking op m'n protocol :)

Springen fijn, lekker ritme! Dom van mij teveel terug gereden op 3 dus een balkje!

Cross ging echt mega goed!! Super fijn aantrekken nergens terug opgekomen!
Moeilijke bocht van 4 naar 5 heb ik 4 zover mogelijk rechts genomen en dan kon ik mooi bij 5 recht aanrijden :D
Waterbak netjes door in galop dus ook geen moeite met het rioolwerk erachter!

Resultaat.... 5de van de B ring 1!!!!!
Helemaal trots op hem dus! <3

@ Gr Roos, had precies gelet op wat jij zei! Netjes beugels gaatje korter en mooi meegaan boven de sprong! Thanx :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:30

Toppie Hennie!

Annika, ik zag je gaan inderdaad... Zo zonde :-( Wat werd er nou gezegd over de kinketting?

Ik herkende je trouwen zo snel even niet, sorry. Kwartje valt bij mij nooit zo snel. Volgende keer zeg ik braaf gedag hoor (ik was toen samen met Caroline en jou in Ede).

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:10

mvmmlj schreef:
weet iemand of er gister mensen zijn geweest die fotos hebben gemaakt van de bb paarden?? Ben benieuwd of ik nog een mooie foto kan scoren :D *\o/*

Zelfde vraag!! Leuk-op-de-foto heb ik niet gezien trouwens...? |(

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:29

Ook weer terug uit Lisse. Het ging vandaag erg fijn, deed een rondje B HC aangezien ik al een tijd niet had gecrosst. Dressuur was inderdaad loodzwaar maar had uiteindelijk nog 203 punten. Springen helaas een balk op 1 maar verder wel netjes. Cross ging erg goed, pony trok goed aan en liep overal zo door. Ook de scherpe bocht van 4 naar 5 ging erg soepel, lang leve de pony die heel goed mee denkt haha. :P Volgende week gaan we gewoon weer L starten in Vasse. :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:47

Ik ben ook weer terug.
Wat een heerlijke dag zeg!!!
We waren vandaag voor de verandering overal ruim op tijd en heerlijk relaxt begonnen.
Bij de dresuur was Amaretto wat schieterig en tegen de hand, vooral bij het losrijden,ik reed in ring 2 (waar wat lager werd gejureerd als ik ring 1). Ik had 189 punten dus en was zeer tevrede!

Springen goed opgelet op hindernis 2(goed buitekant begrenst) en op 7 extra gas gegeven want daar stopte een hoop paarden op. Foutloos!

Cross ging fijn, echt super!!
Hindernis 4&5:

Verder ook alles fijn, red trok zo fijn aan op insprong bij het water dat ik hem daar maar op heb aan gereden. Helaas bedacht hij zich op het laatst. dus heb ik toch maar de inloop gedaan.
1 weigering dus.
Bollenmanden gingen ook prima.

Stijl 5x 7 en een 6,5.
Ik had mijn beugels een gat korter gedaan als nogmaal maar toch commentaar dat ze nog korter moeten.

Maar 1ste winstpunt is binnen!! Ik ben super blij!!!!

@ Mireille: ik kon nergens je punten vinden en het meisje van het secretariaat wist het ook niet....

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:51

@ manic, was jij dat! ik herken ook nooit mensen hoor!
De jury zei dat ik de pelhalm niet met kinketting mocht rijden, maar dat die zonder moest. Volgens mij haalde ze de pelhalm en pessoa bit doorelkaar, want de pelhalm hoort met kinketting ( en dan met rubber/leren beschermertje). Ik heb het nagezocht in het reglement en daat staat in de bijlage met toegestane bitten dat er geen kinriempje gebruikt mag worden, behalve bij de pelhalm..... de jury had het dus fout, maar dat maakte niet meer uit ;-(

mocht je interesse hebben om met me mee te doen, ik ga dinsdag as 27-9 lessen bij Wendela in Ede ( wil toch nog even crossen deze week ;-) ) PB me dan ff.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:52

Goed zo beli! Fijn dat ie zo lekker aanpakte. Goed resultaat en prachtige stijlcijfers. Zie mijn uitslag wel een keer op internet.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:52

@Beli: Ziet er goed uit. :) Mocht je bij de B ook de insprong doen van het water? Heel niet opgelet eigenlijk anders had ik hem wel gedaan.

Heeft iemand toevallig een uitslagenlijst?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:53

@ beli: ik heb je langs zien komen bij 4-5 en de bollenmanden, zag er erg soepeltjes uit! super dat je nu je eerste WP hebt!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:01

@ annikavolder: dank je wel, zo voelde het ook. Jammer van je parcours joh! kwam je van ver?

@ Marloesjuh:Ja je mocht kiezen. mijn paard houdt er ook meestal niet zo van maar hij toch er zo fijn op aan dat ik het zonde vond om hem uit zijn ritme te halen.

@ Manic nog een x heel erg bedankt voor jet lezen en je support!! zal toch eens proberen of mijn man niet kan gaan leren lezen...

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:07

@beli: nee gelukkig maar 35 min van Lisse vandaan ;-)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:07

Wisselende verslagen hier...

Volgens mij is het voor mij zo lang geleden dat ik een verslag heb kunnen plaatsen dat dat nog is van voordat ik mod werd.

Ik ben weer terug en heb een erg fijne dag gehad. Apple bedankt voor alle hulp!!
Dressuur was een nette maar wat tamme proef, ik heb er ook niet het uiterste uit gehaald en we zijn daar ergens in de middenmoot geeindigd.
Met springen ging de eerste balk er af, ik moet nog erg wennen aan de rem en beheersing die we nu vaak hebben, dat ik gewoon te beheerst ging. Daarna prima, alleen bij 6 heb ik vanalles zitten doen en willen regelen, ik weet niet eens meer wat maar het eind resultaat was dat Nick wel wilde afzetten en toch weer niet en we dwars door de hindernis gingen. Vervolgens trok ze wel aan op 7, die vijf galopsprongen er na kwam dus ietswat uit balans heb ik die toch maar aangereden en braaf als Nick is, sprong ze die ook met een prima verder parcours.

Met de cross was het als vanouds. Steigerend in het startblok, ruig over 1-3 en bij 4 begon ik wat meer controle te krijgen.
Nick nam wel af en toe erg veel eigen initiatief waardoor we niet overal even netjes gegaan zijn en een enkele boom erg dichtbij kwam.
Op het water heeft ze heel even getwijfeld en moest ze om zich heen rijden, waarna ze netjes ging. Als ze daar een weigering rekenen is dat terecht.
Ik heb gewoon echt een heerlijke rit gereden na er bijna 2 jaar uit te zijn.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:14

Ik heb je zien springen Nickeltje, en volgens mij gleed ze bij 6 gewoon weg in de afzet, waardoor ze er nog een krabbel bij deed... Zo zag het er tenminste uit :-]

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:17

Ow... was dat het. Ik weet dat ik ook wel heb zitten regelen hoor, meer dan ik zou moeten doen. Maar er ging iets mis en ik voelde niet goed wat... Uitglijden zou wel in het plaatje passen. Vond het wel gaaf dat Nick vervolgens zo braaf over 7 ging...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:21

Ja, vooral omdat 7 die zwart/blauwe hindernis is waar een hoop paarden op stoppen :D Ik heb het vandaag weer even zitten bekijken en je zit toch een hoop paarden terug komen op die specifieke hindernis.

Maar ik had inderdaad echt het idee dat ze wat glibberde. Ze zag er in ieder geval wel uit alsof ze er weer een hoop lol in had :D

Ex paard knalde bijna tegen een boom aan in de bocht van de manden hindernis ;)

En @Beli graag gedaan hoor!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:22

@ Beli, mooi gereden hoor van 4 naar 5! Alsof het een hele makkelijke bocht was!
Heb gehoord dat er een hoop de mist in zijn gegaan!

Wat zat het weer ook super mee heh vandaag! Wat ik wel erg storend vond alleen (waarschijnlijk door het weer) waren dat er enorm veel toeschouwers liepen door de cross heen!
Duidelijk een hele hoop mensen die nooit bij een cross kijken want ze liepen wel echt geregeld in de weg! Gelukkig trok mijn paard zich er niks van aan en salomde er tussen door!
Maar kan me voorstellen dat er ook mensen echt last van hebben gehad!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:26

@ henny: dank je wel. had eigenlijk nog wel even willen zien hoe andere door die bocht gingen maar wilde mijn paard lekker thuis brengen.

Idd die toeschouwers!! heb 2 x echt vreselijk moeten schreeuwen en heb links en rechts wel een hartaanvalletje veroorzaakt denk ik hihi

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:28

Mireille, Jammer dat jullie vertrouwen geschaad is! Weet je zeker dat je PH start? Niet de meest fijne cross, namelijk!
Beli, Ziet er goed uit :) Gefeliciteerd met je eerste wp!
Amber, Wat een leuk commentaar op Toot!
Annika, Jammer dat je verkeerd parcours sprong.
Nickeltje, Wat super dat jij en Nick weer helemaal terug zijn *\o/*

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:36

@Beli: zoals jij door 4 en 5 komt.. super joh! Net zo gemakkelijk en tijd genoeg inderdaad om de wending te rijden en de volgende sprong goed aan te rijden.
@Mootje: ik heb een hoop gelezen over PH, maar in de B zou het nog wel 'te doen' zijn. Nu ben ik er dus achter gekomen dat 'te doen' voor Zoncorde en mij niet genoeg is. Heeft PH ook van die dubbelsprongen en combinatiesprongen met geslinger door een bos? Ik ga 9 oktober (en de 23e ook) trainen bij Michiel Brons in Moordrecht en zal ook met hem overleggen of Bathmen voor ons een geschikte cross is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:42

PH vond ik vorig jaar in de B al discutabel, met name de afstanden. Je gaat door drie bosjes heen. Twee bosjes hebben een bosinsprong en bosuitsprong. Het derde bosje galoppeer je in met aan het einde de waterbak. Hierna een scherpe bocht een kuil in, wat vaak voor problemen zorgt. Verder zit er een aardige afsprong in zonder aanleuning.
Er is dit jaar dan wel een andere parcoursbouwer, maar ik zou hier niet blind op durven varen eigenlijk.
Bathmen zit al een hele tijd vol in de B & L.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:44

Dank je Mireille, heeft denk ik ook veel met de snelheid te maken.... (we zijn niet zo snel)

Ik zit ook nog erg te twijfellen waar ik hierna heen moet. Heb PH ook ingeschreven maar vid de rest zo vreselijk ver weg! 9 oktober vind ik wel een goed idee! wie organiteert die? Liselotte of hier op bokt?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:46