Ik start ook, kennismakingsklasse, met Amiga! (en ik wil nu eindelijk al die endurance-bokkers wel eens meeten)
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 20-09-03 16:32
Wanroij wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd, dus hoe het terrein is weet ik niet, Suzanne Pen (een van de organisatoren heeft mij verzekerd dat het niet AL te zwaar is, vandaar dat ik mij in principe voor de klasse 2 heb ingescgreven, maar ik kan nog switchen naar 1!!)
Chronos
Geplaatst: 21-09-03 19:42
Dynamiek... Wanroy is wel een roteind rijden bij ons vandaan maar wat ik nu zag (omdat we er vlak bij zijn geweest) is dat het wel een vlak terrein is en dat het gewoon bos is net zo ong. als bij ons..
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 22-09-03 13:23
heeft iemand al een boekje? ik weet niet of de post hier al is geweest, maar er lag net nog niks in de brievenbus..
Ganna
Geplaatst: 22-09-03 13:41
Hoi hoi,
Nou ik hen gisteren heel hard gezweet om de boekje af te krijgen en op de bus. De bus waar ik hem ingooide stond op dat het voor 19.00 moest en ik poste ze om 18.25. Dus wat dat aangaat moeten ze vandaag bij de mensen thuis zijn of de postbodes moeten geen zin hebben.
gr. Annalynn
mazzeltje
Geplaatst: 22-09-03 14:15
Boekje is binnen!! post was blijkbaar laat vandaag!
Jorie
Geplaatst: 22-09-03 18:45
Mooi, dan kan iemand mij wel vertellen hoelaat Fasel moet rijden en de route beschrijving wil ik ook graag. Ik kom vanuit R'dam en weet dat het richting Holten is. Dus het grootste stuk vind ik zelf wel met de kaart. Het gaat mij om welke afslag en de route naar het wedstrijd terrein.
Faas
Geplaatst: 22-09-03 18:53
Nou dat kan waarschijnlijk nog niemand watn Fasels domme vriend heeft de formulieren vergeten op de post te doen. GANNA ZE KOMEN ERAAN!!!!!
Jorie
Geplaatst: 22-09-03 19:05
Ja, hallo!!! Moet ik nou uitleggen dat je dat soort dingen niet aan je vriend moet overlaten?!;-)
JollyJumper
Geplaatst: 22-09-03 19:37
Hee, dit is vast een topic dat veel gelezen word door endurance ruiters. Nou heb ik een vraagje aan jullie. Ik kreeg nl. zaterdag in Deurne een tip van iemand en ik wil wel eens weten wat endurance ruiters daarvan vinden. Ik heb een paard dat ik al een jaar te koop heb staan. Het is een 11 jarige merrie waar veel volbloed in zit. Het paard houdt echter niet zo van dressuur en al helemaal niet van springen. Ze is bij ons ook altijd alleen gebruikt als recreatie paard. Op het moment word er niet meer zo veel meer mee gedaan omdat ik toch eigenlijk zelf wel een wedstrijdruiter ben en mijn man bijna geen tijd meer heeft om te rijden. Nou word het paard wel door iemand anders gereden, maar daar hoef ik haar natuurlijk niet voor te houden. Nou vertelde iemand mij dat mijn merrie best wel eens heel geschikt zou kunnen zijn als endurance paard. Ik weet verder zelf heel weinig van deze discipline af, wat voor eisen een endurance ruiter aan zijn/haar paard stelt enzo. Dus misschien hebben jullie daar wat tips over? Het is dus een 11 jarige merrie, 62 % volbloed, 1.62 hoog. Ze heeft veel uithoudingsvermogen, is verkeersmak en heeft heerlijke gangen om uit te zitten (gooit ook niet hoog op). Ze is buiten fijn te rijden, niet te langzaam en ook niet te snel. Loopt ook niet te dribbelen of zo. Er rijd nu een meisje van 15 (oeps, sorry Judith, net 16...) op en die gaat er alleen mee naar buiten. Wat vinden jullie, zou dit iets voor een enduranceruiter zijn?
Jorie
Geplaatst: 22-09-03 20:05
Zou best wel eens kunnen ja!! Altijd afwachten natuurlijk, maar als je een paard goed traint maakt het niet zo veel uit welk ras of type je paard is. Misschien wil dat meidje wel eens proberen een klasse 1 met je paard te rijden en dan weet je het een klein beetje.
796285
Geplaatst: 22-09-03 20:05
Ik denk dat je daar pas echt iets over kunt zeggen als je haar lekker op conditie hebt en er een paar keer een flinke temporit mee gaat rijden, maar laat ik zeggen dat het - mits ze 100% gezond is - zeker niet ongeschikt klinkt.
Irja
Geplaatst: 22-09-03 20:09
Ik ga ook starten in Ommen de derde keer en de eerste keer in de klasse 1. Nu voor t echie dus. Heb in Onstwedde mn eerste gereden en lag er binnen 10 seconden naast, ben dus benieuwd of ik er dit keer op blijf zitten!!!!!
mazzeltje
Geplaatst: 22-09-03 20:10
Dat kun je eigenlijk ook zo nooit zeggen, het zou kunnen maar het hoeft niet...is ze blessuregevoelig, heeft ze doorzettingsvermogen, er zijn zoveel factoren.... Je zou het eigenlijk gewoon moeten uitproberen, breng haar een paar keer uit (wel na enige training graag) in de klasse 1 en zie wat ze doet!
Faas
Geplaatst: 22-09-03 20:13
Klopt wat hierboven gezegd wordt. hoe is haar conditie? Hoe is haar instelling? Heeft ze een 'winners' instelling of juist niet. Is ze voorwaarts?
En hou goed in gedachten: als een paard niet geschikt is voor springen of dressuur dan is het al snel een endurancepaard. Want in veel ogen is endurance nog steeds een sport die je gaat beoefenen omdat je toch niets anders kan. Kan je heel bedrogen uitkomen maar goed, zo leeft het wel.
mazzeltje
Geplaatst: 22-09-03 20:16
Ja, en wat is dat een onzin hè !!!!!!!!!!
JollyJumper
Geplaatst: 22-09-03 20:23
Nee, zo bedoel ik het niet. Het paard is gewoon het lekkerst in haar vel als je met haar buiten gaat rijden. Dan gaan de oortjes erop en zie d'r genieten. En we hadden inderdaad plannen om in Wanroy misschien mee te doen (en training krijgt ze al de laatste 2 maanden). En het is wel een paard met karakter, geeft zeker niet snel op of zo. Maar ik had zelf eigenlijk niet zo snel aan endurance gedacht omdat ik daar niet zo bekend mee ben. Maar degene die me deze tip gaf rijd (of reed, dat weet ik niet zeker) zelf endurance, vandaar. Blessuregevoelig is ze trouwens niet, ik heb haar al vanaf veulen en ze heeft bij mij nog nooit iets gehad. En sterke, goede hoeven heeft ze ook.
JollyJumper
Geplaatst: 22-09-03 20:28
Als jullie trouwens toch bezig zijn.... Enkele trainingstips zijn ook welkom! (misschien vind ik het wel zo leuk dat ik 'r zelf houd...)
mazzeltje
Geplaatst: 22-09-03 20:28
Wie weet zie ik je dan in Wanroij, Latoy en ik starten daar klasse 2!!
Faas
Geplaatst: 22-09-03 20:31
Maar wat heeft ze tot nu toe gedaan? Want blessuregevoelig of ongevoelig kanje ook afmeten aan de zwaarte van het werk.
Ik bedoelde ook niet dat jij dat zei maar veel mensen zeggen dat. Kan jouw instructeur ook zo bedoeld hebben.
Hoop dat je het leuk vindt. Het is de gaafste sport die eris.
Rhys
Geplaatst: 22-09-03 21:24
Ik heb het boekje ook binnen.....maar ik heb nog een vraagje over de route. Hoeveel spoorwegovergangen zitten er nou in? Ik zie op de kaart twee (op ongeveer 2 en 4 km van de start), maar in het boekje staat dat er halverwege nog een overgang is van geruwd ijzer waar paardenhoeven nogal op klepperen. Maar ik zie maar één spoor - waar we dus 2x overheen gaan -, dus ik ben benieuwd! (ik heb namelijk een ongelooflijke held op sokken, die als ze haar hakken in het zand zet en besluit dat ze ergens niet langs/over gaat, dat gewoon Niet Gebeurt....dus ik wil gewoon graag weten of dat obstakel nou wel of niet in de route (klasse 1) zit.
Lielle
Geplaatst: 22-09-03 21:26
Ik doe dus ook mee in Wanroij, en heb er vorig jaar de KNHS recreatierit gereden. Terrein is zeker niet bijzonder zwaar, vorig jaar wel een keer een stuk stuifzand.
mazzeltje
Geplaatst: 22-09-03 21:50
Oh leuk Lielle, ik ben benieuwd naar jou!! Lees vaak wat je te vertellen hebt!! sie joe in W.
Westernfreak
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 00:16
Vandaag het boekje ook gekregen. Ik heb er zin in !!! We moeten starten om 10.24 uur met startnr. 20.
Ik ben benieuwd hoe Salty zich gedraagt bij de spoorwegovergangen.
JollyJumper
Geplaatst: 23-09-03 07:40
Waar kan ik dat boekje krijgen? Of is er een internetsite? Het terrein in Wanroy ken ik wel, ik woon er nl. zo ongeveer naast.... En heb je eigenlijk een startkaart of zoiets nodig?