Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fusilli is pasta
Die heb ik ook gehad en waren ook erg fijn, maar op een gegeven moment erg slecht verkrijgbaar en als je veel over asfalt rijdt zie je ze slijten. Hippoflex kon ik niet passend krijgen bij mijn paard. Easywalkers heb ik nooit geprobeerd.
Ze hebben inderdaad een metalen kern. Ik vind ze superfijn en poownie loopt er geweldig mee
Duur grapje. Daarna dus de Duplo geprobeerd en dat beviel zo goed. Paard loopt ook ruimer vanuit de schouder omdat ze anders afrolt. Ik bestel ze zelf en de hoefsmid slaat ze eronder.
De huidige had er geen ervaring mee maar was er wel in geinteresseerd. Er zijn wel wat dingen waar je aan moet denken, volgens mij staan die ook wel op de website van Lei? Na het nagels erin slaan niet meteen afwerken maar eerst even heen en weer lopen zodat de nagels goed erin zitten bijvoorbeeld. tjoekie schreef:
. Fusetti! Volgens mij heb ik die doos met hippoflex destijds van jou overgenomen. Voor Lou waren ze superpas te maken, dat was geen punt, maar dat steeds maar kwijt zijn dus eigenlijk wel... Hoewel ze dat met ijzers ook regelmatig heeft. Wel zien haar hoeven er nu beter uit, ik zal weer eens foto's maken binnenkort.
Cera/hippoflex heeft kunststof lippen die je eraf kan knippen (3 stuks), fusetti een klein lipje in hetzelfde materiaal.
Zal ook wel wat foto's van de duplo's toevoegen
Had in het begin ook mijn twijfels, maar ze loopt er prima op. Ze lijken trouwens erg stug, maar ze buigen wel mee, dus als ze erachter haken liggen ze er niet meteen af. Ik kan er gewoon met een hoevenkrabber onder komen. Niet helemaal, maar zeker een paar cm.
Kunststofbeslag kan een oplossing zijn.
Maar het werkt niet bij elk paard super, en vooral de smid is een erg bepalende factor.
, ze weegt dan ook wel 750 kg), met leren zolen voor. Op die ijzers liep ze meteen een stuk gemakkelijker weg, ze rolt duidelijk makkelijker af. intel_1x schreef: