Endurance Wanroij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: Endurance Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:47

Helaas af moeten melden, paard is kei kreupel :\
Dus maar aangemeld als vrijwilliger.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:41

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:45

Je moet in elk geval de voorbespreking volgen en natuurlijk je paard laten voorkeuren. Anderhalf uur is mooi ruim op tijd.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:37

1,5??? :o wow, dat wordt wel vroeg opstaan dan! Waar staat hoe laat de voorbespreking is enzo dan?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:09

Meestal ergens op de website en anders zeker in het boekje. Als alles goed gaat red je het ook wel in een uur, maar haasten is echt heel erg vervelend.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:13

ik doe zaterdag ook mee in de kennismakingsklasse met mijn Fjord.
volgend jaar wil ik klasse 1 gaan starten.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:45

Yes yes, nog maar een weekje te gaan. Wordt voor mij de tweede keer Wanroij Klasse 1. Ben benieuwd, mijn paardje en ik zijn helemaal ready. Super getraind, dus gaat helemaal goedkomen :j

Edit: Heb nummer 123.. Vind het trouwens wel leuk dat Carmen Römer ook in klasse 1 meedoet :D

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:14

Toydoll schreef:
Woei, Wij zijn ook ingeschreven :) Kennismakingsklasse maar, het is weer de eerste keer sinds 5 jaar. Mede mogelijk gemaakt door bokker Navy en haar lieve paardje Kay :)

Haha, ik heb er zin in! Ook Kays wedstrijddebuut. Spannend!

EN EN EN, de weersvoorspellingen zijn super!

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:52

Nog flink getwijfeld om deze wedstrijd te rijden, maar door vakantie niet kunnen trainen en het blijft ook een pokke eind om naartoe te rijden.
Einde van het seizoen alweer, is echt voorbij gevlogen |(

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:01

ik zie 2 momenten van voorbespreking in het `boekje` staan. Klopt dat? En veterinaire keuring kan gewoon tussen de start daarvan en tot wanneer t kan? Dus gewoon aansluiten in de rij?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:06

Dat kan kloppen. Pak de voorbespreking die voor jou het handigste uitkomt.

Voorkeuring kun je inderdaad doen tussen het moment dat de voorkeuring open is voor jouw klasse en dat 'ie weer gesloten is. Natuurlijk moet je voor je start voorgekeurd zijn (en dan ook nog voldoende opzadel- en warmstaptijd overhouden). Veel succes :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:11

Navy schreef:
Toydoll schreef:
Woei, Wij zijn ook ingeschreven :) Kennismakingsklasse maar, het is weer de eerste keer sinds 5 jaar. Mede mogelijk gemaakt door bokker Navy en haar lieve paardje Kay :)

Haha, ik heb er zin in! Ook Kays wedstrijddebuut. Spannend!

Ik zie op de startlijst dat Nicolo de vader is van jouw Kay? Nicolo heb ik nog IRL gezien, gaaf beest :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:09

Hilli schreef:
Dat kan kloppen. Pak de voorbespreking die voor jou het handigste uitkomt.

Voorkeuring kun je inderdaad doen tussen het moment dat de voorkeuring open is voor jouw klasse en dat 'ie weer gesloten is. Natuurlijk moet je voor je start voorgekeurd zijn (en dan ook nog voldoende opzadel- en warmstaptijd overhouden). Veel succes :)

hmz, dat is wel een beetje jammer. de 2e voorbespreking is vlak na mijn starttijd...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:30

Zijn er ook nog mensen die juist op de zondag mee doen? :o

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:49

Alles al aan het voorbereiden,
toch wel spannend hoor zo'n eerste wedstrijd.
maar als het goed is staat alles nu al goed klaar, alleen nog even wat dingen printen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:14

Ik start ook zaterdag, het kriebelt wel hoor!
Vindt het altijd erg spannend zo'n eerste wedstrijd na toch wel lange tijd. Twijfel momenteel nog aan mezelf, waarom geen idee. Hij staat er gewoon klaar voor, punt. Helaas ligt mijn hartslagmeter in panne en daar ben ik wel onzeker over. Normaal ken ik mijn paard wat dat betreft door en door en nu doe ik het voor mijn gevoel toch meer op "de gok".

We moeten wel erg vroeg weg (ok ben al eens vroeger vertrokken, 5 uur in de ochtend :z )... Het gaat zo'n 2uur met de trailer zijn, dus dat is wel lang voor paardlief, maar te overzien. Hij is gelukkig goed bekend met de trailer.

Ben blij met het goede weer dat ze voorspellen en de rest zien we wel. Heb niks te verliezen! :)

Net het boekje en de startlijsten uitgeprint en doorgelezen.
Wil iedereen veel succes wensen!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:31

Ja, iedereen succes zaterdag (en zondag natuurlijk) haha :j

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:16

We hebben een leuke actie in Wanroij! Door mee te doen aan de loterij met mooie prijzen kun je de deelname van de Young Riders op het WK ondersteunen.

De Young Riders van de endurance doen mee aan het Wereld Kampioenschap op 10 december in Abu Dhabi! Ze houden ook een weblog bij op http://wkendurance.wordpress.com en dit weekend komen ze in actie op de 83 km van de wedstrijd die wij organiseren in Wanroij.

Bij eerdere kampioenschappen of andere grote wedstrijden in de Emiraten werd alles betaald door de organisatie, maar dat is tegenwoordig wat terug geschroefd. Daarom zijn Fenne, Joyce, Marijke en Yara hard op zoek naar sponsoren.

Country Mill en MSD Animal Health en de Endurance Vereniging dragen hun steentje bij, maar je kunt nu ook zelf helpen door in Wanroij mee te doen met de loterij! De hoofdprijs is een vakantieverblijf aan het strand in Belgie ter waarde van 300 euro. Daarnaast zijn er leuke kleinere prijzen te winnen.

In Wanroij kun je op het secretariaat sponsorkaarten kopen ter waarde van 5, 10, 20 of 50 euro. Voor elke 5 euro krijg je een lot.

Maar dat is niet alles ;) Iedereen die meedoet, krijgt een leuke button om te laten zien dat je de endurancesport in het algemeen en de Young Riders in het bijzonder ondersteunt. EN je mag op de foto met de mascotte van de Young Riders!!

De uitreiking is na de nakeuring van de laatste klasse III ruiter, voor de prijsuitreiking.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:15

Zo, en ik ben alweer thuis. Paardlief staat lekker in de wei met zijn vriendjes :) Het was voor mij wel een behoorlijk 'schrikkerig' ritje. Veel tijd verloren bij de bruggetjes en de hekjes en dergelijke... Wel balen, maar verder wel genoten van de rit. Syl was ook behoorlijk druk, maar wel lekker door kunnen rijden. Ben benieuwd naar de uitslag :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:41

Ik zit ook inmiddels alweer lekker op de bank. straks nog even langs paardlief voor zijn avondmaaltje. Ik had letterlijk een vliegende start, maar gelukkig de rest van de rit heerlijk gereden. Bruggetjes gingen prima, alleen langs de nertsenfabriek vond meneer minder dus even afgestapt.

het weer was fantastisch!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:02

Wij hebben ook genoten. Wat een prachtige rit, en heerlijk weer!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 07:22

Wij hebben de rit ook overleefd :D! Het was voor een puppy een behoorlijk "uitdagend" parcours :') (bruggetjes, crossmotoren, langsgalopperende paarden, bunkers lang het kanaal, etc.). Naarmate het einde in zicht kwam en het koppie voller raakte, nam de spanning dan ook merkbaar toe. Maar na het laatste stukje ernaast gelopen te hebben (het was ofwel dat of aan de kletter), was de rust bij aankomst op het wedstrijdterrein toch weer hervonden en hebben we hartslagmetingen en keuring netjes doorstaan. De eerste winstpuntjes van ons jonkie zijn binnen *\o/*!