[WN] Nog een Alpenquarter meld zich!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:01

Nog een tip voor je bril, zulke rubber 'oortjes', kosten 10 euro bij specsavers en passen om elk brillepootje. Ik vind ze echt ideaal met rijden, geen glijdende bril meer :n En na het rijden schuif je ze er zo weer af :)

De eerste is alleen het oortje, de tweede is oortje aan brillepootje.

Afbeelding

Afbeelding

Fleabitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:53

Mooie foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:10

Lorrelei schreef:
quarterH schreef:
sorry maar ik zie het western niet?
geen western optoming, geen westernpaard en geen western manier van rijden.
dit is NH ofzo denk ik.

Ja want een westernzadel maakt de rijstijl? En alleen een quarter hoort thuis in de westernwereld? Al je mn op beter had gelezen zou je deze reactie niet plaatsen.

op zich snap ik quarterH wel, ik heb ook vaak dat ik een topic open en denk zucht.......... slecht voorbeeld van een "western"ruiter voor mensen die niet weten wat western is.. want die denken al snel dat western crossen met een lange teugel is.
Denk dat als je wat verder bent en je en zadel hebt het er al beter uit ziet.

ga je hem helemaal bitloos rijden?

IngeHorsting

Re: Nog een Alpenquarter meld zich!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:55

Leuk plaatje jullie samen.
Bril lenzen allebei vervelend ik draag nacht lenzen nergens geen last meer van. Zijn alleen niet goedkoop.
Succes met je knappert

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:15

Die zien dr handig uit blijheid! Goede tip

@viva ik snap het ook wel, maar dat mag ten eerste dan wel wat minder bot, ook bleek uit zn reactie de ongeinformeerdheid terwijl ik in mn op wel goed probeer toe te lichten wat we doen.
Maar idd een zadeltje erop en wat meer gangen erbij zal idd al een heeeel ander (beter, dat is nog maar afwachten) beeld geven. En ik zou deze fotos ook zeker niet aanraden bij iemand die 'eens wil zien wat western is' maarja, daar is wnitp toch ook niet voor?

Oh en wat betreft het bitloze, voorlopig wel, pas als ik onafhankelijk kan zitten en zeker weet dat ik mn bit niet nodig heb als stuur/rem zou ik hem voor de verfijning erin willen hangen, maar dat is zwaar langetermijn denken, ze doet het op de sidepull overigens geweldig! Is er ook gewoon mee ingereden.

dank voor de leuke reacties verder!

simodi

Re: Nog een Alpenquarter meld zich!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:23

Ziet er leuk uit hoor!

Ook western kun je prima bitloos rijden, ik doe niet anders! ;)

En ik rijd ook met cap en bril, ook daarbij geen probleem, al ligt het misschien wel net aan het model cap dat je hebt.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:56

Hee! Leuke foto`s.
Ik wil je dit filmpje laten zien http://youtu.be/pSEpVq2v-Rk Deze cowboy geeft een pracht uitleg over neckreining en waar de `face`van je paard naar toe moet. (p.s. zelf hou ik mijn binnenbeen erbij als ik dit doe, geen sterke hulp, maar gewoon eraan)

Het is al gezegd, maar dat kun je inderdaad beter doen met een snaffle of een sidepull dan met een hack/shank. Waarom? Bij een hack/shank kun je bijna geen directe zijwaarste teugelhulp geven.
Eigenlijk heel logisch dus dat je in dit stadium van training nog geen goede reactie krijg op neckreining met een hack. ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:10

@Blijheid, die rubber pootjes is wel een goed idee. Ken de ze niet. Mijn bril zakt nl wel altijd iets naar beneden. Maar zie je die dingen niet? Lijkt me zo suf staan! Tijdens training boeit me dat niet zo, maar tijdens een wedstrijd... :o