[WN] Welk boek over westernrijden..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 11:22

Super..! :+

Ik heb inmiddels een aanbod gekregen voor het boek van Antje Holtappel dus die kan ik straks eens gaan lezen..! :)

Vas

Re: Welk boek over westernrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 18:09

Nog mensen met ideetjes voor bijv dvdtjes of waar ik eens kan gaan kijken of kan ik daar beter even een nieuw topic voor openen..?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:27

oh ik lees dat je net al een aanbod gekregen hebt. ik heb Go West toen gewoon bij Bolpuntcom gekocht. wat raar dat je het niet in het nederlands kan vinden.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:49

Als er nog iemand met een boek-overschot zit staat mijn inbox ook open voor pb's! Wilde het zelfde topic openen, dus dit komt goed uit.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:10

;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:28

Handig topic! Ik wou ook een soortgelijke openen maar stel mijn vraag eventjes hier:

Ik zie toevallig net het boek met de aparte voorkant voorbij komen waarin naar het schijnt ook rechtrichten van het westernpaard mee wordt genomen. Zijn er meer boeken die jullie kennen die ook aandacht besteden aan het rechtrichten bij westernruiters? Of heeft de gemiddelde westernruiter aan het aanbevolen boek op de vorige pagina wel genoeg?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:05

Ik haak ook eventjes in op dit topic. Zijn er toevallig ook boeken (Engels of Nederlands) die naast het WN-rijden ook over de westernbitten gaan? Weten jullie daar titels van?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:12

De Vlaamse Liga Paardensport heeft een handboek uitgebracht om zich voor te bereiden op hert behalen van het A en B brevet.
Dit boek is ook een interessant handleiding voor de beginnende western ruiter. Er staat info in over de geschiedenis, optoming, wedstrijd disciplines, enz en een aantal oefeningen die je moet kunnen om de brevetten te behalen.

Je kan het bestellen via www.vlp.be - Reining - Brevetten western rijden - Nuttige informatie voor iedereen

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:24

maar Magda, je hebt toch zo'n prachtige website gemaakt over bitten. ikzelf heb daar wel veel aan gehad.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:29

Bedankt voor het compliment. :) Ik mis echter nog te veel informatie over de westernbitten, de meeste informatie die ik kan vinden gaat over Engelse- en menbitten, vandaar de vraag. :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:30

ja nu je het zegt.. dat is ook zo.

ik heb eigenlijk geen idee of daar wel info over te vinden is. terwijl we zoveel verschillende bitten hebben.. apart als je er over nadenkt.