[WN] tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:39

Wat QH eb CB te melden hebben zou ik ook mee beginnen , maar als ik dit schrijf heb ik meestal al een mod mail, dus als het toch mag,en ik ben er niet voor om mensen die ik niet ken te zieken, ik zo het paard over slaan, om dat ik hem geen juiste conformatie vind hebben, geen eye appeal, te hoge hakken t/o de voor knie,en weke lendenen, ik hoop niet dat dit persoonlijk opgevat word.
Ook kan ik niets vinden over de vader of wat zijn kinderen gedaan hebben, en voor een ruin zou ik zeker niet zo veel geld uitgeven.

MidnightPSan

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:04

Bekijk daar het you tube filmpje maar van , paard loopt volledig op de voor hand, en met alle respect die spin is ook niet je van het.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:06

maar de ad is zeker weten veeeeeeeeeeeel aansprekender als die van de TS! door volledige info, fotos en een filmpje. of het paard je dan uiteindelijk wel of niet aanspreekt is wat anders maar de advertentie is veel uitnodigender

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:17

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 06:42

Moderatoropmerking:
Gelieve niet andere advertenties plaatsen in dit topic, het bespreken van advertenties is namelijk niet toegestaan op Bokt. Graag aan denken :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:24

MidnightPSan schreef:
Ook kan ik niets vinden over de vader of wat zijn kinderen gedaan hebben, en voor een ruin zou ik zeker niet zo veel geld uitgeven.

Over de vader kan ik genoeg vinden. Is een goede reining hengst (wij hebben er zelf ook een nakomeling van gehad) en er zijn diverse kinderen van die hengst die het goed doen in de sport.

@ TS
Misschien is een andere tip om ook wat van het showrecord van custom wrangler erop te zetten, volgens mij heeft hij toch aardig wat gewonnen. ;)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:25

Dit paard zie ik ook al lang voorbij komen en ik erger mij vooral aan de slechte foto's. Het paard staat er op zijn allerongunstigst op! Daarom heb ik ook aangeboden foto's te komen maken (gratis!!), maar daar heb ik nooit meer een reactie op gehad.

Ik denk dat de eerste foto je meteen moet aanspreken, waardoor je de verdere advertentie gaat bekijken. Aan de tekst valt ook wel wat te verbeteren, maar dat was al gezegd!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:27

Ik kom op MP vrijwel alleen van die : 'had ik nog op de computer staan' foto's tegen en deze vallen ook in die categorie. Vorig jaar gaan kijken bij pony omdat die wel netjes en eerlijk op de foto's stond (moest 175km met ov), nl 3 foto's : links en rechts netjes recht opzij, open opgesteld qua benen (dus binnenkant achterste 2 benen ook te zien), op het asfalt en mooie hoofdfoto. Deze was 2 jaar, dus verder geen werkfoto's. Ik kijk nog steeds af en toe op MP, etc. maar dit soort duidelijke, niks te verbergen foto's kom ik zelden tot nooit tegen.

Presenteer je paard dus eens goed. Het is nu moeilijker om een paard te verkopen, maar er is nog steeds een groep die het vrij makkelijk af gaat en dat komt voornamelijk door de 1e indruk die de advertentie maakt. Die bepaald nl of dat paard de reis/gok waard is om zelfs maar te gaan kijken. Zeker als de prijs behoorlijk fors is, maar de foto's zijn categorie 13 in een dozijn. Dat geeft een heel gemengd vreemd signaal aan je kopers, want is dat paard die prijs wel waard of doet de figuur maar wat.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:08

Custom Wrangler heeft absoluut naam gemaakt en over de merrie kunnen ook positieve zaken worden gezegd, vandaar ook dat dit paard mij toen ik op zoek was wel zeer positief beviel. Voor een fotograaf is het op zich vrij eenvoudig om door de foto's heen te kijken, maar alsnog zouden sprekende foto's veel meer interesse wekken en de stap naar het contact opnemen over dit paard vergroten. Je wilt karakter en beweging zien, en bij een paard met dergelijke pedigree en daardoor ook hoger prijskaartje wil je het paard gewoon goed gepresenteerd zien. Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit voor mij een reden is geweest niet langs te komen, hoewel het paard mij persoonlijk nog wel steeds aanspreekt als ik de advertenties zie. Ik weet dat hij al een hele periode te koop staat en dat vond ik persoonlijk opmerkelijk gezien een aantal andere paarden die te koop staan. Ik heb dit paard een keer op een show gezien en moet zeggen dat hij mij ook positief opviel. Ik denk dat een aantal nieuwe, sprekende foto's en eventueel een filmpje een heleboel kunnen doen voor de interesse...

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:30

De TS geeft al twee dagen geen antwoord, maar gera als fotograaf door de foto heen kijken is een, maar de flank foto laat mij (en dat is o.a. waar ik naar kijk,ivm conformatie) een weke lende zien, op de foto schuin achter zie ik een paard wat mij te lang is en te licht aan de achterkant,(ook op de andere fotos).
Met alle respekt, ik heb ZELFS van JOU wel eens fotos gezien dat ik dacht ''dat paard ziet er niet uit"', ik heb bij mijn vrienden in de VS heel veel over conformatie geleerd, en veel ''sale ad's'' zitten analyseren, daar om zie ik dat paard niet zitten (staan) zeker niet in deze prijs klasse.
En als ik CW google zie je niet direkt van wie hij is en bij welk dekstation hij aangeboden word,uit mijn hoofd is de derde link in google al van zijn vader.van daar.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:55

Custom Wrangler staat voor zover ik weet nu in Duitsland en wordt niet heel actief meer ter dekking aangeboden. Dat was echter wel anders toen hij op de Rawhide stond en zeer succesvol is gereden door Bernard Fonck. Uit deze periode stamt het paard van de TS ook.
Een weke lende oke, maar het paard ziet er ook flink ongetraind uit op de foto's en toont 'slank'. Geen enkele foto is exact van de zijkant gemaakt en bovendien zijn de foto's vanuit staande positie gemaakt, wat een standfoto enorm negatief kan beinvloeden. Het licht in de flank laat de flank invallen en goed, er zijn bredere en beter gebouwde Quarters... tja.
De prijsklasse was mij onduidelijk, en nu nog steeds (heb vast iets over het hoofd gezien), maar dit soort paard zou voor ca. 6500 euro toch zeker te verkopen moeten zijn. En wat betreft de mindere foto's van paarden: iedereen vindt zijn eigen paard op zijn eigen manier prachtig en ik probeer de positieve eigenschappen, karaktertrekken en ook lichaamsdelen te benadrukken. Toch zal het ene paard een stuk fotogenieker en ook beter gebouwd zijn dan de ander, en daar zijn trucs voor, maar het moet wel hetzelfde paard blijven...

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:33

@Gera, dat foto verhaal snap ik, de eerste Vr.Pr was E13500,- nu E9500,- dus nog drie rooje meer als jou E6500,-

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:55

Foto's zijn zeker belangrijk maar niet doorslaggevend, omdat ze een momentopname zijn. Is er met het paard bv al een paar maanden niets gedaan, kan het nu wel heel anders zijn, bv wat bespiering betreft
Maar de 1e indruk is wel belangrijk, of je besluit te gaan kijken.
Maar de tekst in waar je uitleg geeft wat het voor soort paard is, de afstamming en hoe het tot nu gepresteerd heeft is imo nog belangrijker.
Anders krijg je een verkeerde doelgroep die reageert, dat kost alleen maar nutteloze tijd, van beide kanten.

Maar ja, de TS heeft geen belangstelling meer in meer advies, want die reageert niet meer en wou er een slotje op. Wat ik heb gelezen.

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:53

Custom Wrangler is volgens mij geen hengst meer.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:57

nee hoor is zeker nog gewoon hengst. ik ken de huidige eigenaren :-)

hij is verkocht aan non pro die hem in duitsland showt.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:06

Is dus ook geen plus punt, om achter een nakomeling aan te gaan is het beter als hij of open shows doet en gepromoot wordt of niet meer showt en gepromoot wordt, met nakomelingen bij de eigenaar te koop.
Laatst bijgewerkt door MidnightPSan op 17-07-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:08

nou dit paard heeft wel genoeg verdient en grote shows gelopen met Bernard.
het wordt niet minder als hij naar een non pro wordt natuurlijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:09

CUSTOM WRANGLER ist der Halbruder zu CUSTOM LEGEND (Highsore 236,5 Andrea Fappani).Er war Finalist bei den Weltreiterspielen in Aachen. Er ist NRHA BEL. Fututity Champion. 2003 SnfBit/Hack 3/4Y Champion,5&U NP Champion,2005 Intermediate & Open Champion. ROM Reining (25 Punkte in nur einem Jahr)Deutscher Amateur Reining Champion. BRPG Non Pro Futurity Champion B.Fonck.Lebendgewinnsumme 9.133,16 Euro. Bisher 44 eingez.Fohlen.Decktaxe von Custom Crome 7.500 $.Custom Wrangler ist im Training bei Oli Stein
Showrecord 2004
NRHA Open pewter, tie 1st place Paashaas show
2003
BRPG open Futurity, 3 place

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:20

quarterH schreef:
nee hoor is zeker nog gewoon hengst. ik ken de huidige eigenaren :-)

hij is verkocht aan non pro die hem in duitsland showt.

Zou je dit voor de zekerheid eens willen checken? Ik heb namelijk iets anders vernomen... dan is dat gelijk uit de wereld :o

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:39

quarterH schreef:
nou dit paard heeft wel genoeg verdient en grote shows gelopen met Bernard.
het wordt niet minder als hij naar een non pro wordt natuurlijk.

Daar ben ik het mee eens. Tuurlijk is het een promotie als de hengst het goed doet op de wedstrijden in de open klasse, maar als je op zoek bent naar een paard dan kijk je toch ook naar de eerdere prestaties en zie je dat hij het niet geheel onverdienstelijk heeft gedaan. Tenminste, dat zou ik doen hoor ;)

TS heeft volgens mij een leuk paard (nooit in het echt gezien hoor) en ik hoop dat ze met een eventuele aanpassing van de advertentie (foto en/of film) de juiste koper kan vinden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:43

ok schijnbaar is hij toch recentelijk geruint. heb ik even gemist dan :-)

maar dit is niet de zoveelste hengst die niks kan en waarmee gefokt is. deze heeft wel degelijk goed gelopen en futuritys gewonnen. is alleen later (vroeg pensoien he die reiners :P ) verkocht aan beginnende non pro.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:07

MidnightPSan schreef:
@Gera, dat foto verhaal snap ik, de eerste Vr.Pr was E13500,- nu E9500,- dus nog drie rooje meer als jou E6500,-

Nu heb ik hier het topic doorgelezen, maar volgens mij stond hij eerst voor 9500 euro te koop en is ze nu gezakt naar 6500 euro.

@TS: ik vind dat je een heel leuk paard hebt en hoop voor je dat je hem snel verkocht krijgt aan een hele leuke baas.
Het feit dat hij al zo lang op MP staat, doet hem ook niet veel goed (mensen gaan gauw denken dat er iets mis is met een paard als hij al zolang op MP staat ;) ). Misschien is het een tip om hem even een poosje van MP af te halen, te gaan zorgen voor mooie nieuwe foto's en filmpjes en dan een geheel nieuwe advertentie (met nieuwe prijs ;) ) plaatsen...

In ieder geval heel veel succes ermee!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:07

Ik ben het met de anderen eens dat de foto niet een typische reining quarter uitstraling heeft. Ook zou je je profiel met foto's kunnen vullen en in je onderschrift een link naar de advertentie kunnen zetten. Succes.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:06

Het klopt zeer zeker dat als ,,waar,, te lang te koop staat dit niet goed is! Ik zou hem ook (even) van MP afhalen, knappe foto's maken, duidelijke info erbij en hem op ik noem maar even Western today market o.i.d zetten met de prijs die je er nu voor vraagt. Ook zou ik de naam van de trainster weg laten want daar is nu eenmaal ook niet iedereen fan van!
En ja, het is nu een moeilijke tijd en er staan nu eenmaal bar veel te koop!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:30

Ik zal je zeggen, ik heb zelfs aan wendy gevraagd laatst wat er nou eigenlijk mis was met het dier dat het al zo lang op internet staat. Ik was er van overtuigd dat er vast iets aan mankeerde, want ik zag de vraagprijs wel zakken, maar het dier ging niet weg. Zij gaf mij aan dat het echt wel een heel leuk paard is, en ze het ook niet begrijpt.

Maargoed, ik vind ook persoonlijk de foto's weinig aansprekend, buiten dat ik niet weg ben van Custom Wrangler nakomelingen, vind ik hem op de foto gewoon heel slecht uit de verf komen.
Ik denk dat een visite van Gera of iemand anders met fototalent, en dan frisse nieuwe foto's op diverse websites, dat je hem voor een bedrag dat QH eerder noemde zo kwijt zou kunnen zijn.

En klein tipje... ik zag dus laatst (en iedereen heeft internet he, vergeet dat niet) die foto's van een beginner op zijn rug op een show met een correctional in zijn snaveltje... dat zou mij gewoon ook niet aantrekken om dan naar zo'n diertje te komen kijken...