Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GiggleBitch schreef:Ik heb aankomende zondag mijn eerste wedstrijd en heb ook een hoop geregel en chaos gehad met de kleding en tack.
Ik heb een showblouse gekocht, want die is nooit weg en je kunt hem zoals eerder gezegd ook weer verkopen. De blanket mag ik lenen van mijn instructrice waarschijnlijk maar als zij hem niet op tijd kon vinden, koop ik er zelf eentje. Ik heb ook gewoon een nette zwarte broek en hoop dat dit voldoende is voor de L5![]()
Heb je mensen in de omgeving waar je iets van kunt lenen eventueel? Wil je uiteindelijk ook pleasure en dergelijk gaan 'door' starten om het zo maar te noemen? De showonderdelen?
En ik ben het er ook mee eens dat je niet in een keer veel geld aan moet geven... het is een hele uitgave en met kleine dingen kun je toch een leuke outfit klaar krijgenIk denk dat naarmate je meer wedstrijden gaat starten e.d. je elke keer een beetje bijkoopt net zoals bij de dressuur. Zo begin ik nu ook een beetje met westernspullen.
@HumbleTalent: Mag je in de L5 al met een hoed rijden dan? Ik dacht dat cap verplicht is?
Paintless schreef:ik heb het haar even nagevraagd. ik kan wel ongevraagd een foto plaatsen maar dat lijkt me niet netjes.
ik vind het wel beter als het niet verplicht is.. maar zoals ik zei... mij was verteld dat je dan ook een cap op moest.
de reden dat dat toen was, was omdat AF net een paard in haar nek had gehad en zo geschrokken was daarvan dat ze veiligheid boven alles stelde en verplichtte een cap op te hebben in de lagere 3 klasses. Ook aan de hand...
maar dat is alweer een jaar ofzo geleden??? er is toen een discussie over geweest en ik meende dat daaruit gekomen was dat ze er mee akkoord gingen.
* pakt wran regelboekje
Paintless schreef:nee. ik heb 1 x mee gemaakt dat de deelnemers een cap op moesten maar daar is toen een rel om geweest. de jury bepaald het, maar in het regelboek staat dat je een keuze hebt. dus lekker je hoed op doen meid.
Dit was net in het begin toen het Levelsysteem werd ingevoerd.
Paintless schreef:maar dat is allang besproken hier.. dat had Greetje kunnen lezen als ze alles gelezen had.
om mij nou uit te schelden dat ik uit mijn nek klets, vond ik toen een beetje hard.. maar ik heb er niets van gezegd.
en volgens mij was het niet vlak na de invoering, maar was het vlak na haar ongeluk wat ze gehad heeft.. (angelique bedoel ik dan) dus ik kon me wel voorstellen dat zij liever een cap zag.
zoals in dit topic al gemeld was, staat in het regelboek dat je vrije keuze hebt. laatste wedstrijd die ik zag in Oosterwolde wou angelique liever een cap zien, maar hoed mocht wel. dat zal dan de volgende ook wel zo zijn toch?
ik had eerst alleen nog niet door dat het veranderd was. voor zover ik wist.. moest je bij Angelique gewoon nogsteeds met cap starten, ook de in hand onderdelen. ik heb toen ook eerlijk mijn fout toegegeven. ik was niemand aan het bangpraten. ik wil zelf immers ook de in hand onderdelen starten als mijn merrie oud genoeg is, dus lijkt me logisch wel te weten wat er speelt.
Paintless schreef:hoop ik ook hoor. ik heb meer het idee dat ze mij aanvallen dan jou hoor.
ik heb het als heel leuk ervaren. natuurlijk heb ik mijn eigen domme beginnersfouten gemaakt, maar dat mocht de pret niet drukken.
geniet er gewoon van en let niet op hoe anderen op mij reageren. zoals ik het al heb geprobeerd uit te leggen, had ik mij vergist en had ik allang toegegeven dat ik fout zat.
Paintless schreef:je doet toch de in hand trail? dan hoef je toch geen zadel op? of ga je de trail ook rijden?
ja, ik kan me voorstellen dat je dan schrikt, maar jij hoeft eigenlijk alleen maar naar de Jury te luisteren. wat andere langs de kant zeggen doet er niet toe. hahaha
't staat nu geloof ik wel in het nieuwe WRAN boekje dat je keuze hebt tussen hoed en cap.
probeer gewoon te genieten. dat herinner ik me nog het beste van die hele wedstrijd. dat ik er zo van genoot.
't is heel jammer dat die merrie toen is overleden. zij vond het ook geweldig en deed het heel goed. (vrouwtje was dom, maar dat reken je het paard niet aan) maar ik had het met liefde nog heel vaak over gedaan.
Greetje61 schreef:Ik heb inmiddels een paar laarzen, ga vanavond kijken hoe het rijdt ... want dat is ook even wennen hoor, je bent gewend aan je eigen spullen, nu dus een paar keer gereden met andere schoenen/laarzen en een andere pad en blanket, bah, dat is niet fijn. Ik heb de indruk dat het vilten pad wat meer schuift, ik moest de singel veel strakker aantrekken en onder het rijden had ik nog het idee dat het niet fijn zat, oftewel; ik zat niet fijn, de schoenen zaten niet lekker ... nu vanavond ga ik de laarzen proberen. Jemig wat een gedoe, mijn zwarte broek die ik had blijkt te kort, de korte laarsjes komen daar onderuit piepen .. andere broek gekocht, ook straks even proberen.
Paintless schreef:en volgens mij was het niet vlak na de invoering, maar was het vlak na haar ongeluk wat ze gehad heeft.. (angelique bedoel ik dan) dus ik kon me wel voorstellen dat zij liever een cap zag.
kelz schreef:Wij gaan 13 augustus onze eerste oefenwedstrijd rijden..
En willen volgend jaar officieel gaan starten bij de WRAN
Mijn show outfit bestaat uit mayatex showblanket gepoets zadel nette zwarte broek en een simpele showblouse..
Simpel maar toch leuk voorlopig showhoofdstelletje..
Laarzen had ik al dus dat scheelde

smax schreef:Paintless schreef:en volgens mij was het niet vlak na de invoering, maar was het vlak na haar ongeluk wat ze gehad heeft.. (angelique bedoel ik dan) dus ik kon me wel voorstellen dat zij liever een cap zag.
Dat was in april 2006 0f 2007 correct me if I`m wrong, want ik stond toen zelf ook in de bak toen zij jureerde.
Een beginnend ruiter met een erg jong paard kwam de bak in, begeleidster van het paard starte de IHT en had totaal geen controlle over het paard! Dus paard erst zowat op haar gesprongen, en toen trok het paard richting jury.