[WN] Zadel scheef door paard?! Nu de foto`s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:23

Ah.......het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen, wil je fanatiek de wedstrijdsport in??? Geniet van je paard zoals ze is, zorg wel voor een goed passend zadel en ga lekker gymnastiserend te werk om haar rug soepel te krijgen en te houden........

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:24

Wat ik van de DA begrepen heb is dat het eerder ontstaat doordat een merrie de laatste maanden van de dracht geen arbeid meer verricht. Hierdoor verslappen de rugspieren en kunnen dan bij het persen niet genoeg 'tegendruk' geven aan de buikspieren. Dit zou goed kunnen kloppen, want bij Sugars eerste veulen heeft ze tot de dag voor de bevalling nog gewoon 'gewerkt'. Bij het 2e (en laatste) veulen heb ik haar bewust rustiger gehouden.

Je moet een merrie niet helemaal door blijven trainen, maar werken aan de pessoa in de laatste maanden kan helemaal geen kwaad en houdt de rugspieren beter in vorm.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 20:27

FlyingHigh schreef:
Ah.......het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen, wil je fanatiek de wedstrijdsport in??? Geniet van je paard zoals ze is, zorg wel voor een goed passend zadel en ga lekker gymnastiserend te werk om haar rug soepel te krijgen en te houden........

Ik ben absoluut geen wedstrijdruiter.. ik wordt al zenuwachtig als ik eraan denk. Maar een goed passend zadel, dat wordt lastig. Deze past nu goed, heeft zich helemaal aangepast Bloos Elk "recht"zadel zou uiteindelijk net zo slecht komen te liggen (of toch zo`n scheve bild-up eronder?)

Kent iemand hier trouwens de fysio in Heiligerlee waar ik geweest ben? Wie weet er eventueel andere goede?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 20:31

Sugarmiss schreef:
Je moet een merrie niet helemaal door blijven trainen, maar werken aan de pessoa in de laatste maanden kan helemaal geen kwaad en houdt de rugspieren beter in vorm.

Ze had het al toen ik haar kocht, en toen was ze ook drachtig. Ik ben op een gegeven moment gestopt met rijden (na zo`n 9 maanden dracht ofzo) maar heb haar toen gewoon ingespannen voor ons 2 wielige karretje. We hebben op de dag voor de bevalling nog door het bos heen gereden en zelfs een gallopje gedaan. Cool Nu wil ik ook gewoon door gaan met rijden cq mennen tot de bevalling. Nu is het ook wat makkelijker omdat we nu weten wanneer het veulen ongeveer moet komen, dat was toen echt een verassing.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:34

Als ze het al had zal het ook lastiger weer weg te trainen zijn, want wie weet hoelang ze het dan al heeft.