Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sandyjorgen schreef:hallee,
Ik meld me hier ook even.
Ben sandy, 34 jaar en rijdt met zoë (7 jr) ik woon in drunen en paardje staat in waalwijk.
Ga over paar weekjes M1 starten maar rij net zo graag buiten, polder en bos.
Aangezien afgelopen maandag niemand mee kon gaan buitenrijden in de loonse en drunense duinen heb ik er maar eens een "trainingsrit" van gemaakt om te kijken of het zin heeft om een keer een impuls rubriek te starten. Als je alleen bent kun je tenslotte nogal wat makkelijker doorrijden.
Ik wil graag een keer een impuls rubriek rijden omdat ik dan een keer een andere omgeving heb waar de route al is uitgezet. Ik heb namelijk geen zin om de hele tijd op een kaart te gaan zitten kijken en op de bonnefooi rijden is niet echt mijn ding.
Maandag had ik 30 km gereden door bos en stukje duin in 3,5 uur waarvan tussendoor nog 2 keer 15 minuten gerust (lees: staan buurten en een tosti gescoord bij de rustende jager).
Mijn paardje loopt op het einde eigenlijk altijd nog net zo vlot als in het begin, erg fijn.
Ik heb de impulsrubriek van 10 september op de ginkelseheide op mijn verlanglijstje staan.
Wat ik me afvroeg:
Ik rijd buiten altijd met martingaal, zweep en sporen. mag dit?
Moet je een bodyprotector aan? die heb ik namelijk niet,Citaat:ik rij met mijn dressuur harnachement en leren laarzen. mag dat?Citaat:Is een groom verplicht?
Ik rij zelf met trailer dus ben waarschijnlijk alleen op pad die dag.
Wie rijd er nog meer op de ginkelseheide?
Wie weet tot ziens!

ikenindi schreef:Ik ga ook een kennismakingsrit doen, en heb ook een vraag. Als je tussendoor bij de P/A? wacht, komen die 10 minuten dan bij je rijtijd op (en dus je gemiddelde km/uur)? Of is dat gewoon een pauze die iedereen neemt/mag nemen?
lindar1985 schreef:boehoe, de impulsrit waar ik aan mee wilde doen ging niet meer door, dan maar tot volgend jaar wachten totdat er weer een rit bij mij in de buurt is.

kim345 schreef:ikenindi schreef:Ik ga ook een kennismakingsrit doen, en heb ook een vraag. Als je tussendoor bij de P/A? wacht, komen die 10 minuten dan bij je rijtijd op (en dus je gemiddelde km/uur)? Of is dat gewoon een pauze die iedereen neemt/mag nemen?
Als je direct aanbied krijg je daar de meeste punten voor (10)
wacht je 1 minuut krijg je 9 punten enz
Maar dat is alleen voor het klassement. Als je direct aanbied en je krijgt 10 min omdat de hf te hoog is moet je wachten en loopt je rijdtijd door.
Ook als je gewoon wacht even wat gaat drinken loopt je rijtijd door.

ikenindi schreef:En in dat laatste geval wordt je dus dubbelop beloond? Je bent eerder bij de start plus je krijgt bonuspunten?

Hilli schreef:Klopt, je kan bijvoorbeeld kijken op de Endurance Calculator van Blue Balance hoe snel je moet rijden om binnen de tijd te blijven: http://www.bluebalance.nl/index.php?id=26
Hoe ver je van te voren moet gaan stappen hangt af van je paard: heb je een paard wat snel herstelt, dan heb je een kortere stapperiode nodig, dan wanneer je paard langzaam herstelt.
Tijdens het groomen en op de P/A verlies je ongemerkt veel tijd, dus het is inderdaad 'doorwerken', zonder nou extreem te haasten.
In sommige gevallen wordt er in de impulsrit wel een klassement opgemaakt, dit is de keuze van de organisator maar dus niet verplicht. Ik zou zelf niet gaan voor 'veel punten', maar gewoon voor het uitrijden van een mooie rit.