Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Volgens mij zou het voor mijzelf dus niet zo moeilijk zijn om een overstap te maken.
).
)
) 
Heb al kennis gemaakt met de merrie waarop ik les zou krijgen en zij is inderdaad ook heel cool. Wel behoorlijk aan de maat, zeker 1m60 (ik rij meestal enkel op D-pony's). Mylady_E schreef:Dan lijkt jou trainer goed op degene waar wij nu naartoe gaan. Hij maakt alles heel logisch, zonder veel franjes errond. Een beetje volgens het KISS-principe (Keep It Stupid Simple).
Ik heb zelf ondertussen ook nog eens goed nagedacht en weet dat echt wedstrijdrijden de eerste jaren nog niet op mijn planning zullen staan. Daarvoor moet ik eerst nog afstuderen, gaan werken, alleen wonen, auto en trailer kopen, ... Dus zou ik het bij mijn vaders Quarter gewoon op western houden. Over een heel aantal jaren, als ik alles van mijzelf wat heb, kan ik dan zelf wel een dressuurpaard kopen. (Of ben ik tegen dan ook totaal om en koop ik ook een Quarter)
Mylady_E schreef:Geen idee wie PVC is (ben nog niet echt thuis in de westernwereld), maar het gaat om deze trainer http://www.lrqh.be/ Ik heb al wel meerdere mensen gekend die volgens het KISS-principe werken daarom dat ik die term aanhaalde.

lindavan schreef:Mee eens. Zo'n reactie wilde ik ook plaatsen.Quarters zijn veelzijdige paarden en je kunt er een hele leuke dressuurproef mee rijden. Als jij je quarter dressuurmatig rijdt, met een dressuurzadel, en je vader rijd ook met een westernzadel, dan zie ik geen problemen hoor. Een westernzadel erop wil nog niet zeggen dat je meteen 'western' moet rijden of rijdt.
Quarters zijn over het algemeen koele paarden, niet snel onder de indruk en rustig (op een uitzondering na natuurlijk).
). Jij ook veel succes met je zoektocht!