Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kimmylee schreef:iedereen alvast heel erg bedankt!!!
Hij staat in Nieuw-Vennep en ik wil graag daar les/begeleiding hebben of hij gaat in training voor bijvoorbeeld 2 maanden en de laatste week zal ik ook daar onder begeleiding rijden. Ik moet namelijk er zelf mee overweg kunnen en hierdoor heeft hij begeleiding nodig, maar ik ook.
Ik heb al aardig wat ervaring. Mijn vorige quarter heb ik zelf beleerd en tot en met L2 niveau gereden. Daarbij heb ik voorheen altijd op een handelsstal gereden en veel gewerkt met jonge paarden.
Ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk goed komt. Het vervelende alleen is dat mij een paard onder problemen is verkocht en ik mij dus behoorlijk belazerd voel.
groetjes kim
Sonja schreef:Maar als je in Nieuw Vennep woont, kan Jan v Berendonk je dan niet helpen? Die weet doorgaans wel raad met brutaaltjes, en op een nette manier. Ik zou er gewoon ff langsgaan en je probleem bespreken. De koffie smaakt daar ook goed, kun je gerust ja op zeggen als 'ie je aangeboden word.
kimmylee schreef:Dat begrijp ik, heb mijn vorige paard, quarter ook zelf beleerd. Het gaat trouwens nu niet om mij. Beweer ook niet dat ik alles kan en weet, maar ben handig en ervaren genoeg. Ben alleen benieuwd of er mensen zijn met eenzelfde ervaring en of zij wellicht tips hebben. Ik wil namelijk een duurzame oplossing en zijn gedrag begrijpen, zodat er een passend programma opgesteld wordt.
Wat hij doet is mij tegen het hek klem zetten met mijn been. Vervolgens schud hij heel erg hard met zijn hoofd. Hierdoor kan je niet meer inwerken met je been of handen. Op het moment dat ik midden in de bak op stap, gaat hij vervolgens al wijkend naar het hek toe. Het is net een huppelend konijn. Je kan hierbij met je hand of been niet inwerken aangezien hij hier niet op reageert. Als je hem probeert weg te sturen dan gaat hij steigeren en ook als je achterwaarts vraagt. Het is lastig precies uit te leggen, maar gevaarlijk is het wel.
Het vreemde is dat als ik hem rijd terwijl iemand hem aan de longe heeft hij super loopt. De longeerlijn is er alleen aan om te voorkomen dat hij bij het hek kan. Ik kan hem dan zonder problemen rijden, hij heeft zijn oortjes naar voren en loopt los door zijn lijf.
kimmylee schreef:Het vreemde is dat als ik hem rijd terwijl iemand hem aan de longe heeft hij super loopt. De longeerlijn is er alleen aan om te voorkomen dat hij bij het hek kan. Ik kan hem dan zonder problemen rijden, hij heeft zijn oortjes naar voren en loopt los door zijn lijf.
Ik wil hiermee niemand voor het hoofd stoten. Ken Ed al langer en hij heeft aangegeven geen problemen met hem te hebben gehad. Ik geloof hem dan ook en denk dat er een andere reden voor moet zijn. Daarbij is hij vorig jaar door Ed uitgebracht op wedstrijd wat hij heel erg goed heeft gedaan.