Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:niet ieder paard is geschikt om endurance te doen...ik vind het niet zielig...maar het is ook niet mijn sport.
Alles wat op redelijk nivo is vind ik voor het paard eigelijk niet leuk meer.Maar dat is mijn mening.
Ruud_O schreef:Het is pas sielug voor de ruiters, die moeten de hele tijd maar op dat paard zitten.
En dan die arme arme grooms, de hele godganse dag maar met dat water zeulen
geerke schreef:je hebt zweten en zweten....ik zie weleens paarden echt kleddernat en heel moe kijken.
Dat is niet nodig...om correct te trainen hoeft een paard niet zeiknat te zijn hoor.
En dat je dan terugkomt met een superfris paard dat eigenlijk nog steeds erbij staat alsof ze net begint
dat vind ik de 'sport'geerke schreef:je hebt zweten en zweten....ik zie weleens paarden echt kleddernat en heel moe kijken.
Dat is niet nodig...om correct te trainen hoeft een paard niet zeiknat te zijn hoor.
geerke schreef:je hebt zweten en zweten....ik zie weleens paarden echt kleddernat en heel moe kijken.
Judith_ schreef:Wat is er mis met zweten? Ten eerste in het gewoon natuurlijk, een manier om de warmte kwijt te raken, en ten tweede is het ook nog eens voor een groot deel aanleg. Van een beetje zweten gaan ze niet dood, is ook helemaal niks zieligs aan, heeft niks met conditie e.d. te maken.
Nee, wat er mis is met wat zweet, zie dat serieus niet in.
laura_power schreef:die paarden hebben dan geen normale lichaams conditie meer, veel te lang en veel te veel.
dat is gewoon dierenmishandeling om ze zo te laten rennen zo lang..
geerke schreef:niets...behalve dat ze mega veel belangrijken zouten uitzweten...maar daar hebben we electroyten voor,toch?