Endurance wedstrijd, organiseren en intresse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:45

Je moet inderdaad een beetje gek zijn om een endurancewedstrijd te organiseren :+ , je kunt je onmogelijk voorstellen wat er allemaal bij komt kijken, en dat is ook niet zo even uit te leggen. Er komen altijd weer nieuwe uitdagingen om de hoek kijken.

Wij zijn met een groepje van 6 (voorheen 7) en dat werkt fijn vind ik. Groot genoeg om taken te verdelen, klein genoeg om het overzichtelijk en flexibel te houden.
Als je volgend jaar al wil organiseren moet je wel nu al beginnen met dit door te geven aan de EV, want volgens mij is nu de regel dat je als nieuwe organisatie eerst meeloopt met een bestaande wedstrijd (dit seizoen dus). Ook krijg je een soort "mentor" van een andere organisatie waar je vanalles aan kan vragen. Het organisatorendraaiboek is ook al heel handig om een beetje een idee te krijgen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:50

Nina_rex schreef:
Als je volgend jaar al wil organiseren moet je wel nu al beginnen met dit door te geven aan de EV, want volgens mij is nu de regel dat je als nieuwe organisatie eerst meeloopt met een bestaande wedstrijd (dit seizoen dus). Ook krijg je een soort "mentor" van een andere organisatie waar je vanalles aan kan vragen. Het organisatorendraaiboek is ook al heel handig om een beetje een idee te krijgen.

Klopt Nina :j Je moet meelopen met ervaren organisatoren voor jezelf mag organiseren.

Draaiboek kan je aanvragen en lijkt mij ook erg handig om te doen voor je overleg bij de rijvereniging. Aan het terrein etc worden ook eisen gesteld. Dan heb je verder ook een beetje een idee van wat er allemaal bijkomt kijken.

Misschien ook handig om alvast te bedenken of je over het strand wilt want dan ben je gebonden aan de periode oktober-april. Het is dan ook nog handig om niet net voor of na Katwijk te zitten.

Vanaf Heiloo naar Schoorl is nog best een stukje en de paden bij Egmond-Castricum zijn sinds de introductie van de grazers al verbreed.

daffie1986

Re: Endurance wedstrijd, organiseren en intresse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:23

Oh over dat verplicht meelopen kon ik niks vinden in het draaiboek, maar daar heb ik misschien in mijn vlucht overheen gelezen.

Fransje, de paden waren inderdaad verbreed maar ondertussen behoorlijk ingesleten dus die meoten weer eens grondig aangepakt worden.

Sca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:41

Gaaf, hier nog drie die graag meedoen! Succes met de organisatie.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 08:12

Dankjewel

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:47

ik wil ook heel graag mee doen en heb nog 2 gegadigden!! en ik ben zelf een keer bij een bijeenkomst geweest bij de PWN dat ging over de ruiterpaden ed. daar werd vertelt dat de PWN het graag wil weten als er speciale wensen zijn of dat er iets gedaan moet worden aan de ruiterpaden. dan erbij dat de gemiddelde duinkaart voor wandelaars ed rond de 10 tot 18 euro per jaar bedragen en die voor ruiterduin- kaarten voor een jaar 35 euro dusss dan mogen ze ook echt wel wat doen in dat prijsverschil aan die paden.

buiten dat, ik doe zeker mee en probee er dan evt voor te zorgen dat ie aan het begin van het endurance seizoen is, want anders kom je misschien in de knel met katwijk (te snel op elkaar)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 17:19

Aangezien ik waarschijnlijk volgend jaar ga verhuizen en geen idee heb waar naartoe heb ik besloten om de organisatie van een endurance wedstrijd stop te zetten en er niet mee door te gaan. Als er mensen zijn met een endurance verleden die dit stokje over willen nemen dan wil ik het wel door zetten maar anders niet.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:15

ik heb geen endurance verleden, ik heb een keer mee gedaan en ben 2x met iemand mee geweest die moest rijden. erg leuk als het eens in Noord-Holland georganiseerd wordt! ik hoop dat iemand het stokje over wil nemen en anders DER benaderen of die misschien iets kunnen doen?

mocht het nou echt niet kunnen dan moeten we maar een rit organiseren en het zien als een extra training oid!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:18

ik hoop ook dat er mensen zijn die het stokje willen overnemen. Heb zelf helemaal geen ervaring met endurance dus ik kan het helaas niet doen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:07

jendemen25 schreef:
...en anders DER benaderen of die misschien iets kunnen doen?

Daar zou ik zeker niet op rekenen, de KEV kan daar niet bij helpen, een organisatie opzetten moet echt vanuit (lokale) mensen zelf komen. De KEV biedt wel ondersteuning als het zover is, maar de rest moet je echt helemaal zelf doen. :)

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:01

ok, tja ik heb er niet zo` n verstand van hoor... het was maar een idee. maar zullen er nou echt niet meer mensen in en rondom Noord-Holland zo` n prachtige endurance rit willen maken?? de gemeente is ook al wat "losser" geworden mbt wilt strandhuisjes ed, dus als je het ECHT wilt moet het kunnen volgens mij!!