[WN] muscle builder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 16:03

iedereen bedankt voor de antwoorden :)
het is niet zo dat hij helemaal niks doet,hij loopt aan de longe en spelenderwijs vreten we er vanalles mee uit
als ik met mn paint aan het rijden ben dan pak ik die kleine aan het touw wel eens mee
we gaan ook wel eens in het bos aan de hand een wandeling maken en hij staat regelmatig met mn paint buiten op de paddock
waar hij naar hartelust kan rennen en spelen (als hij daar zin in heeft,want het is eentje die liever lui is dan moe)
eerste 10min bokken ze er meestal op los en dan is dat voorbij,kan misschien omdat hij altijd met mijn paint heeft gestaan,dat is geen speelvogel.

qua hooi wisselt het nogal,dan is het hooi en dan voordroog maar hij krijgt 3x per dag dus daar mag geen tekort inzitten.

als ik kijk naar de foto's van silver (ice painted bright) toen die 2jr was was hij ook iel,en dat is nu een hele beer
ik ben me er degelijk van bewust dat het geen volwassen paard is begrijp me niet verkeerd! maar als ik kijk naar de andere 2jarigen die we gehad hebben thuis dan is hij vrij klein en iel dus daarmee dat ik er eens over wou informeren hoe en wat ;)

lindavan

Re: muscle builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:37

Mijn tweejarige krijgt de hele dag hooi als ze wil, dat is naar mijn mening voldoende. Maar zij is ook wat iel. Ze kunnen beter wat te iel zijn ipv te dik in verband met de gewrichten inderdaad. Niet teveel zorgen maken. Je zou wat meer ruwvoer kunnen proberen.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 16:46

Afbeelding

dit was gisteren,voor het eerst een gesloten singeltje aan en een hoofdstelletje gewoon voor gewenning
hij heeft ook zo aan de longe gelopen vindt i allemaal prima
dus het is niet zo dat hij alleen maar staat te nietsnutten op stal ;) (niet verkeerd oppakken he)

edit; en zoals je ziet sinds hij op stro staat heeft hij ook de beruchte stobuik :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HANKS_WHITE op 26-05-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:51

Die vind ik niet iel voor een tweejarige hoor Hanks-white.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:57

nou nou....daar zit al een behoorlijke partij billen aan zeg <3
Alleen de schouders moeten wat uit groeien nog, maar dat zie ik wel gebeuren hoor :j

Gaat een mooi paardje worden

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 17:02

dank je quartel,
het "probleem" zit idd vooral vooraan
het zal een ander type paardje zijn als de andere die we gehad hebben voorheen
die waren eigenlijk allemaal wel redelijk breed daar zal ik me op verkijken.
deze heeft ook hele fijne hoefjes wat dan wel weer schattig is,maar qua benen gaat het geen zware worden denk ik

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:00

Als je geen wedstrijden wilt gaan doen, zou ik ook niks aan supplementen erbij doen. Ik heb het bij de mijne vorig jaar wel gedaan, omdat hij toen in mei gecastreerd is geworden en ik een aantal maanden erna een halterwedstrijd wilde doen. Hij was toen anderhalf. Heb hem toen 2 maanden equitop myoplast gegeven, veel ruwvoer en redelijk veel laten draven en er was toen duidelijk verschil te zien. Dit jaar gaat ie niet op wedstrijd dus krijgt ie niks aan supplementen bij zn voer.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:09

Ze hebben het, of ze hebben het niet ;) Wil je gaan halteren, kies dan een paard met de potentie daarvoor. Ga er niet van alles instoppen om hem te krijgen wat hij van nature niet heeft. Is niemand bij gebaat.

TS: Ik vind hem er prima uitzien hoor. Gewoon wat geduld hebben, het kan best eens een laatbloeier zijn (gezien het jeugdige koppie ook ;) )

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:17

als je gaat beginnen met uitgebonden longeren (dus echt werken ipv alleen bewegen) komen die spieren vanzelf. ik ben het wel je eens dat hij redelijk 'iel' is maar zie geen probleem erin, dat komt vanzelf goed met werken. hij is idd nu wat baby/iel om nu onder zadel te gaan, daarom eerst wat uitgebonden longeren om hem al wat krachtiger te maken. dan onder het zadel gaan werken en binnen 3 maanden is ie ineens een volwassen paard!

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 21:36

quarterH schreef:
als je gaat beginnen met uitgebonden longeren (dus echt werken ipv alleen bewegen) komen die spieren vanzelf. ik ben het wel je eens dat hij redelijk 'iel' is maar zie geen probleem erin, dat komt vanzelf goed met werken. hij is idd nu wat baby/iel om nu onder zadel te gaan, daarom eerst wat uitgebonden longeren om hem al wat krachtiger te maken. dan onder het zadel gaan werken en binnen 3 maanden is ie ineens een volwassen paard!

hoe bedoel je uitgebonden?? leg uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:39

Gewoon bijzetten, zodat 'ie de juiste spieren gebruikt en niet op de voorhand sloft of met z'n kop bij onze lieve heer op tafel ligt ;)

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 21:45

Sonja schreef:
Gewoon bijzetten, zodat 'ie de juiste spieren gebruikt en niet op de voorhand sloft of met z'n kop bij onze lieve heer op tafel ligt ;)

dus als ik m een lange (lees; niet als n hackney opgebonden) draw aandoe dan moet dat kunnen??
ik hou helemaal niet van een stootteugel,halsverlengers en bijzet teugels omdat dat enorm snokt in de mond
waarom zou ik de draw pakken; daar kan hij links en rechts buigen zoals hij wilt,hij kan zakken heeft gewoon meer vrijheid en toch dwing je hem. nu loopt hij uit zn eigen al redelijk laag met zijn hoofd
het is absoluut geen sterrenkijker en ook geen snelle quarter (het is stiekem een SPB trouwens)
hij is heel relaxed ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:48

Sonja schreef:

Dinner is served.. _O- :')

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:51

ik pb je wel even voordat heir de volgende rel komt haha

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 21:53

quarterH schreef:

prima ;) op stal is der nu al rel omdat hij met een singeltje en een pad loopt :? :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:57

Ja daar slijten ze van, wist je dat niet? :D

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:00

Sonja schreef:
Ja daar slijten ze van, wist je dat niet? :D

_O- _O- _O-

ja echt he,de mijne geeft wel geen krimp bij eender wat je doet
en hun 3 - 4 jarigen daar blijf je kapot mee, maar dat zijn eindeloze discussies ;)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:16

quarterH schreef:

Boh... geen rel veroorzaken.. Ben je ziek? *D :+ ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:54

Ik heb vorig jaar een pot Muscle Build van Pavo gevoerd, en ik zag wel resultaat. Alleen moet je er wel bij trainen anders heeft het weinig zin. Maar nu hij al een half jaar bijna niks doet (door peesblessure) is ie veel gespierder geworden. Ik denk van al het stappen buiten, we maken nu heel veel kilometers in stap en sinds kort ook in draf. Hij krijgt nu echt billen, en spieren overal. Voorheen was het ook maar een schraal ponietje. Kijk maar eens in mijn profiel. Hij zal nooit een dikkerd worden maar zoals ie nu is vind ik 'm mooi.
Laatst bijgewerkt door hiphopje op 27-05-11 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:02

bon of het nu al dan niet goed is om met een 2-jarige te beginnen da's een andere discussie,

MAAR als je er meer spieren op wil, dan zal je dat toch moeten bekomen door meer beweging, eenmaal je aan deze vorowaarde voldaan is kanje denken aan een supplement om de spieropbouw te ondersteunen. Dit laatste heeft geen effect zonder aangepaste arbeid.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:27

Pff, wat een gezeur allemaal weer. Wij hebben een hele tijd geleden Myoplast gevoerd. Maar onze pony's (allemaal Welshjes met Arabierenbloed) werden daar helemaal knettergek van. Je kan wel zeggen dat ze er topfit van worden. Maar het is ook voor de spieropbouw, als jouw paard er redelijk tegen kan is het heel erg geschikt.
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... st/100713/

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:32

@Cisss; als je je paard myoplast geeft moet je ze ook veel beweging geven, anders werkt het inderdaad niet

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 15:47

ik ga hem lekker wat aan de longe laten werken en ik zal dan wel zien wat hij doet ;)
ik kan later altijd nog iets bijgeven en daar heb ik nu mooie tips voor gekregen waarvoor dank!
hij is nog maar nét 2 dus ben ook niet van plan om te gaan rijden met hem op het moment.
ik laat hem wel overal al aan wennen,dat is nooit slecht en schadelijk is het ook zeker niet.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:48

heel verstandig Hanks. Hij is nog zo jong. Komt heus wel goed.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:40

Mloez schreef:
@Cisss; als je je paard myoplast geeft moet je ze ook veel beweging geven, anders werkt het inderdaad niet

Nee, dat snap ik. Maar onze pony's kregen wel beweging, het zijn dan ook sportpony's. Maar toch werden onze pony's daar echt te druk van.

Succes ermee TS! :)