Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mukkes schreef:haha ikzelf heb ook niet zo hoog concentratie vermogen hoor, ik vind haar ook super voor mijn paardje ze loopt niks anders te zeggen goed zo hoor braaaf mooi meissie:D

ja dan is het verschil idd wel te verklaren, rekening houdend met het feit dat je dan ook minder kwaliteit hebt... lijkt mij. sil schreef:hey leuk dat het hier onder andere over mij zelf gaat.
heb het topic gelezen en wil graag nog 1 en ander toelichten.
ik lees dat sommige voor heel weinig lessen en sommige voor meer.
mijn lesgeld is opgebouwd in een uur vergoeding van € 35.00 daar komt nog kilometervergoeding bij van 0.19 de kilometer.
gemiddeld in de provincie friesland kom je dan op 50 euro, maar............ ik kom dus wel aan huis!
bv naar zweins ( tussen leeuwarden en franeker) ben ik buiten een uur les ook 3 kwartier heen en 3 kwartier terug onderweg. dat komt dus op 2.5 uur! die 35 euro bevat btw en daar draag IK ( de meesten niet) ook inkomstenbelasting van af en bijdragen voor zieketekosten etc en wat de belasting nog meer wil! een goede bedrijfs WA verzekering en de boekhouder kosten ook veel geld.
al met al blijft er niet veel over per uur haha. heel verschil dus wanneer je zelf naar iemand gaat om les tekrijgen of als je lest bij iemand die dat zwart doet!
dus als je echt een goede vergelijking wil maken moet je al die factoren ook mee nemen in je prijsvergelijking.
ik ben overtuigd dat iemand die op jouw locatie kwaliteitsles komt geven daar gemiddeld wel 50 euro voor moet rekenen.
bij mij is het zo dat ik dus een uur prijs hanteer en als je samen met iemand lest je die kosten dus deelt en dan is het al een stuk goedkoper pp maar dat is de keuze van iedereen zelf.
Backup schreef:Ik doelde meer op de excessen van 15 euro pp prive les
)