[WN] Halter foto-tje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:01

Nope, scheer alleen de vetlokken weg, meer is niet nodig bij mijn paarden, zitten altijd kort in het haar...........

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:32

Ik ga maar een hood kopen en Digger onder een dken zetten want anders moet hij onder de ladyshave *LOL*
Ik heb begrepen van zijn vorige baasje dat hij daar niet echt tuk op is Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:45

Vroeger heb ik pride dat spul wel gegeven ja, heette 'gold as sun'. Voor zwarte paarden heet het 'black as knight' . Heel duur spul en nu geef ik het zeker niet meer. Het werkte wel leuk maar o wee als je weer stopt Boos! Nu doe ik het gewoon met goed voer, soms wat zonnebloemolie en vooral veel cowboy magic. En een goede deken.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 07:08

De paarden worden natuurlijk ook wat doffer door in de wei te staan met die zonnige dagen die we hebben gehad!
Maar het gaat mij te ver om een speciaal dekentje hiervoor aan te schaffen, mijn grote merrie wordt voor één uur 's middags binnengehaald.
En die kleine staat dag en nacht buiten in de groep...

Wat in de winter de glans van de vacht beïnvloed is de voering van de deken die je opdoet! Ik gebruik de Amerikaase dekens, omdat daar geen katoenen voering inzit daardoor blijven de haren mooi glad liggen en beschadigen die niet.
Afgelopen winter heb ik een periode een extra onderdeken op moeten doen....van katoen. De haren werden beschadigd en dof, daar was ik niet blij mee!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 07:21

Leuke dieren,
ik was bang voor die gespierde worsten paarden op porseleinen beentjes,
maar hier kan je ook nog met een gerust hart op gaan zitten Cool
Alleen die hoefjes vind ik nooit zo mooi, ik zelf houdt meer van blank, vind het ook wel apart dat het mag.
Je mag toch ook geen bles of kol op je paard tekenen?

Die voering die jij bedoelt is volgens mij ook de voering die in Rambo dekens zit?
Dat nylonachtige vuilwerende stofje?
Dat is echt briljant, de haren liggen daaronder alsware het velletje een biljartlaken, ik wil ook niet anders meer.
Hebben ze die dekens van jou ook in onderdekens?
Want Rambo heeft de onderdekens wel gewoon met katoen gevoerd Frusty

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 08:14

De merries zijn Reining gefokt en ik Halter alleen de eerste jaren met ze, want daarna kun je het vaak toch niet meer winnen van de "echte" halterpaarden.
Alhoewel mijn oudste merrie best groot is geworden (ong. 154), maar de spieren zijn ontwikkeld door de training voor Reining.

De kleine is wel een kroket op pootjes, maar dat komt door het goede weiland waar ze op staat Haha!

Tja, en de onderdekens die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn inderdaad van katoen! Helaas..

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:14

hebben jullie de paardjes nu ook al onder deken staan,en henrieete,koop je die amerikaanse deken ook voor de kleine.die van my loopt ook nog op het land,ziet er ook lekker uit.haal jy haar er ook 2 weken voor her nk eraf i.v.m grasbuikje

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:46

Sjuimpje schreef:
Leuke dieren,
ik was bang voor die gespierde worsten paarden op porseleinen beentjes,
maar hier kan je ook nog met een gerust hart op gaan zitten Cool
Alleen die hoefjes vind ik nooit zo mooi, ik zelf houdt meer van blank, vind het ook wel apart dat het mag.
Je mag toch ook geen bles of kol op je paard tekenen?

Halter = show, dus in Amerika overdrijven ze met alles. Ze zijn daar gek van glitter en glamour én zwarte voetjes.....aangezien we vaak amerikaanse jury hebt, passen we ons aan en kalken de hoefjes donker....even wennen, maar het heeft wel wat.

Over die "gespierde worsten paarden op porseleinen beentjes"......tja, daar kun je ook zeer rustig op gaan zitten hoor, ik heb namelijk zo'n lekker paardenworstje en het zit heerlijk, vooral zonder zadel, Haha! .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:09

Sjuimpje schreef:
Want Rambo heeft de onderdekens wel gewoon met katoen gevoerd Frusty

Dan heb je waarschijnlijk een oudere Rambo, mijn meiden hebben beide een winterdeken met nylon gevoerd, net als de Rhino's (zie profiel).

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:05

Henriette schreef:
Afgelopen winter heb ik een periode een extra onderdeken op moeten doen....van katoen. De haren werden beschadigd en dof, daar was ik niet blij mee!

Nooit geweten! Goede tip

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 21:50

Ja, de kleine staat nog met d'r vriendinnen op het land en zal ook wel nu een wat dikkere vacht krijgen...helaas. Maar ik ben niet van plan d'r deze winter al onder een deken te zetten. Ze staan dan met slecht weer en 's avonds binnen en overdag zo veel mogelijk buiten, en dan is een dikke en waterafstotende vacht wel lekker!

Sparky haal ik ongeveer 2 weken voor het NK van het land af, dan moet die grasbuik er wel af te trimmen zijn Haha!
Voor de rest veel poetsen en oefenen en af en toe een ritje met de trailer maken.

poppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:46

ik kom jullie supporten hoor meiden. twee OK dan! omhoog! de foto is helemaal geweldig!