Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fleur_V schreef:Ik zou eerlijk gezegd niet iemand achter het zadel zetten.
Ik heb zelf heel lang op een manege gereden waar zeer veel mensen met een lichamelijke beperking reden.
Toen werd er gereden met een dikke (wester) pad die vast zat met een longeersingel.
De gene met de beperking ging dan voorop en de begeleider hier achter.
Dit was een goede manier.
Ik zou wel een vaardig iemand vragen die het paard goed vasthoudt.
MiniBoots schreef:Fleur_V schreef:Ik zou eerlijk gezegd niet iemand achter het zadel zetten.
Ik heb zelf heel lang op een manege gereden waar zeer veel mensen met een lichamelijke beperking reden.
Toen werd er gereden met een dikke (wester) pad die vast zat met een longeersingel.
De gene met de beperking ging dan voorop en de begeleider hier achter.
Dit was een goede manier.
Ik zou wel een vaardig iemand vragen die het paard goed vasthoudt.
Tja, als je dat ook heb liggen kan je dat gebruiken
) eef_doortje schreef:ik ben zelf een ruiter met een lichte handicap en ben daardoor een vrijwilliger geworden op een manege voor gehandicapten. ik zou het proberen met een longeer singel en een groter dikker dek eronder. misschien is het een idee om het eerst met een tweede persoon te proberen die geen handicap heeft om te kijken hoe je paard reageert op twee personen, als er dan wat gebeurd kan deze persoon er makkelijker af komen als jou nichtje. maar een fries kan dit qua gewicht wel aan, wij draven ook wel kleine stukjes met deze combinaties, maar dit is ongeveer 1 rondje. ik vind het de moeite waard om te proberen vind ze vast heel leuk
nijland schreef:eef_doortje schreef:ik ben zelf een ruiter met een lichte handicap en ben daardoor een vrijwilliger geworden op een manege voor gehandicapten. ik zou het proberen met een longeer singel en een groter dikker dek eronder. misschien is het een idee om het eerst met een tweede persoon te proberen die geen handicap heeft om te kijken hoe je paard reageert op twee personen, als er dan wat gebeurd kan deze persoon er makkelijker af komen als jou nichtje. maar een fries kan dit qua gewicht wel aan, wij draven ook wel kleine stukjes met deze combinaties, maar dit is ongeveer 1 rondje. ik vind het de moeite waard om te proberen vind ze vast heel leuk
ipv van een gewone longeersingel zou je nog beter een singel van een mentuig kunnen gebruiken, dan kan je de ringen gebruiken zodat je nichtje zichzelf dan misschien kan vasthouden of jij kan dan achter haar zitten je armen om haar heen slaan en je dan aan de ringen vasthouden.
je moet alleen dan wel een mentuig hebben of iemand in de omgeving van wie er het even mag lenen
bambietje schreef:ik doe dit ook op een pony van ongeveer 1.50
en ik ben nog geen 50 kilo en een vriendin is wel wat meer dan 50,
we rijden wel zonder zadel, anders is het niet te doen denk ik..![]()
maar wij dachten eerst dat hij heel vervelend zou doen,
maar dat was niet zo.
ik zou het dus gewoon proberen, (misschien eerst met iemand anders)
want je kan zeker wel met zijn 2en erop en gewoon stappen
Anoniem schreef:bambietje schreef:ik doe dit ook op een pony van ongeveer 1.50
en ik ben nog geen 50 kilo en een vriendin is wel wat meer dan 50,
we rijden wel zonder zadel, anders is het niet te doen denk ik..![]()
maar wij dachten eerst dat hij heel vervelend zou doen,
maar dat was niet zo.
ik zou het dus gewoon proberen, (misschien eerst met iemand anders)
want je kan zeker wel met zijn 2en erop en gewoon stappen
Jij rijd dus met een gewicht van meer dan 100 kilo totaal. Op een ponytje zonder zadel? Dan mag ik hopen dat je een fjord of haflinger ofzo heb.. Anders vind ik dat echt heel sneu..
bambietje schreef:Anoniem schreef:
Jij rijd dus met een gewicht van meer dan 100 kilo totaal. Op een ponytje zonder zadel? Dan mag ik hopen dat je een fjord of haflinger ofzo heb.. Anders vind ik dat echt heel sneu..
sorry, typfout hij is 1.60
maar het is een vuilnisbakkie,![]()
er zit zowiezo haflinger in en echt van alles en nogwat.
hij vind het allemaal prima, en kan ons makkelijk dragen anders zou ik het niet doen!