[WN] zou een cross-over-clinic niet iets zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 08:43

Sjuimpje schreef:
Lijkt me bijzonder intressant!
Ik denk alleen dat je hier niet zo snel een dressuurruiter/amazone voor kunt krijgen met een bijzonder gevestigde naam (ten eerste omdat dit behoorlijk innoverend is, ten tweede omdat die beginnen met gages van 1000 euro Haha! ).
Maar hier op Bokt hebben we toch ook al enkele subtoppers die hier best voor open zouden staan en mee kunnen werken.

Volgens mij moeten we toch een eind kunnnen komen met die subtoppers waar jij het over hebt. Zowel vanuit de dressuur als western. De meeste bokker krijgen les van subtoppers. Een uitwisseling van kennis, ideeen, tips zou volgens mij ook heel leerzaam kunnen zijn.

Graag aan iedereen de vraag: wie van bokt zouden we kunnen vragen hiervoor?

En aan de moddies de vraag: mag er een keer gecrospost worden. Ik denk nl. niet dat veel engelse ruiters de westernposts lezen... Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:58

en sjuim en ik dan Extreme duivel

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 09:01

Ik vraag jullie graag Lielle! Ik wist alleen niet of jullie je ook aanboden als clinicgevers...Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 09:05

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee hoe dit verder aan te pakken. Het leek me alleen zo'n leuk idee dat ik het maar gepost heb. Wel lijkt me dat er op verschillende niveau's wat de doen moet zijn...

Dus voor de b-dressuur en de beginners en de L-dressuur en de beginners die maar niet naar de amateurs willen Knipoog

En voor de L2 - M1 - ruiters en de amateurs

Tenminste dat lijkt me de goede klasse indeling.
Ruiters die hoger rijden lijken me meer de clinicgevers toe (dit geldt volgens mij ook die amateurs die maar in de amateurs blijven hangen omdat ze het anders altijd tegen die vijf groten in de prof moeten opnemen Lachen )

Is dit een beetje een indeling die hout snijdt?
Iemand een beter idee?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:06

nee, ik bedoelde als deelnemer, die hier dus ook verzeild raakt! Ik pretendeer bepaald niet het niveau te hebben om zo'n clinic te geven Haha!

overigens lijkt me voor de dressuur dat je eenvoudig tot Z combinaties kunt gaan, m.i. is dat nog steeds gewoon de basis. Western kan ik niet beoordelen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 26-08-03 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 09:08

Lielle schreef:
nee, ik bedoelde als deelnemer! Pretendeer bepaald niet het niveau te hebben om zo'n clinic te geven Haha!

haha volgens mij kom je een eind hoor... maar je bedoelde dus, dat je wel de westernposts leest... Haha! en Sjuim ook. Jah das jah, maar de meeste engelse ruiters niet...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:12

Ik zal het eens in de MP-groep gooien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:04

cornelie"]
[quote="Lovely schreef:
Cornelie, die 10 aspecten van jouw boom, zijn de 10 rode draden van Warendorf maar dan vertaald in het Engels.

Grappig, dat wist ik niet. Is er ook in het nederlands nog een boek over ofzo? Ze zullen zeker min of meer met elkaar in verband houden maar ik vind de opbouw zo ook wel mooi. Geen verzameling als er nog geen ontspanning is etc, spreekt mij allemaal wel aan.
[/quote]

De toelichting die ik erbij gaf, staat bijna letterlijk zo in "Van Groen tot Grand Prix" van Claartje van Andel en Eddy de Wolff van Westerrrode. Daar wordt dit al in het begin van het boek direct aangehaald. Dezelfde 10 aspecten staan ook beschreven in artikel 402 van het FEI reglement, zegt het boek. De begrippen worden in het boek van Van Andel ook beschreven en komen logischerwijs steeds terug omdat ze zo belangrijk zijn als je wilt praten over een systematische scholing van het paard. En daar hebben we het toch allemaal over Knipoog.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:34

Klinkt interessant allemaal Moet vanavond alles nog op m'n gemakje lezen (zit nu op m'n werk, daar bok ik een beetje stiekem Clown )
Maar: mocht er idd genoeg belangstelling zijn, ik weet eventueel nog wel een beschikbare accomodatie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:01

*schop* ben wel geïnteresseerd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:31

ikke ook, als deelnemer, ik rij engels op een westernzadel, althans, als ik erop mag blijven zitten van mijn paard......

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 20:08

Oke als er dan toch gestaag geinteresseerden binnendruppelen, dan moet het maar serieuzer aangepakt gaan worden. Ik zal Lovely vragen of ik een soort link naar dit topic op rijtechnisch mag zetten....

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:22

Jammer dat dit onderwerp een beetje is doodgebloed, als er niemand mee bezig is maar de belangstelling er nog steeds is willen wij wel zoiets organiseren

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 17:34

Sandra.k schreef:
Jammer dat dit onderwerp een beetje is doodgebloed, als er niemand mee bezig is maar de belangstelling er nog steeds is willen wij wel zoiets organiseren

Ik heb het om prive-redenen even laten rusten. Ik wil graag helpen organisiseren, maar de gehele organisatie op me nemen is me op dit moment teveel.

Ik moet nog steeds aan Lovely vragen of dit topic ook op Rijtechnisch geplaatst mag worden, maar ook dat heb ik even laten liggen.

Maar als je het op wil pakken. Heel graag. Ik wil met alle plezier helpen nogmaals....