[WN] Hoe hard gaat een quarter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 05:30

steeffie"]
[quote="vrolijk schreef:
zo sher hard rennen Haha!
wat heb je haar gegeven Knipoog
nou ja nu weet je iedergeval wel dat ze hard kan .

Ik weet dat face heel erg hard kan
maar helaas weet ik niet hoe hard wel zo dat de tranen over me wangen stromen.
volgende keer maar een scooter helm op want als ze echt ong. 60 kunnen
dan gaat ie bijna net zo hard als me scooter *LOL*
zal ik dan ook me brommer certificaat mee moeten nemen Clown

groetjes Hyper!

Ze had al een paar dagen vrij Bloos
maar je kan ook een cap opzetten hoor, inplaats van een scooterhelm *LOL*
[/quote]

alleen maar lekker voor der toch
zeker als ze samen met urre kan staan en spelen

ik denk als je echt zo een snelheid zal halen dat je aan een cap weinig meer hebt Knipoog

maar met face kan ik wel gewoon een cap op doen idd Haha!
hij zal denk ik wel niet zooo hard gaan Haha!

groetjes

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:11

bubbels schreef:
Yep, ik heb ook zo'n TB (met een smakje Russisch bloed erdoorheen) en die loopt Een Quarter er wel uit. Maar ik denk ook dat Quarters vanwege het doel waarvoor ze gefokt zijn liever niet helemaal voluit gaan omdat ze nogal eens lange afstanden moeten afleggen en dan te snel uitgeput raken. Zo'n explosie in volle galop vergt natuurlijk nogal wat van de spieren.

Wij hebben "zo'n" quarter. Bloedlijnen Special Effort. Ennn vergeet het maar op de kortere afstand eet een TB dan stof!
En we kunnen het weten ze stond nl met een "renbaan" TB op de wei en die kon haar totaal niet bijhouden al deed hij nog zo zijn best want hij was totaal verlieft Haha! Haha!

Quarter zijn nou juist zeer explosief. Dat heb je nou eenmaal met sprinters. ze gaan er voor en geven alles in een kracht explosie.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:53

Adrienne"]
[quote="bubbels schreef:
Yep, ik heb ook zo'n TB (met een smakje Russisch bloed erdoorheen) en die loopt Een Quarter er wel uit. Maar ik denk ook dat Quarters vanwege het doel waarvoor ze gefokt zijn liever niet helemaal voluit gaan omdat ze nogal eens lange afstanden moeten afleggen en dan te snel uitgeput raken. Zo'n explosie in volle galop vergt natuurlijk nogal wat van de spieren.

Wij hebben "zo'n" quarter. Bloedlijnen Special Effort. Ennn vergeet het maar op de kortere afstand eet een TB dan stof!
En we kunnen het weten ze stond nl met een "renbaan" TB op de wei en die kon haar totaal niet bijhouden al deed hij nog zo zijn best want hij was totaal verlieft Haha! Haha!

Quarter zijn nou juist zeer explosief. Dat heb je nou eenmaal met sprinters. ze gaan er voor en geven alles in een kracht explosie.
[/quote]

Helemaal mee eens !
Ik ben eens op een renbaan geweest in Oklahoma. 's Morgens rende de quarters op de kortere afstand en s Middags de TB's de langere afstand.
Maar die quarters ; hoe snel die uit die shoots vertrokken en die hadden die korte afstand zo afgelegd, gaaf om te zien; die kracht en explosie...
De TB's hadden veel langer de tijd nodig om op volle snelheid te komen en zouden beslist niet kunnen winnen op de korte afstand, daarom liepen ze ook de langere afstand en dat deden ze super...

Ook met de barrel races zijn de quarters veel sneller als andere rassen.
Ik vind het ongeloofelijk mooi hoeveel snelheid ze in zo'n korte tijd kunnen maken. Mijn merrie heeft vroeger op de renbaan gelopen, daar heb ik nog
wel wat foto's van...die zal ik eens opzoeken.

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:00

Als je een raket in zijn kont stopt en aansteekt, kan hij heel hard Haha!

ivoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:21

die van ons 240 op 98 loodvrij Tong uitsteken