[WN] Baileys Whisper Olena aka Babybelle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:47

Och ik ken het probleem. Met Eugene trekt Henne ook 7-8 m. Met mij daarentegen :o Een echte merrie, he. En Eugene zei het ook al : ze is al erg bedorven (als in "strontverwend") door alleen door mij gereden te worden. 't zal haar tegenvallen. In maart mag ze een maand op training :(:)
Bellebeest kan het zeker wel. Met jou ook, hoor. Niet opgeven, doe ik ook niet :)

ToLkiNAdo

Re: Baileys Whisper Olena aka Babybelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 08:43

Tuurlijk we blijven gaan!!
ze doet haar best en ze staat ook maar in halve training...
ik wil ze niet overpakken, wil er liever lang geniet van hebben! We zien wel waar we gaan uitkomen
voornaamste blijft nog altijd: lol met je knol!!!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:32

Och, ik denk dat je paarden zoals Belle en Henne niet zo snel zult overpakken. Daar zijn ze veel te slim voor ;) Helaas soms slimmer dan hun baasjes...
Sen, daarentegen, dat is wat anders. Die doet altijd zo zijn best, op het overdrevene af. Dat is wel een gevaarlijke om te overvragen.

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 14:18

diene is gewoon de max e happy sen! dat paard ziet er altijd zo vrolijk uit!
spinnen lukt al goed ze nu, zijn stops dat is op en af maar van tijd ohh zooo grappig
ge ziet hem echt denke van ja en dan boef met zijn vier benen tegelijk BOEF
kim krijg daar dan zo slag
en als hij iets goed gedaan heeft dan zie je hem zo stappen yeeaaahh i am the man! echt een grappig tof paard!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:25

We zijn precies niet de enige die Sen een heel grappig paard vinden. Als je die bezig ziet, je gaat gewoon spontaan glimlachen. In het begin dat ze hem stops aan het leren waren, dan ging toch altijd eens uitproberen of dat die muur wel zo hard was dan dat die eruit zag. Gelukkig zonder erg maar het was altijd wel lachen.

Hèhè waar blijf ik dan met mijn stopjes van, ruim gerekend, 3 meter. Maar ja, ik tain hem dan ook niet zoals jullie en (tot grote ergernis van sommigen) wil ik geen plates (meer) laten leggen voorlopig. Hele discussies hebben we daar al over gehad :D .

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 16:10

ho ja als je veel buiten gaat wandelen ben ik ook zo geen voorstander van plates, mss een babyplate eronder dan, steken toch al zoveel niet meer uit, maar blijf het wel glad vinden...
Zonder plates stoppen zou ik ook niet doen, pijnlijk voor de voetjes! paardje is er bij jou toch ook al veel op vooruit gegaan sinds je komt lessen bij eugene? alleh ik vind dat toch.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:33

Merci voor het compliment! We zijn idd goed vooruitgegaan. Anderhalf jaar geleden ben ik bij Eugene gaan lessen en dan konden we geen cirkel mee rijden, ik zag alle kanten van de piste. Linkergalop was helemaal een ramp, laat staan zijn schouders verzetten of een beetje nageven op het bit. Een klein verschil tegen nu!
Jouw paardje deed gisteren ook nog een paar mooie stops heb ik gezien (en op snaffle ;) !).

Ik doe idd veel buitenritten (meer dan in de piste rijden) en Jack kan bovendien (vooral in stress situatie) wel eens trap verkopen naar andere paarden. Komt gelukkig niet vaak voor maar het maar eens één keer raak zijn hé.
Het is zeker mijn bedoeling niet om hem te leren sliden zonder ijzers. De bedoeling (voor mij dan) is dat hij gewoon netjes stopt en dat is dan meestal met een paar drafpassen tussen en om vervolgens helemaal stil te staan, als hij dan mooi zijn achterhand onderbrengt en van het bit los stopt, da's het belangrijkste voor mij. Hij heeft al eens plates onder gehad en dan deed hij na een paar lessen al 3 meter (is al heel wat voor ons :D ).