Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ProudJustify schreef:Ging die van jou op je huid of over je kleding?
Nou ja, hoop dat ik in ieder geval weer mag rijden als ik dat ding heb
. Met sporten heb ik altijd een lange sportbroek aan. 
Alina1989 schreef:Het is nu al weer 3,5 week geleden dat ik van een paard van 1,74 afstapte en daar vreselijk raar door mijn knie ging. Ik hoorde iets knappen en ik had verschrikkelijk veel pijn! Ik loop nu nog steeds op krukken. Mijn knie is nog steeds erg dik en ik kan hem niet goed strekken en inbuigen. 28 maart moet ik naar het ziekenhuis:(:( Ik wil zo graag weer rijden! Wie heeft ook zoiets gehad? en kon je toen gewoon rijden? of hoe lang duurde het voordat je weer kon rijden???
Groetjes Alina
Alina1989 schreef:Het is nu al weer 3,5 week geleden dat ik van een paard van 1,74 afstapte en daar vreselijk raar door mijn knie ging. Ik hoorde iets knappen en ik had verschrikkelijk veel pijn! Ik loop nu nog steeds op krukken. Mijn knie is nog steeds erg dik en ik kan hem niet goed strekken en inbuigen. 28 maart moet ik naar het ziekenhuis:(:( Ik wil zo graag weer rijden! Wie heeft ook zoiets gehad? en kon je toen gewoon rijden? of hoe lang duurde het voordat je weer kon rijden???
Groetjes Alina
) ook haar kniebanden verrekt. Diagnose is gesteld door een orthopeed. Is nu ruim 5 weken geleden en de knie is nog steeds dik. Na inspanning nog dikker. Dus het kan zeker!Catty67 schreef:Maar, als je knie na 3½ week nog steeds dik is, dan zal het waarschijnlijk geen verrekking van een knieband zijn.
Catty67 schreef:Alina1989 schreef:Het is nu al weer 3,5 week geleden dat ik van een paard van 1,74 afstapte en daar vreselijk raar door mijn knie ging. Ik hoorde iets knappen en ik had verschrikkelijk veel pijn! Ik loop nu nog steeds op krukken. Mijn knie is nog steeds erg dik en ik kan hem niet goed strekken en inbuigen. 28 maart moet ik naar het ziekenhuis:(:( Ik wil zo graag weer rijden! Wie heeft ook zoiets gehad? en kon je toen gewoon rijden? of hoe lang duurde het voordat je weer kon rijden???
Groetjes Alina
Kan iets met je kniebanden zijn of een kraakbeenschijfje.
Over het algemeen duurt het best lang voordat problemen met kniebanden weer helemaal genezen zijn, en je moet er ook voorzichtig mee zijn... een verrekking heb je zo weer terug als het niet genoeg rust heeft gehad.
Maar, als je knie na 3½ week nog steeds dik is, dan zal het waarschijnlijk geen verrekking van een knieband zijn.
Als het een probleem met een kraakbeenschijfje is (stukje afgebroken ofzo) dan ben je met een vrij simpele en standaard kijk-operatie bijna direct van je klachten af.
Gescheurde knieband kan ook nog, hangt van de gradatie af in hoeverre dat door rust moet genezen (een paar maanden heb je het dan zomaar over) of dat dat operatief moet.
Zelf heb ik kraakbeenproblemen in mijn rechterknie, soms wat erger, soms wat minder.
Lichtrijden is daardoor bijna altijd te belastend voor mijn knie, doorzitten of galop is daarentegen geen enkel probleem.
Ik rijd sinds 5 dagen weer paard! Eerst rustig aan begonnen en nu gaat het wel weer heel goed gelukkig
Lopen doe ik al zonder krukken alleen gaat het nog niet zo soepel. (Het is nu inmiddels 5 weken geleden).
Donderdag moet ik nog in de MRI-scan

) door de jaren heen, plus enkele meniscus operaties / opruimacties, was mijn rechterknie in 2007 zo bagger dat ik totaal niets meer kon. Ook niet met braces dus ook dat traject lukte niet meer. Lopen trouwens ook niet. piepenfiets schreef:Beste Maude,het is 2 jaar geleden en je knie is waarschijnlijk wel tot rust gekomen.Je kan gerust rijden,alle sporten waarbij je knie wat gebogen is kan je doen.
Groot voordeel is ook dat je je bovenbeenspieren sterker maakt met rijden wat je stabiliteit ten goede komt.Vermijd draaibewegingen en bovenal luister gewoon naar je lichaam,pijn is ho.Je kan bij de apotheek een soort elastische kniebeschermer kopen die je wat steun geeft,met een brace rijden zou ik afraden.