[WN] Westerndemo paard 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:56

Gleyla.... Je mag fons dan wel geen echte Barrelracer noemen,klopt....want hij is roper vertelde hij.
Maar hij kan beter barrelen dan menig suf*** die zich barrelracer noemt.
Wat er op de WE was daar hadden velen in Lier een puntje aan kunnen zuigen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:53

quarterH schreef:
roper in europa... das knap :P aangezien het hier geen officieel onderdeel is en er dus geen officiele wedstrijden zijn.

Voor een niet officieel onderdeel zijn er toch een hoop wedstrijden in Italie (oa de Ice trophy) en Duitsland (en denk ook wel in Belgie )
Wat je verder nog schrijft .. daar wil je denk ik beaversrun mee beledigen omdat jullie geen grote vrienden? zijn maar misschien is het fijner als je dat voortaan per pb uitvecht ;) Ik heb de race ook gezien maar ik vond alle deelnemers goed rijden niet alleen de thunderguys, maar ook de andere belgische en NL deelneemers en ook Herbert uit Duitsland zette een hele snelle tijd neer (arena record volgens mij..) . Dat het ´blinde´paard de laatste race de weg een beetje kwijt was kwam denk ik vooral door het geluid maar hoe ik hem verder op de wedstrijd maar ook daarbuiten gezien had heeft hij er veel plezier in en maakte hij eerder een vrolijke indruk inplaats van angst ofzo.

quarterH

Re: Westerndemo paard 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:08

Sassy4barrel: ik wil niemand beledigen maar het is mijn mening dat ik met een blind paard niet op dit soort evenementen zou starten. wat is daar beledigend aan?
ik heb alleen zondag middag de barrel gezien.
klopt, die zwarte was ook goed maar doordat het paard beide keren (barrel en pole) kickte naar de zweep verloor hij seconden.

mbt de roping: wist niet dat dit in ita wel gebeurde. weet alleen dat bv de aqha het niet uitschrijft in europa omdat het (dacht ik..) niet mocht.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:20

Jawel hoor : http://www.cowboys.it/eventi.asp daar word roping gedaan en bij Pullmancity in Duitsland ook. Verder weet ik het niet zo want ik verdiep me niet zo in de roping.. is niet echt mijn sport.
Maar om te zeggen dat alleen de thunderguys goed de barrel race lieten zien doe je een beetje aan de andere ruiters te kort vind ik. De thunderguys waren goed maar er waren meer goede barrel racers en polebending combinaties:
http://www.youtube.com/watch?v=5etNoFyXdA8
Bijv video van Kelly Zij reed 4 constante races en
Mijn zusje deed mee (staat een video hier op bokt van de polebending) won de laatste race en had paar x snelste tijd maar strafseconden wegens te kort wenden - barrel om [WN-ITP] Ik en Dreamy Western Experience Pole Bending
En van Herbert (de zwarte) (zaterdag arena record) en Beaversrun was de laatste race niet de beste maar ook zij reden de andere races beter. Het blinde paard had er een hoop plezier in en ik denk dat de ruiter en de mensen er om heen ( ik weet dat ze aan bepaalde voorwaarde moeten voldoen om mee te mogen doen aan de WE ook het blinde paard) het best erover kunnen oordelen of het goed is om mee te doen of niet. Ik heb een video gemaakt van alle races en zal deze binnenkort uploaden (van de combinaties waarvan ik toestemming krijg hiervoor) dan krijg je misschien een completer beeld van t hele weekend

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:28

zoals gezegt, ik beoordeel voor mezelf wat ik gezien heb en dat was alleen de laatste run op zondag.
en wat ik noem is persoonlijk, neit gericht op feiten (tijden) maar wat mij als toeschouwer opviel.
en ik kan me niet iedere combinatie precies herrinneren dus geen aanval of wat dan ook. gewoon een mening van een toeschouwer, thats it.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:33

Dat begrijp ik maar ik kan me voorstellen dat uitingen als het´arme dier ´ en ´wat je een dier aan wilt doen ´ voor de eigenaar van het paard, die samen als team een hoop plezier hebben best beledigend kunnen zijn.
Net zoals ´omtrekken ´en dat soort termen, want wat ik als toeschouwer zo mooi vond van de Western experience was dat de barrel race hier juist anders (met meer techniek) geshowd werd als normaal in NL het geval is.. Wat in bovenstaande videos ook te zien is :) En als je dan toch kritiek hebt kun je het ook opbouwend of adviserend brengen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:36

mijn paard wordt ook wel eens zielig genoemt omdat ie een bitje in heeft bv. daar ga ik vervolgens ook niet volledig van over de zeik. iedereen heeft een andere kijk op wat hij zielig vind. geen reden om zo op te reageren (de verwijderde post).
omtrekken bedoel ik niet geheel als negatief hoor.
en zoals gezegt, ik vond het op de westernexperience ook beter dan in lier over het algemeen, wat je zelf ook al zei.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:37

quarterH schreef:
roper in europa... das knap :P aangezien het hier geen officieel onderdeel is en er dus geen officiele wedstrijden zijn.

ik vind eigenlijk vooral dat de mensen van de thunder guys de boel gewoon goed onder controle hadden.
dit was niet alleen wat doelloos rondrennen/racen en hopen dat je hem op tijd omgetrokken krijgt maar gewoon paarden die luisterden naar de eigenaren.

.

En bedankt :+ Namens ruiter en paard die meededen (niet lid van de Thunderguys, maar wel tijd en training steekt in basis en techniek en paard die automatisch went .. eerder te kort als te wijd en beslist niet omgetrokken word )

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:37

Je mening baseren op 1 waarneming zal in iedere meting niet serieus genomen worden.
Neem meerdere runs en kom dan eens met een oordeel.
Overigens, als het mij overkomen was met mijn paard had er gestaan dat ik een fout maakte en niet dat het zielig was voor het paard.
Dat is nu zo jammer, omdat het paard blind is vorm je meteen een andersoortige mening.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:38

quarterH schreef:
mijn paard wordt ook wel eens zielig genoemt omdat ie een bitje in heeft bv. daar ga ik vervolgens ook niet volledig van over de zeik. iedereen heeft een andere kijk op wat hij zielig vind. geen reden om zo op te reageren (de verwijderde post).
omtrekken bedoel ik niet geheel als negatief hoor.
en zoals gezegt, ik vond het op de westernexperience ook beter dan in lier over het algemeen, wat je zelf ook al zei.

Over verwijderde post kan ik niet oordelen. Maar omtrekken vind ik wel negatief hoor

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:41

BR: zoals er staat 'VOORAL' niet ALLEEN. weet niet precies wie je was en hoe je run ging, geen reden om je persoonlijk aangevallen te voelen.
coydog, ik voer ook geen exacte wetenschap uit hier, maar een persoonlijke mening, ik heb betreffende paard ook in lier zien lopen wat ook niet vlekkeloos ging.
maar goed, het is duidelijk dat de gemiddelde barrel racer niet zo blij is met kritiek en daar nogal heftig op reageerd en meteen persoonlijk aangevallen voelt dus ik kap met deze discussie! heb hier niet zo'n behoefte aan. zo belangrijk is mijn mening over barrel race niet :P

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:43

coydog schreef:
Je mening baseren op 1 waarneming zal in iedere meting niet serieus genomen worden.
Neem meerdere runs en kom dan eens met een oordeel.
Overigens, als het mij overkomen was met mijn paard had er gestaan dat ik een fout maakte en niet dat het zielig was voor het paard.
Dat is nu zo jammer, omdat het paard blind is vorm je meteen een andersoortige mening.

Ja klopt, Terwijl het al een hele prestatie is voor zo een paard om mee te doen. Hij had er ook echt plezier in. Ook op stal was hij lekker ontspannen en vol vertrouwen. Een blind paard afschrijven is gemakkelijker als hem een kans te geven te doen waar hij plezier in heeft toch ?
Quarterh: Kritiek is iedere barrel racer blij mee... zolang het opbouwend of adviserend is.. en geen persoonlijke aanval zoals die van jou op beaversrun.. dat is in een ander topic ook al eens gebeurd dacht ik ? en barrelracer is t jonge meisje die zondag de laatste race won op de voskleurige quartermerrie
En barrel racer : Niet meer zo trekken he ;)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:01

QuarterH...
Denk dat je m Lier dan verward met een ander paard.
Was toch 1 van de nettere runs,dame.
Heb hier de originele DVD liggen,vertel maar wat jij hebt???
Behalve kortzichtigheid,weinig info en een grote mond.
O.a op basis van de beelden uit Lier kregen we de uitnodiging voor de WE.
En wat de Roping betreft.... Nou ja... ook dat spreekt inmiddels voor zich.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:28

Zijn alle barrelracers zo snel op hun tenen getrapt?
quarterH mag toch vinden wat ze wil of niet?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:39

Misschien zijn de barrelracers het een keer zat dat er altijd negatief gedaan word over de sport van barrel racing.. In dit geval word er door quarterh gesproken over trekken , terwijl dit een van de betere barrel races was die ik in Nederland heb gezien, waar bij de meeste ruiters zeker niet getrokken werd. Ik kan me voorstellen dat je als je als barrelracer aan dit evenement hebt meegedaan en netjes hebt gereden zulk onterecht kommentaar niet zonder reaktie voorbij laat gaan. Barrelracer in dit topic is mijn zusje en een jong meisje die haar paard zo heeft getraind dat ze nog niet eens hoeft te sturen.. laat staan trekken. Kan me voorstellen dat ze niet blij is met het commentaar van quarterh. En net zoals quarterh mag schrijven wat zij vind.. mogen wij dat toch ook :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:44

Als ik naar het filmpje kijk, vind ik ook dat er getrokken wordt. Dus ja....
Het is niet bepaald zo dat ze met een los teugeltje om de tonnen knallen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:45

bedoel je het filmpje van pole bending ? want het filmpje van de barrel race is niet mijn zusje, ik zei in de vorige post
dat ze trainde op automatisch wenden daarmee bedoelde ik billyjean dus barrelracer : dus filmpje van pole bending.
Ik kan niet voor anderen spreken hoe zij trainen, maar het filmpje van de barrel race is een belgische barrel racer
kelly en zij heeft tijdens de western experience ook 4 goede runs gereden. Ieder paard draait anders en ook iedere
ruiter traint anders maar ook zij trekt niet. Hier is een filmpje van de beste barrel racers van de wereld :
http://www.youtube.com/watch?v=-6H3oZa2 ... re=related Hier moeten we nog lang trainen om op dat
niveau te komen.. maar ook daar kun je zien dat de ene combinatie meer automatisch is als de andere en dat ieder
paard anders draait en dat de een anders of meer stuurt als de andere ruiter en sommige ruiters ook nog wel eens een ton omgooien. Ben trouwens fan van Martha van Sears want dat paard kan wenden 8-)
Jammer vind ik wel dat tijdens de Western Experience eindelijk de barrel race eens op een goede manier getoont
werd en dat er dan zo slecht over word gereageerd hier op bokt.
Zoals ik al zei opbouwende of adviserende kritiek okay... daar ging het topic over Paard 2011 ook over...
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 08-02-11 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:56

Ja maar er is een groot verschil tussen rijtechnisch commentaar en persoonlijk afkraken.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:21

Sassy4barrel schreef:
Jammer vind ik wel dat tijdens de Western Experience eindelijk de barrel race eens op een goede manier getoont
werd en dat er dan zo slecht over word gereageerd hier op bokt.

Blijkbaar is jouw idee van "goed", iets anders dan wat anderen zien als "goed".

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:31

Met anderen bedoel je jezelf en Quarterh als barrel race experts ?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:56

Nee, met anderen bedoel ik willekeurige personen.
Blijkbaar is het toch moeilijk om niet te gaan sneren ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:03

Het is niet bedoeld om te gaan sneren.. Maar tot nu toe zijn jullie 2 de enige met negatieve reakties. (negatief hoeft ook niet altijd negatief te zijn als t opbouwende kritiek is vind ik t anders) Op het andere topic van barrel racer filmpje pole bending zijn de meeste bokkers wel positief. De reakties op de wedstrijd zelf van oa de deelnemers (oa Nederlands kampioen, duits kampioen ect) en de toeschouwers waren positief. De deelnemers vonden de sfeer onderling heel goed, sportief en dit toch een van de wedstrijden met de meeste concurentie. De tijden die gereden werden bijv in de polebending een 19.1 dat is een tijd die op de wereldkampioenschappen word gereden.. Dan de reakties die mijn zusje kreeg van haar coach uit Italie (Europees kampioen) en van andere collega barrel racers uit de USA waren allemaal lovend... dus vraag ik me af waarom mijn beeld van goed anders is dan die van anderen.. schijnbaar niet van de anderen die ik hierboven noem dus kom ik uit op Quarterh en jou .. niet vervelend bedoeld maar ik vind kritiek is het beste als het opbouwend of adviserend is op rijtechnisch gebied (zoals Nadieh hierboven ook al schrijft)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:16

Sassy4barrel Ik ben het helemaal met jou eens.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:18

Ik ben ook een barrel racer die weinig kritiek kan verdragen ;-) , en ik was er nu niet bij, maar ik kan sommige reacties wel begrijpen!
Echter mag er idd wel iets milder gereageerd worden. In het heetst van de strijd is het nu eenmaal niet gemakkelijk om alles goed te doen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:08

Sassy4barrel schreef:
Het is niet bedoeld om te gaan sneren.. Maar tot nu toe zijn jullie 2 de enige met negatieve reakties.

En dat mag niet?
En hoezo negatief, ik zeg alleen dat ik vind dat er wel getrokken wordt.
Dat is een mening, en de hele wereld kan en mag een andere mening hebben.

Sassy4barrel schreef:
niet vervelend bedoeld maar ik vind kritiek is het beste als het opbouwend of adviserend is op rijtechnisch gebied (zoals Nadieh hierboven ook al schrijft)

Ik heb geen verstand van barrelrace, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Gleyla schreef:
In het heetst van de strijd is het nu eenmaal niet gemakkelijk om alles goed te doen.

Dat is waar, maar geen excuus toch?