[WN] paint horses; goede fokkerij gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:53

quarterH schreef:
en een niet-levensvatbaar veulen zul je ook niet zo snel kopen aangezien het dood is :P
dus dat alleen is niet zo'n reden lijkt me...

Het fokbeleid van een stal, het bewust met elkaar kruisen van dragers van erfelijke afwijkingen, bewust het risico nemen op een niet levensvatbaar veulen alleen om een grotere kans te krijgen op een leuk vlekkepatroontje, is in mijn ogen geen reclame voor betreffende stal.
Ik zou er zelf geen paard vandaan halen...

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:56

meissielief schreef:
Golden Paint Ranch zou ik ook niet snel gaan kijken....

Ik ook niet, tenzij je puur recreatief wil rijden en het niet te nauw neemt met bloedlijnen. Het laatste jaar zijn ze wel wat meer commerciëler bloed gaan gebruiken.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:39

brini schreef:
vier maand oei dat was dan toch wel heel vlug dat ze hem gebracht hebben ze vier maand. op kapaza als je bij paint horses gaat kijken staat er gp dancing picasso tussen hele mooie hengst

ik denk dat 4mnd redelijk normaal is, langer is natuurlijk altijd beter
maar die van mij heeft het toch goed overleefd hoor

brini

Re: paint horses; goede fokkerij gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 08:33

ja de vader van de hengst is silver summer bar en de moeder skipas dancing bar. is dat niet goed ja ik heb er eigelijk geen verstand van ze daarmee dat ik op het forum gekomen ben en ik heb dan ook alle tijd. het is niet om wedstrijden mee te doen ze het is gewoon om te rijden en western mee te leren rijden. vind het wel raar dat de moeder naam en vader naam eindigen op bar alle twee.

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 08:55

heb ook een mooi merrie veulen gezien heel speciaal ge moet er wel voor zijn met witte bles of hoofd bijna en blauwe ogen met als vader A HINT OF TE en moeder DUN UP CUTE zijn dat goeie bloedlijnen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:03

Als je toch met name recreatief wilt rijden zou ik me minder focussen op goede bloedlijnen (met goede bloedlijnen wordt meestal bedoeld dat de ouders goed hebben gescoord op wedstrijden) maar meer op een goed cool karakter en dat soort dingen. Voor een succesvolle bloedlijn betaal je ook veel meer dan voor een minder succesvolle, ook al zijn die paardjes van de laatste categorie minstens zo lief en gezond.

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 09:07

ja dat is waar maar het moet toch iets zijn he. wil ook wel een beetje een degelijk paardje. zegt A HINT OF TE en DUN UP CUTE u iets.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:32

Afgezien van de info op de site zelf niet. Maar ben ook geen kenner.

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 15:53

Paintless schreef:
brini schreef:
hallo ik ben nieuw op dit forum en zou heel graag een paint horse kopen weet er iamand meer info over de eagles ranch in texel? ;) of weet er iemand nog een goede fokkerij zijn van paint horses

niet kopen bij de eagles ranch.. waardeloos fokbeleid (roan x roan geeft OLWS)
en belachelijk hoge prijzen. er zijn leukere en betere paints op de markt.

wat wil je daar eigelijk mee zeggen versta er niks van

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:21

Misschien verstandig om je eerst eens in het Painthorse ras te verdiepen voor je specifiek naar een Paint op zoek gaat :o

Enne.. Cassidy: 100% mee eens!
Als je daar kritische vragen stelt krijg je als antwoord: "Ja, maar het kleurtje is zo mooi...." :r

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 16:48

dropje2 schreef:
Misschien verstandig om je eerst eens in het Painthorse ras te verdiepen voor je specifiek naar een Paint op zoek gaat :o

Enne.. Cassidy: 100% mee eens!
Als je daar kritische vragen stelt krijg je als antwoord: "Ja, maar het kleurtje is zo mooi...." :r

waar ? eagles ranch? zijn die daar allemaal zo slecht

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:57

Dropje bedoelt denk ik de genetische afwikingen die bij dit ras voorkomen. De ene fokker gaat daar beter mee om (in de zin dat die actief problemen probeert te vermijden) dan de andere fokker. Eagels ranch staat minder goed bekend wat dat betreft.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:09

Jij begrijpt me helemaal Troi! :j

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:13

Ik zou ook niet kiezen denk ik voor de golden ranch.

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:04

troi schreef:
Dropje bedoelt denk ik de genetische afwikingen die bij dit ras voorkomen. De ene fokker gaat daar beter mee om (in de zin dat die actief problemen probeert te vermijden) dan de andere fokker. Eagels ranch staat minder goed bekend wat dat betreft.

dus als ik het goed versta hebben die een gynetische afwijking of wa

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:06

HumbleTalent schreef:
crow schreef:
Rolf Peterka in Duitsland! Heb zelf een fokprodukt van hem, Play Crow, ben niet helemaal objectief natuurlijk maar is een toppaint. Wil je een reining gefokte paint? Dat maakt nl de spoeling wat dunner of juist all around, of gewoon recreatief western?

Peterka is een fantastische fokker. Zeker een aanrader!

Ben ik het helemaal met je eens. :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:08

nikkiindia schreef:
Deze wou ik je ook aanraden.
Goede paarden die gezond groot kunnen groeien en keurige verzorging krijgen en die Zippin N investment is zo gaaf :9
Laatst bijgewerkt door Popstra op 10-01-11 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:09

brini schreef:
heb ook een mooi merrie veulen gezien heel speciaal ge moet er wel voor zijn met witte bles of hoofd bijna en blauwe ogen met als vader A HINT OF TE en moeder DUN UP CUTE zijn dat goeie bloedlijnen.

Dat is zeker een leuk veulen :)
(verzorg daar een paard op stal dus zie elk jaar de veulentjes opgroeien ;))

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:12

brini schreef:
troi schreef:

dus als ik het goed versta hebben die een gynetische afwijking of wa

Er zijn meerdere genetische afwijkingen bij westernrassen die ook bij de Paints voorkomen, en daar is op te testen.
En over de erfelijke aandoening met de naam OLWS, staat een stuk op de Bokt Wiki, en zijn er een aantal topics op bokt geweest.
Misschien kun je je daar even in verdiepen, zodat je iig weet wat OLWS is.

http://www.bokt.nl/wiki/OLWS

[VN] OLWS: de nachtmerrie van iedere paardenfokker

[WN-FA] OLW syndroom

OLWS is niet te verwarren met Extreem Sabino

Kan er hetzelfde uitzien (helemaal wit veulen) maar is geen reden om een veulen meteen in te laten slapen.

http://barbaradlivingston.photoshelter. ... Hvg56yoLw/

http://www.winterbeautybooks.com/whitethoroughbreds.htm[/quote]

En als je toch al bezig bent, zoek dan ook erfelijke aandoeningen even op als HYPP, en Herda....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-01-11 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:14

rapido schreef:
nikkiindia schreef:
Deze wou ik je ook aanraden.
Goede paarden die gezond groot kunnen groeien en keurige verzorging krijgen.

ja maar ze hebben maar 1 veulen meer met die witte bles en blauwe ogen speciaal ik vind het mooi maar de meeste zeggen zo en lelijk veulen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:18

Je koopt toch kleding omdat jij het leuk vindt, en niet omdat andere dat leuk vinden?
Je koopt toch een auto omdat jij die leuk vindt, en niet om wat andere zeggen?
Je kiest toch een opleiding, een baan, een vakantiebestemming om wat jij leuk vindt, en niet omdat anderen vinden dat jij dat moet doen?
Je koopt toch een paard omdat jij het mooi vindt, en niet om wat andere zeggen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:20

brini schreef:
ja maar ze hebben maar 1 veulen meer met die witte bles en blauwe ogen speciaal ik vind het mooi maar de meeste zeggen zo en lelijk veulen
Meid, met dat veulen ga je al punten scoren als je alleen maar de ring in loopt!

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:26

rapido schreef:
brini schreef:
Meid, met dat veulen ga je al punten scoren als je alleen maar de ring in loopt!

ik ga er zeker gaan naar kijken en mensen bedankt allemaal voor alle inlichtingen ben echt content dat ik op dit forum gekomen ben en heb al veel bijgeleerd.

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:33

angelaatjuh schreef:
brini schreef:

Dat is zeker een leuk veulen :)
(verzorg daar een paard op stal dus zie elk jaar de veulentjes opgroeien ;))

en is het een braaf en mooi paardje ik ga straks bellen of ik morgen mag gaan kijken maar ik kom van belgie dus this een uur of twee rijden

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:59

Leo Copinga verkoopt ook leuke Paints voor een eerlijke prijs. Ik weet niet wat hij nu nog heeft lopen en in welke leeftijdsklasses, maar in 2011 verwacht hij zijn eerste veulens van zijn hengst Far Ute Fantasy.