[SGW] Verslagen Indoor Wanroij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Verslagen Indoor Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:06

Gefeliciteerd Joyce, hartstikke mooi resultaat!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:07

Jammer Patries!

Er waren ook 2 mensen die de verplichte doorgang miste. Beetje jammer voor diegenen.
Ik ben dus wezen kijken en vond het meer dan vriendelijk gebouwd staan. Leuk om weer eens gekeken te hebben.

Je ging als een speer met je zwartje Joyce. Je valk vind ik ook een leuk aansprekend dier! Tijd in het M-ponys was echt amper te halen. Evenals in het M-paarden, daar haalde alleen Vera de tijd.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:16

@_sim_ idd ik vond dat ik aardig hard ging maarja :=
dankje, ja die valk die vond hind.3 een beetje eng :P

muts_marijke; dankje!

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:47

Mijn verslagje van gisteren en vandaag. Heb meegedaan in de klasse B paarden.

Gisteren met dressuur ging het wel lekker, Zira was alleen aan de kant van het juryhokje wat gespannen, uiteindelijk toch nog 191 punten en 5e plaats. Springen ging ook lekker, foutloos.
Vandaag al op tijd vetrokken thuis omdat we ook meisje uit de buurt mee hadden met een pony in de klasse B.
Zira was met losrijden al fijn, in parcours gingen we goed van start. Ze pakte alles super aan! Afsprong daar sprong ze met een super sprong vanaf (heeft ze nog niet vaak gedaan), helaas kregen we 1 weigering op hindernis 14 b. op het eerste huisje in de doorgang kwamen we erg groot kwa afstand, daardoor paste het niet en ze slingeren waardoor ik nog probeerde te corrigeren maar dat lukte niet op het smalletje. Rondje gedraaid en toen sprong ze er zo overheen en de rest pakte ze ook super aan!
Vooral om te bedenken dat dit de 2e cross was na 4 trainingen en SGW Ysselsteyn (val in waterbak omdat ze de M eend hindernis sprong)
Helaas zakte we nu van de 5e naar de 15e plaats, maar ik ben echt super trots op mijn paardje :)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:42

Ikke is blij :D heb het M gewonnen! had een hele fjine rit welke voor mijn gevoel redelijk vloeiend verliep, alleen dacht poown ikke kan hier voor door en vera dacht ja dat kan, en ging hij rakelings langs de ton van h21/2 en dat deed zeer!! bij de landing van 17 voelde ik dat heel erg, maar ben doorgereden alleen dat tempo ging wel ietwat terug waardoor ik de tijd niet had.

Ik had 171 en nog wat en de tijd was 169s Maar niemand was snel genoeg :P

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:06

Ik heb jullie dan iig nog zien rijden :) Heb alleen de laatste 4 combinaties kunnen zien :) Jullie gingen lekker plankgas. Goed hoor! Echt leuk!
Gefeliciteerd met je goede score!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:21

Goed gedaan Vera !!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:28

Ik dacht dat jij de tijd net had gehaald Vera, maar dan had je 170.9 denk ik?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:15

Echt knap dat je zo dicht op de tijd zat Vera, die was echt bijna onmogelijk, gefeliciteerd met je eerste prijs!

Ik heb fijn gereden, een keertje M-paarden om alvast te oefenen voor het buitenseizoen.
Dressuur ging best goed, waren wat betere en mindere onderdelen maar 196 punten met geen enkel cijfer lager dan een 6 was ik tevreden. Springen ging wat minder goed en daar hadden we 3 balken, paard was erg heet omdat hij 3 weken niet gesprongen heeft, bovendien was hij wat knijperig op de sprong (wat later te verklaren viel door het feit dat hij moest zeiken als een zeekoe :+ ).

De cross ging super, liet hem in het begin wat te veel lopen waardoor we helaas langs het eerste smalle huisje vlogen (h6), daarna wat rustiger verder gereden, paard was erg safe en alle afstanden klopten mooi, ben erg tevreden over hoe Bam aanpakte in de cross :) .
Op het eind nog wat harder gereden omdat het wel lekker ging, maar heb verder niet heel erg op de tijd gereden omdat we toch al een weigering hadden. Toen nog het paard thuis gebracht, om half 11 waren we eindelijk thuis.

Kortom: het waren twee lange dagen maar het was de moeite waard :D !

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:43

Beterschap Patries!! :(:) Toch niet weer ......? :+ :P

Vera: nogmaals van harte gefeliciteerd!! Echt super gedaan! Hopelijk heb je niet al te lang last van je knie :(:)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:03

Dank jullie, dit was weer ouderwets genieten. Dan kan ik heel veel van hem vragen en doet hij het ;) daar is hij pony voor...

Sim: Ik weet niet precies mijn tijd, de uitslag heb ik nooit gezien en ik had geen klokje want die liep niet :P

Mijn knie deed al niet meer zeer dat is van 2 weken geleden suus ongelukje met een ijsplaat onder een laag sneeuw en de fiets. Maar mijn onderbeen aan de zijkant van mijn scheenbeen, ik heb heel slecht geslapen maar zal met een paar dagen wel over zijn hoop ik.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:04

Het was trouwens weer top georganiseerd en heel gezellig!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:54

Ik heb ook 2 leuke dagen Wanroy gehad. Woensdag drie keer naar Wanroy gewwest. 's morgens moets mijn zus dressuur rijden, 's middag zij springen en ik beide.
Ik was erg te
vreden met mijn dressuur, vooral omdat Zodiack super braaf was, met losrijden was het nog een z*kerd, maar in de ring een stoer paard, was wel wat gespannen maar hij draaide niet en liep nergens voor weg. Ik had 199 punten en stond gedeeld vierde. (met een 9 op mijn lijst!!)
Springen foutloos.
's avonds nog naar de derby gekeken.
Volgende ochtend weer op tijd weg voor mijn zus en toen tot 17.15 moeten wachten om zelf te crossen....
Cross ging heerlijk, foutloos en nog geen seconde buiten de tijd. Heb niet heel hard gereden (vind ik toch lastig op die lage hindernissen) maar wel kort gedraaid.
Uiteindelijke hadden we de derde prijs.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:26

vera_pino schreef:
Ik weet niet precies mijn tijd, de uitslag heb ik nooit gezien en ik had geen klokje want die liep niet :P

Ik had wel mijn klokje omgedaan zodat ik niet op het bord hoefde te kijken maar het tweede piepsignaal heb ik nooit gehoord... :D keek ik halverwege had ik geen klokje meer... :( batterij was op..... ;) die heb ik daarna maar gelijk vervangen bij de de "E.shop"
Was ook wel nodig, heb het klokje al 4,5 jaar... :P

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:33

Beterschap Patries!! Toch niet weer ......?

Nee nee Suus.. Nu eerst weer even paardrijden!!!! En dan zien we wel weer....
KOm wel een keer na je toe voor de helm.. Bellen wel even binnenkort.
Gaat vandaag iets beter kan iets binnen houden. Thee en beschuit...

Vera en sabine proficaiat. goed gedaan zeg..

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:30

Vera en Sabine proficiat!!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:16

Super gedaan, Vera! Hopelijk valt het met je knie wel mee :(:)
Sabine ook gefeliciteerd, knap gedaan hoor!
De dochter van mijn collega heeft wat foto's van me gemaakt, en ik heb er twee alvast van gevonden;

http://www.11afotografie.nl/FTP/bokt/Indoorcross1.jpg
Afbeelding

En dit was mijn springparcourtje;
[/quote]
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-01-11 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan een topic op ITP geopend worden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:49

Moderatoropmerking:
Fotoverzoeken zijn niet echt de bedoeling.
Fotografen kunnen zich melden in het fotografen topic of een topic aanmaken op SGW-ITP.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:42

Sabine: jij ook nog gefeliciteerd met je derder prijs!!! Had je daarna geloof ik niet meer gezien.

patsmu schreef:
Beterschap Patries!! Toch niet weer ......?

Nee nee Suus.. Nu eerst weer even paardrijden!!!! En dan zien we wel weer....
KOm wel een keer na je toe voor de helm.. Bellen wel even binnenkort.
Gaat vandaag iets beter kan iets binnen houden. Thee en beschuit...

Vera en sabine proficaiat. goed gedaan zeg..

:+ dacht al :D Je hebt nu toch mooi twee van die schatjes, kun je je nu weer lekker meer op de paarden gaan richten :j Bel maar effe, heb toch de meeste maten hier. Heb trouwens erg veel positieve reacties op de nieuwe Pro II van Charles Owen gehad :j Vind die zelf ook echt super lekker zitten :))

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:43

Eventinggek stond jij trouwens zelf bij je shop? Ik heb bij jou helmen gepast en heb de dag erna besloten dat als ik mijn winstpunt rijd in het springen dat ik mezelf zo'n helm kado doe.
Ik moet zeggen dat je shop er ook wel heel erg tactvol stond, niemand kon er omheen, zeker niet die beenbeschermers die zo ongeveer in het pad stonden.

Het viel me op bij de ponyruiters dat er best wat waren die gewoon met peesbeschermers reden, of zelfs zonder beschermers aan de achterbenen. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:28

Ikzelf heb ook jaren bewust met peesbeschermers gereden annetje!

Mijn ene pony moest verplicht van mij in het B al rondom crossbeschermers omdat peesbeschermers ronddraaide en zij die bescherming nodig had....de andere die heb ik bewust tot en met de M/Z met peesbeschermers gereden omdat de crossbeschermers niet voldoende beschermde bij de kogel. En nog steeds ben ik op zoek naar crossbeschermers die beter omsluiten bij de kogel omdat hij zo verschrikkelijk aantikt.

Maar ik ken ook het belang en de functionaliteit van crossbeschermers, ik heb al 3 sets met voor en achter gebroken platen!

Erger nog vindt ik dat er combinaties uit kring breda M/Z pony's springen en crossen die totaal geen bescherming om hadden terwijl het wel in het regelement staat dat op zijn minst voor moet.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:53

Zijn er nu werkelijk online geen uitslagen te vinden of ben ik nog een beetje scheel???

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:40

Ik zou ook nog een verslag van de crosstraining maken. Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar bij deze. Een beetje een Penny-verhaal (je bent gewaarschuwd), :o maar dat zal door mijn enthousiasme komen ;)

Ik had wat aanleuning en over de schouder weglopen problemen met Zuc voor de laatste tijd, dus ik durfde eerst bijna niet te gaan. Maar ik dacht: dommer worden we hier nooit van. Dus… ben wel gegaan. Gelukkig waren mijn sleutels op tijd binnen (Die was ik bij een vriendin vergeten met als gevolg dat ik niet bij mijn zadel kon!!!)
Me eerst even gemeld en gevraagd hoe laat ik op mocht stappen. Eerst warmrijden in de ene bak: Zuc meteen op zijn F gereden en vooral geprobeerd om van de teugels af te blijven en op mijn benen te rijden. Hij was beter dan zaterdag qua over de schouder weglopen, maar hij was wel wat taai in zijn mond. Flink veel geprobeerd te schakelen en bochten rijden.

Instructie kwam: voorstelrondje gedaan en daarna aan de slag:
Op de volte draven en schakelen, van hand veranderen en hetzelfde (gehoorzaam en aan het been). Zuc was wat hangerig en dat kreeg ik er niet meteen uit. Teugels korter en handen naar voren. (goh waar heb ik dat eerder gehoord? Dit wordt zo ongeveer iedere les die ik heb meerdere keren tegen mij gezegd :+)
Galopperen en schakelen op de volte en in verlichte zit om dat te oefenen (hakken uitdrukken!!!! Dat voorkomt dat je onderbeen teveel naar achteren schiet. Laat dat nou een van mijn valkuilen zijn ;) Zeer nuttige aanwijzing dus) Dat in verlichte zit galopperen is echt een goede oefening voor ons! Hij wordt dan te snel enthousiast en dan gaan we nogal hard en ik heb natuurlijk balansproblemen dan ;) De tip daarbij: in de bocht terugpakken, dan komt hij makkelijker bij elkaar.
Vervolgens kruisje springen: ik moest eenvoudiger springen en ik moet vooruit en niet naar beneden kijken.
Kruisje werd stijltje (oeps opbouwen gaat wel snel… nou ja… gewoon gaan. Zuc kan het, dus ik ook)
Daarna een oxer (oh ohwww dat hebben we nog nooit echt gedaan… iig niet zo hoog. Werd meteen op iets van 60-70 cm gezet) Zuc deed het super! Die 2 keer ofzo gedaan en toen over de oefenboomstam (OK nu wordt het leuk! ;))

Toen naar de echte hindernissen en dus een andere hal. Daar eerst tussen de hindernissen door galopperen en draven (Mijn gedachten “jeetje wat een mooie en hoge hindernissen!!! Nou ja… ik zal wel alleen de lage en simpele mogen springen”). Er waren best wat smalle doorgangen en enge banners en er stonden zelfs 2 auto’s!! Zuc keek bijna nergens naar, ja, 1 keer naar een banner, maar dat mag geen naam hebben)
Begonnen met de strobalen met een balk erboven en zo steeds iets verder uitgebreid. Wat lijntjes (2 a 3 hindernissen na elkaar), dubbelsprongen (“wow en ik maar denken dat ik die niet zou mogen springen!”) en zelfs een driesprong (ohw F… dat hebben we echt zeker nog nooit gedaan! Als dat maar goed gaat….). Het lage en het hoge huisje (70cm ofzo!!), de biertonnen, de spoorwegovergang, etc). Ik zat steeds meer te glunderen, want buiten dat we veel grenzen aan het verleggen waren en we alletwee zoooooo genoten, hebben we ook veel sprongen gemaakt en deed Zucchero het ook echt meer dan geweldig goed!!
Als afsluiter hebben we nog een heel parcours gesprongen!!! Heb wel veel gewoon vanuit draf gedaan, maar waar het ging zijn we gewoon doorgegaloppeerd. Het was zo onwijs gaaf!!!
Zuc heeft een keer van mijn onoplettendheid gebruik gemaakt door er langs te schieten, maar voor de rest trekt hij echt als een idioot op de hindernis aan. Toch bleef hij ook redelijk tot goed te sturen en af te remmen.
Na het parcours zijn we naar de laatste hal gegaan en daar hebben we nog op het heuveltje geoefend: er overheen stappen en daarna boven op en halverwege de afdaling (steil!) halthouden. Ik mocht daarna ook nog de op- en afsprong oefenen, maar ik vond het genoeg geweest voor Zucchero. Hij heeft zich echt van zijn beste kant laten zien en het was goed zo. Oh wat ben ik trots op mijn paard (en op mezelf ook wel een beetje ;))

We hebben weer veel geleerd!! Suzanne (eventinggek), je hebt ons echt super goed en leuk begeleid!

We willen meer meer MEEEEERRR :D

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:19

Uitslagen heb ik ook nog niet gezien, Yolien :)
Wat een leuk verslag, Zucchero! Leuk dat je zo genoten hebt en dat je paard zo goed meedeed.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:36

Ik heb patricia gemaild, ze komen spoedig op de site!

Ik was namelijk ook wel benieuwd, aangezien ik al in Wanroij zelf geen uitslag gezien had van het M.

Zucchero, leuk verslag zo te zien heb je erg veel plezier gehad en veel geleerd! Ik vindt het ook wel leerzaam om zulke verslagen te lezen ;)