[WN] quarter kan geen dressuur door brede schouders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:35

hahahaha, arme troy :(:)

Maar ik kan het inderdaad eens proberen met vrij springen.
Misschien wel handig voordat hij zijn nek breekt tijdens buiten rit :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:39

troi schreef:
Das waar, vaak veel volbloed erin (geld trouwens nog steeds als quarter hoor, is dus officieel geen kruising).

Quarter zijn ze pas als ze hun ROM hebben gehaald. :D

En ik ben nogal van de Foundation dus ik blijf het kruizingen noemen. ;)

@alison-belle, Ik ben nu wel heel benieuwd!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:16

ik zit net nog te mailen met de huidige eigenaresse.
We balen alletwee echt enorm van die sneeuw.
Hij staat vierkant op ijzers en staat nu dus maar in zijn stalletje te staan :(:)
Bij mij zal hij winterbeslag krijgen en minstens 4 uur per dag de wei op gaan met alle soortgenoten!!
maar.......

Je moet daar tegen een dijk op rijden dus dat gaat `m niet worden met een trailer ;(
en voorlopig komt er alleen nog maar sneeuw bij -O-
Maar als het eenmaal zo ver is word hij met luid gejoel aangekondigd hier op bokt hoor *\o/* *\o/* *\o/* :')

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:35

Mijn Stock type paint met veel foundation Quarter bloed ( zie profiel voor foto' s) kan prima springen en loopt regelmatige lessen klassieke dressuur mee op hoog niveau, heeft duidelijk aanleg voor piaffe/ passage/ levade en doet met gemak galopwissels. Ik rijdt hem tijdens die dressuurlessen met oprichting ( hogere verzameling), dus echt aan de teugel en we strekken de draf ook. Overigens niet met het doel om ooit dressuur te starten maar puur om hem flexibel en sterk te maken en zijn gangen te verbeteren zodat hij zichzelf beter leert dragen.
Ons doel is reining, versatile, western riding en Working equitation; veelzijdigheid dus ondanks dat dit paard puur als ranchpaard is gefokt en op cowsense en reiningkwaliteiten. Koeienwerk ligt ook in de planning.
Hem op een dressuurwedstrijd starten zou waarschijnlijk niks opleveren, ook als hij de hele proef foutloos zou lopen omdat de dressuur nou eenmaal overheerst wordt door grote warmbloeds die hun achterhand nauwelijks gebruiken en hun voorbenen voorbij hun oren slaan. Ik zie zelfs vaak beter gereden andere rassen ( Haflingers, Tinkers, etc), die netter lopen maar " het" niet redden, eigenlijk dus heel jammer.
Overigens wordt er met P/Q wel meer gesprongen dan alleen maar hunter hack en zien veel P/Q nooit een western zadel van dichtbij!
Zoek maar een op Google! en hier op Bokt staat ook genoeg.

Mijn Paint is ook nog ijzerloos, hengst en loopt heerlijk buiten met schuilstal met als directe buurman onze Lusitano hengst. Als ik hem straks in de reining ga starten zullen er wel plates onder moeten, maar alleen in het wedstrijdseizoen! Als noodzakelijk kwaad.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:45

Allison, Miss kan ook springen! Het zadel waar Titia met William mee reed is míjn springzadel....
Maar ik reed dan wel bij de pony's mee in de springles want ik vind het zelf wat eng om te springen, maar Miss vond het erg leuk om te doen! Tja, en als je het over foundation confirmatie hebt! Ze is 93,75% foundation gefokt en je weet hoe ze er uit ziet! :+
Verwacht echter geen springpaard maar een huppie van 70 cm moet kunnen!

Bwhizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:43

Mijn 5 jarige quarter (reining gefokt) doet zo wat alles wat je kan denken. Loopt western, springt een klein parcourtje, loopt leuk een dressuur proefje maar gaat ook op wedstrijd in de koets. http://www.youtube.com/watch?v=7aOWSryFsck
Op wedstrijd denken ze namelijk dat ik met een doodgewone D-pony rij. Dus zo abnormaal slecht zullen quarters dan toch niet bewegen en aan de teugel lopen?!

Je moet gewoon zien dat wat je ook doet, met wat je het ook doet, dat je er plezier in hebt!

Ik werk op een grote dressuurstal, denk je dat mijn baas er over kakt dat ik thuis 2 quarters heb staan, nee hoor. Hij zegt zelf: zo lang je maar plezier hebt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:07

hahaha hij sprong vandaag zelf over het greppeltje wat we in de longe gegraven hadden :+
Maar eerst liet hij even zien dat hij een geweldige noodrem heeft :D

Haha hier de eerste keer een ouwe muts die een poging tot western rijden doet

_O- zit er op als een zoutzak en hoop dat het ooit nog goed komt :+
Afbeelding

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:49

Bwhizje schreef:
Mijn 5 jarige quarter (reining gefokt) doet zo wat alles wat je kan denken. Loopt western, springt een klein parcourtje, loopt leuk een dressuur proefje maar gaat ook op wedstrijd in de koets. http://www.youtube.com/watch?v=7aOWSryFsck

Super!! *D

Meest veelzijdige ras ter wereld, dat zie je maar weer!

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:56

:n Laat je niet gek maken :n

Zie mijn onderschrift!

En wat ik daar al niet over heb gehoord, over mijn Haf met knoerten van schouders...

"pas maar op, hij kan niet door de opening van de ring"
"rijd je nu M1? Oh, verder kom je ook niet"
"wordt het niet eens tijd dat je een echt dressuurpaard gaat kopen?"
"ik vind het geen paard"

Blablabla

Goed en gericht trainen, daar heb je meer aan ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:35

Bwhizje schreef:

Wow! 8-) RESPECT! +:)+

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:11

Wranglerbutt schreef:
Bwhizje schreef:

Wow! 8-) RESPECT! +:)+

X2!!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:20

Ik heb een paint die leuk kan dressuren en springen, dan wel een paint geen quarter, maar zal zo is een springfoto laten zien :) (even uploaden)

edit: Helaas geen duidelijke foto :
Afbeelding
ondertussen springt ze nog 2 gaten hoger..
Laatst bijgewerkt door smurffie op 16-01-11 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:27

Afbeelding
dit is ook een paint,sprongetje is geen probleem
hij is 7e van de 14 starters geworden,het was een mini military eerste keer dat hij een parcours liep
al de andere paarden waren springpaarden :D

Afbeelding
hier is het net zo een dressuur pony :D zijn vader zou ook in de dressuur lopen in frankrijk
dat is hank full of cash maar het fijne daarvan weet ik niet

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:43

ik heb toevallig van de week ook een sprongetje gemaakt en dat ging verder wel goed schatte het wat hoger in dus ik klapte naar voren gevolg jas kapot tja moet je maar niet springen met een western zadel haha. En vanavond even een dressuur proefje gereden en kreeg complimenten aan de bakrand dat het best lekker ging ondanks dat ik de fout inging haha. Enne die van mij is een redelijk breed gebouwd paard.

HANKS_WHITE

Re: quarter kan geen dressuur door brede schouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:46

smurffie die van jou doet het wel goed op de sprong zo te zien!!
hank is gediplomeerd fruitkisthuppelaar,meer niet haha

smurffie

Re: quarter kan geen dressuur door brede schouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:52

Het grootste voordeel is dat ze het zelf ook erg leuk vind, dit springt ze zonder dat ik iets zeg hoef alleen maar in t midden te staan, en af en toe even een beloning naar haar te roepen ( knappe Joy! goedzo!) haha
Zomers cross ik ook met haar en gaat ze ook overal overheen :p

Cowhorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:37

pff ik heb ook brede schouders maar kan ook passage.... :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:39

Wat een rare opmerking, kan geen dressuur door brede schouders? Ik heb een KWPN-er gehad met hele brede schouders en een Quarter met smalle schouders. Ik heb gewoon dressuurwedstrijden gereden met de de breedgeschouderde KWPN-er, ik heb nooit een jury horen zeggen dat ie te brede schouders had voor de dressuur. :+

Mooie paint heb je Hanks!!!!

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:18

astridklomp schreef:
Wat een rare opmerking, kan geen dressuur door brede schouders? Ik heb een KWPN-er gehad met hele brede schouders en een Quarter met smalle schouders. Ik heb gewoon dressuurwedstrijden gereden met de de breedgeschouderde KWPN-er, ik heb nooit een jury horen zeggen dat ie te brede schouders had voor de dressuur. :+

Mooie paint heb je Hanks!!!!

:D thanx :o