[WN] Snap zei de snap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:56

Ik heb precies zo'n paar liggen. €20 ex verzend mocht je intresse hebben. Ik vind ze onhandig en een tikkeltje te kort.

Ik ben erg blij met mijn snpas, vind ze superhandig, maar kan me best voorstellen dat ze gevaarlijker zijn. Ik vertrouw die water ties eerlijk gezegd niet helemaal en chicago screws moet je af en toe ook even aan draaien... gewoon maar leren dat ho toch echt ho is ook heb je nog maar 1 teugel... hahaha

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:18

Zo heb ik eens gestaan met een gebroken bit vlak voordat ik de ring in moest voor het NK.
Het koperen rolletje was open gegaan, toen had ik twee losse stukken bit.
Snel paard bij iemand in handen geduwd, bij een kraampje ander bit opgehaald en gezegd dat ik later wel kwam afrekenen, erin gehangen erop en direct de ring in. (en nog 6e worden ook!!!)
Later met afrekenen bleek dat ik toch wel een duur bit had uitgezocht, maar ja je moet toch wat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:30

Oh , dat vind ik wel een erg kwalijke zaak , een bit dat breekt in een paard z'n mond Scheve mond

Da's ook bepaald geen reclame voor de fabrikant zeg !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:33

pmarena schreef:
Oh , dat vind ik wel een erg kwalijke zaak , een bit dat breekt in een paard z'n mond Scheve mond
Da's ook bepaald geen reclame voor de fabrikant zeg !

Alles slijt, ook bitten Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:38

Maar toch...... Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:44

Hey, die snaps heb ik ook aan mijn nieuwe endurancehoofdstelletje zitten. Nou ja, alles kan breken, gespen en leer tenslotte ook, dus ik hoop maar dat alles goed blijft gaan. Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:48

Weet je zeker dat het dezelfde snaps zijn, want hier zitten 'uitsteeksels' aan om ze te openen en dat lijkt me niet prettig tegen een paardenwang aan liggen. Meestal zitten op dat soort hoofdstellen andere snaps

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:55

Yep, zijn dezelfde. Aan één kant zit zo'n uitsteeksel, die houd ik aan de buitenkant. Ik heb zo'n halsterhoofdstel, die snaps zitten bovenaan de bakstukken waar het bit aan hangt (en wat je er dus uit kunt klikken). De snap zit dus zelfs niet tegen de huid, maar tegen het bakstuk van de neusriem dat eronder zit.

Zal kijken of ik er vanavond een foto van kan maken. Heb het hoofdstelletje overigens net gewassen, hoop dat ik nu nog weet hoe het heeft gezeten! *LOL*

[Edit] Bij mij zitten de uiteinden van het metaal trouwens niet tegen elkaar, maar ze gaan langs elkaar. Nog meer veiligheid denk ik?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:59

Karin schreef:
Bij mij zitten de uiteinden van het metaal trouwens niet tegen elkaar, maar ze gaan langs elkaar. Nog meer veiligheid denk ik?

Bij mij ook, maar dat zie je zo niet, alleen als je ze openknijpt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:37

Dit zijn ze, ik gok dat het dan toch dezelfde zijn als aan jouw teugel:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 20:42

Ja dat zijn duidelijk dezelfde, misschien een maatje kleiner. Doordat het middengedeelte draaibaar is, leek het mij dus niet handig aan een hoofdstel. Maar als jij zegt dat het goed plat blijft liggen geloof ik je direkt Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:49

Ze blijven idd goed liggen: zodra ze draaien (als ze al draaien), komt dat uitsteeksel tegen het onderliggende bakstuk aan. Of ja, eigenlijk nog niet eens: het ringetje waar de snap omheen zit, houdt het draaien tegen. Het kan iig niet verder en komt dus niet in aanraking met de huid.

Moeilijk uit te leggen, ik zal ook wel een keer een foto maken van het hoofdstelletje in actie. Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:42

dapperdier schreef:

Ik ben erg blij met mijn snpas, vind ze superhandig, maar kan me best voorstellen dat ze gevaarlijker zijn. Ik vertrouw die water ties eerlijk gezegd niet helemaal en chicago screws moet je af en toe ook even aan draaien... gewoon maar leren dat ho toch echt ho is ook heb je nog maar 1 teugel... hahaha

Ik zeg niets meer... stond ik gister dus met 1 lossen teugel in mijn hand ( ik zat er nog niet op) schroefje weg.... niet goed aangedraaid dus. verdorie die vind ik nooit meer terug. Gelukkig had ik die andere teugels nog in mijn auto en thuis nog een screw liggen... Scheve mond

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:50

Ik heb een zakje chicago screws liggen, mocht je er nog 1 nodig hebben dan kan ik je die wel toesturen?