Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Sim_ schreef:Je hebt wel degelijk verschil in de How's. Level 1 is voor o.a de rensport en level 3 (idd verplicht bij SGW/Eventing) speciaal voor de cross. Kijk even in je bp zelf, daar zit vast een label waar het op staat of het lev 1 of 3 is.
Ik cross met een speciale crosshelm. Met een gewone cap vind ik het risico op blessures (aan o.a. je nek en neus) veel groter.
) 
MrTut schreef:solo waar woon je, ik heb hier gloed nieuwe B.P liggen level 3 en ook die met allemaal blokjes,ook bij mij kun je passen


caro29 schreef:Ik heb ook de race safe. Superding. Ik heb ook een speciale crosshelm. Erg fijn ding wel al heel oud maar ben er nog nooit meegevallen. Heb hem in 1995 gekocht. Capcover erover en klaar!
Zo'n nekbeschermer gebruik ik niet. Wel de schouderbeschermers van mijn bp.
_Sim_ schreef:Mel, bij een crosshelm zit een speciale uitsparing aan de achterkant die er voor zorgt dat je je atlas (botje in je nek) niet breekt door eventueel de klap van de rand van je helm op je nek, mocht je helm met kracht achterover schuiven/slaan bij een val. Door het ontbreken van een harde klep aan de voorkant is het risico op een gebroken neus ook een heel stuk minder, mocht de cap bij een val met kracht voorover schuiven/slaan.
als ik weer lekker in het crossen zit volgend jaar ga ik er wel eens goed over denken om er een aan te schaffen
_Sim_ schreef:Mel, bij een crosshelm zit een speciale uitsparing aan de achterkant die er voor zorgt dat je je atlas (botje in je nek) niet breekt door eventueel de klap van de rand van je helm op je nek, mocht je helm met kracht achterover schuiven/slaan bij een val. Door het ontbreken van een harde klep aan de voorkant is het risico op een gebroken neus ook een heel stuk minder, mocht de cap bij een val met kracht voorover schuiven/slaan.
