[SGW] Hows Racesafe bodyprotector

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: Hows Racesafe bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:04

Sim die bedoelde ik ja, en precies wat je zegt! geld dubbel en dwars waard!

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:50

solo waar woon je, ik heb hier gloed nieuwe B.P liggen level 3 en ook die met allemaal blokjes,ook bij mij kun je passen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:23

_Sim_ schreef:
Je hebt wel degelijk verschil in de How's. Level 1 is voor o.a de rensport en level 3 (idd verplicht bij SGW/Eventing) speciaal voor de cross. Kijk even in je bp zelf, daar zit vast een label waar het op staat of het lev 1 of 3 is.
Ik cross met een speciale crosshelm. Met een gewone cap vind ik het risico op blessures (aan o.a. je nek en neus) veel groter.

Mag ik vragen hoe dat zit? (niet als being smartass maar wil ook een crosshelm aanschaffen en wil gewoon weten wat er beter aan is :j )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:11

Mel, bij een crosshelm zit een speciale uitsparing aan de achterkant die er voor zorgt dat je je atlas (botje in je nek) niet breekt door eventueel de klap van de rand van je helm op je nek, mocht je helm met kracht achterover schuiven/slaan bij een val. Door het ontbreken van een harde klep aan de voorkant is het risico op een gebroken neus ook een heel stuk minder, mocht de cap bij een val met kracht voorover schuiven/slaan.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:25

MrTut schreef:
solo waar woon je, ik heb hier gloed nieuwe B.P liggen level 3 en ook die met allemaal blokjes,ook bij mij kun je passen

Dankje voor het aanbod, maar heb net de winkel gesproken en mag hem komen omruilen voor een level 3!

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga eens naar zo'n cap kijken.

Crossen jullie trouwens ook met een nekbeschermer? Die kwam ik ook op internet tegen..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:48

Ik heb ook de race safe. Superding. Ik heb ook een speciale crosshelm. Erg fijn ding wel al heel oud maar ben er nog nooit meegevallen. Heb hem in 1995 gekocht. Capcover erover en klaar!
Zo'n nekbeschermer gebruik ik niet. Wel de schouderbeschermers van mijn bp.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:51

Caro heb je dan de schouderbeschermers in dezelfde maat als de body?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:23

Ik heb ook schouderbeschermers. Op de site van Canter (of UK: nagswag) staat welke maat beschermers je moet hebben!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:51

Ik heb me altijd al afgevraagd wat er nu zoveel beter was aan een crosshelm, de klep had ik zelf al bedacht, maar de uitsparing aan de achterkant had ik nog niet gezien. Mocht het me lukken om toch echt te gaan starten, dan schaf ik ook zo'n loeidure maar veilige helm aan.
Dan komt er ook meteen een nieuwe bodyprotector. Qua level zit de mijne wel goed, maar het was een goedkoop ding en ik vraag me af of hij dan wel net zolang meegaat als een duurdere. Het prijsverschil moet toch ergens in zitten natuurlijk. Ik vind die van rodney powel echt heel erg mooi, maar dat wordt eerst goed doortrainen, zorgen dat er een springzadel komt en daarna doorsparen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 07:53

Ik heb zelf ook een RaceSafe. Vriend heeft een Rodney Powell en daar ook de helm van.
Allebei gekocht op Equitana. Daar stonden alle merken mooi bij mekaar en dan kon je fijn vergelijken welke het lekkerst zat.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 08:52

Ik vond de Rodney Powell ook erg mooi, zag in het boekje staan dat die zelfs eentje speciaal voor dames maakt!
Maargoed die racesafe zat zo superlekker dat ik die maar meteen gekocht heb!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:07

Ik persoonlijk vond de RP waardeloos zitten, en heb dus een RS gekocht!
Annetje, Een gewone crosshelm kost rond de 100 euro... Dat valt toch wel mee? Dan heb je alleen niet de state of the art zilveren waar iedereen het hier over hebt, maar het instapmodel van dat merk!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:34

Ik heb een RP bodyprotector en vind die wel erg fijn zitten, ik kon niet overweg met de How's :o

caro29 schreef:
Ik heb ook de race safe. Superding. Ik heb ook een speciale crosshelm. Erg fijn ding wel al heel oud maar ben er nog nooit meegevallen. Heb hem in 1995 gekocht. Capcover erover en klaar!
Zo'n nekbeschermer gebruik ik niet. Wel de schouderbeschermers van mijn bp.

Ik heb ook in 1996 een crosshelm gekocht maar in 2004 een nieuwe omdat die andere niet aan alle veiligheidseisen deed. Als ik jou was zou ik dat dus eens nakijken. De helm die ik nu heb is eigenlijk ook weer aan vervanging toe.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:06

_Sim_ schreef:
Mel, bij een crosshelm zit een speciale uitsparing aan de achterkant die er voor zorgt dat je je atlas (botje in je nek) niet breekt door eventueel de klap van de rand van je helm op je nek, mocht je helm met kracht achterover schuiven/slaan bij een val. Door het ontbreken van een harde klep aan de voorkant is het risico op een gebroken neus ook een heel stuk minder, mocht de cap bij een val met kracht voorover schuiven/slaan.

Dat van dat klepje wist ik wel maar dat van je nek niet! :j als ik weer lekker in het crossen zit volgend jaar ga ik er wel eens goed over denken om er een aan te schaffen :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:02

Ik heb na dit topic een Racesafe besteld.
Het is de bedoeling dat ik ga springen, en ik wil al mijn hobby's graag nog even uitoefenen.

Na meerdere bodyprotectors gepast te hebben en er helemaal kriegel van te zijn geworden nu deze besteld. Zo te lezen is deze wel lekker soepel, en dat heb ik nodig.
Ik verdraag bijna niets op mijn lijf namelijk. :o

En als het niet bevalt kan ik hem nog terugsturen binnen tien dagen, dus wie weet.
Ik ga het in ieder geval een kans geven.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:55

_Sim_ schreef:

Waarom rijden we er niet mee met dressuur en springen? Lijkt mij veel veiliger!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:13

Even nog over die helm he, mijn gewone cap heeft een klep die ik eraf kan klikken kwam ik vandaag achter! En, jaja, aan de achterkant zit dus ook zo'n uitsparing, alleen zit op die plek nog wel het verstelbare gedeelte (die ronddraaiknop) van de cap. Zou mijn cap dan toevallig ook als crosshelm kunnen fungeren?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:17

Heb ik inderdaad ook Annetje.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:18

Als je de draaiknop er af sloopt wel, anders zit die nog in de weg.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:21

Daar was ik al bang voor. Dan wordt het toch een echte crosshelm mocht het ooit zover komen :)
Bedankt voor je snelle antwoord!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:22

Mijn Racesafe was trouwens te lang.
Zat wel goed maar duidelijk te lang helaas.
De korte versie konden ze niet leveren, dus nu is de BP terug.

Nu heb ik er een via Ebay besteld.
Weet iemand de verzendkosten toevallig? Meer mensen die er een uit de UK hebben laten komen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:43

Ik heb de mijne ook uit de UK laten komen, weet niet meer hoeveel de verzendkosten waren, maar dat was iig niet veel. Geloof rond de 16 euro (omgerekend dan he).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:45

Oh dat valt 100% mee!
Daarvoor kan je nog wel wat doen.
Ik weet dat de omvang in ieder geval goed is dus ik kan zo bestellen.
Paardendrogist kon hem gek genoeg niet leveren.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:54

Ik heb de RS ook via e bay uk, kostte mij in totaal €85,00, dus dat scheelt heel veel met Nederland.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:56

85!
Goedkoopste die ik vind is 135