[WN] Zadel van P. Simons in de westernspecial hofslag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:00

Maar toch, zo zie je ook maar weer dat een hoop mensen dat niet weten en dan wordt er toch 9 van de 10 x anders over gedacht. Ik zou dan liever niet zo'n foto in een blad willen hebben staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:28

cornelie schreef:
Maar toch, zo zie je ook maar weer dat een hoop mensen dat niet weten en dan wordt er toch 9 van de 10 x anders over gedacht. Ik zou dan liever niet zo'n foto in een blad willen hebben staan.

Ik zou persoonlijk de foto's in een tijdschrift niet gaan aanpassen omdat leken er misschien over zouden kunnen vallen.

Maar we mogen ook allang blij zijn dat er iets over western in de hoefslag staat.

Evengoed zou ik de foto's daar niet voor aanpassen. Waarom een ander plaatje voorschotelen dan het in werkelijkheid is? Wie het niet begrijpt moet vragen gaan stellen. En geen dingen gaan beweren die niet waar zijn.

Kwam van de week op stal nog een reiner tegen van 2001. Wat stond er op de voorkant? Een paard in een sliding stop met idd, een voor leken wijkend zadel. En dat prijkt dan bij een gerennomeerd westernblad op de voorpagina.

En hier zomaar een greep uit een aantal foto's na een zoektocht op google, met idd: een wijkend zadel:

Afbeelding

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:46

Ik had het eigenlijk over die 2e foto van Simons. Maar toch, jij hebt het over een westernblad, je mag er dan van uitgaan dat de lezers iets meer afweten van het hele westerngebeuren dan een doorsnee lezer van de hoefslag. En ik vind het de foto verstoren, als ik naar de foto kijk valt mij meteen het zadel op. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling van de foto. Dus ík zou wel een foto aanpassen zodat men kijkt naar hetgeen de bedoeling is. Wat dacht je van al die vakfotografen, die maken ook honderden foto's terwijl er maar een paar gepubliceerd worden. Maar ach, waarschijnlijk zijn de lezers het een week later wel weer vergeten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:21

Nou vraag ik me af: zou Peter Simons de foto's wel hebben gezien voordat ze in de hoefslag kwamen? Als (en lees goed: ik zeg ALS) hij ze al gezien heeft en goedgekeurd heeft, wie zijn wij om daar dan kritiek op te geven? Natuurlijk kan het ook zijn dat hij de foto's niet heeft gezien....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:28

Hij hoeft ze niet gezien te hebben voor plaatsing: vrije nieuwsgaring heet dat. Om het nog bonter te maken: het feit dat de PeppySan/Ludo de foto's hier geplaatst hebben zonder toestemming van het blad c.q. de fotograaf kan wel problemen opleveren met het 'auteursrecht' Schijnheilig
Nog sterker: zelfs als Peter Simons zelf deze foto's van zichzelf hier had geplaatst had hij officieel eerst nog toestemming moeten vragen(en krijgen) van de fotograaf Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:35

Je kunt afspraken maken met de fotograaf hoor...(wat betreft de keuze van de foto's die in tijdschriften geplaatst gaan worden)
Persoonlijk ben ik erg blij met het feit dat de foto's hier zijn geplaatst. Ik had de hoefslag niet gezien, en had hem n.a.v. deze discussie ook niet aangeschaft. Het maakte het voor mij mogelijk om zinvol aan deze discussie deel te nemen (en met eigen ogen te zien waar het over ging)

Ik denk dat Peter Simons (en anderen in de westernwereld) hierdoor wel geleerd hebben. Als je een foto laat maken, weet je nooit waar die terecht komt...Lips are sealed

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:40

Maar je hebt toch ook zoiets als uhm.... hoe heet dat nou als ze echt je gezicht plaasen? Dat valt dan toch weer niet onder 'vrije nieuwsgaring' ? Eigenlijk ook wel weer vreemd dat iemand zomaar een foto van jou mag publiceren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:45

Cassidy schreef:
Je kunt afspraken maken met de fotograaf hoor...(wat betreft de keuze van de foto's die in tijdschriften geplaatst gaan worden)

Moet je 1. wel weten dat er foto's van je gemaakt zijn en 2. in welk blad ze geplaatst gaan worden.
De fotograaf zal echt de moeite niet nemen om het vooraf iedereen te vragen en het blad al zeker niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:37

Kom nou toch, als er een reportage wordt gemaakt voor de Hoefslag, dan komen er toch mensen bij je kijken, nemen het interview af en maken die foto's? Of wil je me nu vertellen dat deze foto's tijdens het inrijden op een wedstrijd zijn gemaakt? Of dat Peter Simons standaard met zijn showzadel en met hoed op zijn paard loopt te trainen?

Er is een groot verschil of jij je kunt voorbereiden op een interview met aansluitende fotosessie, of dat je meedoet aan een wedstrijd, fotograaf X, Y of Z een foto maakt en die vervolgens in de krant plaatst. Het eerste kun je controleren, het tweede niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:39

Het 2e bedoelde ik Lachen Gebeurt zeer regelmatig, geloof me.
Indien het 1e het geval was, dan is hij er idd zelf bij geweest.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:45

Cassidy schreef:
Of dat Peter Simons standaard met zijn showzadel en met hoed op zijn paard loopt te trainen?

Dat doe ik altijd, jij niet dan Verward Clown Clown

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:52

Sugarmiss"]
[quote="Cassidy schreef:

Moet je 1. wel weten dat er foto's van je gemaakt zijn en 2. in welk blad ze geplaatst gaan worden.
De fotograaf zal echt de moeite niet nemen om het vooraf iedereen te vragen en het blad al zeker niet.
[/quote]

Er wordt steeds minder gecheckt of je wel blij bent met een foto. Ik heb ook al eens ongevraagd in een blad gestaan en mijn neefje zelfs op de cover!! Hij liep op die foto bij mijn tante aan de hand (zij was er dus af geknipt), dus die foto is echt heel geniep gemaakt. Maar ja, ik publiceer ook zonder vragen.. ai ai, slechte fotograaf ben ik! Bloos!

Trouwens, het lijkt me duidelijk dat deze foto's speciaal voor de Hoefslag gemaakt zijn. De tekst EN foto's zijn van Simone de Geus en ik neem aan dat deze foto's dan ook gemaakt zijn nav een interview over de spin etc. Sorry als ik er naast zit, maar wat weet Simone de Geus nou over de technische aspecten van de spin? Verward

Misschien was Simons ook niet blij met de foto's, maar dit effect krijg je nou eenmaal als je een spin maakt met zo'n zadel (verder echt niets slechts over dit zadel... Kwijl ) en hoeveel foto's je ook maakt, veel verschil zou het niet maken. Het viel mij echter ook meteen op op de foto's, maar misschien heb ik op wedstrijden nog niet kritisch genoeg gekeken naar de ligging van het zadel tijdens een spin...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:14

Sugarmiss schreef:
Het 2e bedoelde ik Lachen Gebeurt zeer regelmatig, geloof me.
Indien het 1e het geval was, dan is hij er idd zelf bij geweest.

Ik zie geen startnummer op de foto, jij wel dan? Ook in de inrijbak heb je tegenwoordig niets meer te zoeken zonder startnummer (misschien bij de WRAN wel...misschien dat ze daar niet zo secuur kijken)

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:30

Gera schreef:
Citaat:
Sorry als ik er naast zit, maar wat weet Simone de Geus nou over de technische aspecten van de spin?

Je zit er inderdaad naast Schijnheilig ; Simone heeft heel wat jaren aan de top van Nederland meegereden en is AQHA-judge... Geeft niks, hoor - niemand kan alles weten Knipoog

Marion

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:33

Simone de Geus is toch echt een NRHA judge en volgens mij moeten die toch wel wat afweten van de technische aspecten van de spin, dus denk idd dat je er een beetje naast zit

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:34

Sorry - verkeerde afkorting

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:11

Willeke schreef:
Simone de Geus is toch echt een NRHA judge en volgens mij moeten die toch wel wat afweten van de technische aspecten van de spin, dus denk idd dat je er een beetje naast zit

Oeps.. haha.. Bloos! Nou snap ik waarom ze zo raar keken bij Paardensport TV toen ik heel brutaal zei dat ik het presenteergedeelte graag van haar over zou willen nemen, omdat zij toch niets met paarden had.. Scheve mond Gni, ik vind het ook wel een klein beetje grappig van mezelf Clown Wel erg gewaagd iig Cool

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:13

Bij deze meteen de welgemeende excuses aan mevrouw De Geus.. Wat kan ik soms toch ook suf zijn. Ik hoop niet dat zij ooit moet jureren als ik rijd. 'Gera Hoving 0-score'

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:20

Van een jury mag je verwachten dat ze daar bovenstaan Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:22

Natuurlijk moeten ze objectief zijn, maar als ze mijn naam nog herinnert moet ze misschien toch een keer slikken... of juist lachen.. Ach, ik moet zeggen dat ik de lol er wel van in zie nu. Het is per slot van rekening toch al ongeveer vier jaar geleden geweest dat ik dat zo lekker naief zei

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:36

Ze heeft bijvoorbeel ook op de BQ KLompen Classic gejureerd, kan me alleen niet meer herinneren of dat in dat topic vermeld stond.

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:37

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:25

Klompen Classic.. was ik daar nou of was ik daar niet.. Verward Volgens mij was ik daar toevallig niet (en anders was ik lekker oplettend). Ik ga de link bekijken, dank je!

candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:50

Haha! Ben blij Janpieter dat jij het stukje goed gelezen hebt en dat je een goede uitleg hebt gegeven. Anders denken de mensen die niet bekend zijn met het westernrijden dat zo iemand als Peter Simons een niet passend zadel gebruikt.

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:45

okay dan je neemt mij de woorden uit de mond OK dan!