Endurance Wittelte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kataklop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:19

Ik kan vaatjes van 5 liter bewaren en deze mee naar Holten nemen voor de liefhebbers.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:08

Citaat:
Zouden de organisatoren van wedstrijden niet zo af en toe eens met elkaar om de tafel kunnen gaan zitten om ervaringen uit te wisselen... De kleurenkaartjes en het aangeven van groompunten en de route om daar te komen: waarom krijgt de één dat wel voor elkaar en de ander niet.

De organisatoren hebben met zijn allen een vergadering per jaar. Maar het is aan de organisatie om de kaarten zelf te maken etc. Daarnaast, het is niet verplicht! Het is een luxe een goede kaart te hebben, maar het hoeft niet. In het boekje staat altijd vermeld welke kaart het is en dan kun je deze zelf aan schaffen. Groomroutes/punten netzo, luxe je hoeft ze niet aan te geven.
In Ommen doen we dat wel, met kaart en uitleg. Dit jaar doen we ook meteen de kleuren kaart in de boekjes, normaal delen we die uit met de hesjes.

Groetjes Annalynn, die niet mee doet in Wittelte omdat ze dan op vakantie is!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:38

Oh ja, is er iemand met ervaring met het opzetten van tentjes??? In Wittelte ga ik voor het eerst in mijn leven in een tentje overnachten, en ik heb dus net bij perrysport een zg. koepeltentje aangeschaft...we hebben em net een soort van opgezet maar er klopt toch iets niet aan, we hebben 2 scheerlijnen over en hoe maak je die dingen vast???
Verder ziet ie er niet erg strak uit, denk dat ie zo weg waait..dus mijn husband weer terug naar de winkel waar ie ook op de juiste manier opgezet te zien valt, hij gaat even kijken wat in godsnaam we fout aan het doen zijn. Mocht het in Wittelte ook zo flitsend gaan, is er dan iemand met meer verstand van tenten dan ik aanwezig om mij op het goede spoor te helpen???

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:44

Er zitten vaak wat extra lijnen bij (zgn. stormlijnen) die je bij normaal gebruik niet nodig hebt. Daar zou ik me dus maar geen zorgen over maken. Bij koepeltenten over het algemeen: eerst plat neerleggen, stokken door de sleuven, dan pas de stokken in de staanders. Dat alle grondpunten netjes vastzetten met pennen.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:06

Hé Mazzeltje, hoe laat ben jij van plan om aan te komen? Wij arriveren als het goed is eind van de middag/ begin van de avond, óók om ons tentje op te zetten. Als er nog hulp nodig is met het opzetten van die van jou, dan krijg je die natuurlijk!

Hoop trouwens dat ik ook echt kan komen, paardje was niet 100% rad vandaag... zal je altijd zien, gá ik eens een nachtje kamperen, werkt het paard niet mee... Voorlopig ga ik er vanuit dat er niet echt veel aan de hand is (ik ben echt de enige die iets voelt (bij het rijden) en ziet, er is eigenlijk niet echt iets warm of dik...), maar je, je weet nooit natuurlijk...

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:03

Nou ik hoor het al, het moet goed komen met het opzetten van mijn prachtige tent, haha!! Wij komen ook einde middag begin avond, Mandymonica was jij degene die bij Sophia op stal stond?? dan kunnen we nu echt kennismaken en misschien `s avonds ergens wat te eten zoeken want er past echt geen bbq meer in mijn auto!!
Ik hoop dat je paardje gauw weer helemaal o.k is, dat voel je zelf toch echt het best, ik weet ook altijd al voordat er wat te zien is dat het niet goed is, je weet nou eenmaal zelf het best hoe ze aanvoelt!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:25

ArwenLune schreef:
Karin, verkopen ze hier in de supermarkt geen 5-liter tanks drinkwater?

Heb er net twee meegenomen uit België, alleen is dat vrij slap plastic. Ben bang dat die niet zo heel lang meegaan. Ik giet mijn 8 liter wasverzachter voor the time being maar over in een grote emmer (> 5 liter jerrycans zijn nergens te krijgen), want zo veel was heb ik niet meer te doen voor aanstaand weekend. Haha!

En guess what? Retje komt ook kamperen met ons in Wittelte! Vandaag alles rond gekregen, ik heb er zin in! En ik heb twee mannen bij me die vaker gekampeerd hebben, die kunnen vast wel hier en daar een helpende hand bieden bij het opzetten van wat tenten. Haha!

Mandy, ik hoop met je mee dat Moon volgend weekend weer helemaal rad is! Je hebt nog een week, je zou denken dat dat toch wel moet lukken...

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:35

Hee Karin, dat vind ik leuk, kunnen we es een keer meer dan 2 woorden wisselen!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:50

Ja leuk! Die meeting in Laag Soeren was wel heel kort hè? Knipoog

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:01

Wij gaan ook kamperen, alleen niet op het wedstrijdterein maar bij Marjolein Breukhoven thuis.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:30

Waarom kamperen jullie bij Marjolein thuis?? Omdat jullie een hengst bij jullie hebben?? Stomme vraag misschien...

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 07:26

Citaat:
Wij komen ook einde middag begin avond, Mandymonica was jij degene die bij Sophia op stal stond??

Ik ben inderdaad degebe die bij Sophia op stal staat... in de Lage Vuursche heb ik je gemist.
Sophia kampeert trouwens ook ergens, maar niet op het wedstrijdterrein. Die is gewoon 3 weken in Drenthe op vakantie en pikt Wittelte voor de aardigheid mee.

Met Moon gaat het trouwens volgens mij wel goed. Gisteren heb ik haar voor de zekerheid nog maar laten staan, maar ik denk niet dat er echt iets mis is. Vermoedelijk gewoon een tik gehad van een weidemaatje die een beetje verkeerd is uitgepakt of een beetje verstuikt. Dus ik ga er vanuit dat ik van de partij ben en heb er echt érg veel zin in!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 07:28

Leuk!! Sophia is trouwens in Dwingeloo, zit ze l;ekker dichtbij hè !!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:02

Ik ben er dus ook weer bij als groom dit jaar Cool We gaan er weer een goede rit van maken Lachen

(pfff… alweer blauw spul Karin? Haha! oh ja… ik weiger trouwens om mijzelf in het blauw te steken Tong uitsteken )

Nog even over de route-kaarten e.d. van diverse organisaties: sommige organisaties hebben de mazzel om goede sponsoren te hebben die genoeg geld in het laatje brengen zodat de organisatie dure kleuren-kopieën kan laten maken. Andere organisaties hebben niet de beschikking over deze luxe en moeten roeien met de riemen die ze hebben om een rit zo goed mogelijk neer te zetten. Soms ontbreekt er wel eens een riem en dan loopt het mis, maar elke organisatie probeert zo goed mogelijk z’n best te doen om voor de deelnemers een goede/leuke rit neer te zetten.

Organisaties moeten ook zo’n beetje alle kosten van het organiseren van een dergelijke rit zelf dragen. Tja… dan moet je keuzes maken lijkt mij waar het geld aan besteed wordt. De enige bijdrage die de DER levert is bestemd voor een dagvergoeding voor de veterinairen. De rest moet worden betaald door de deelnemers (een deel van het inschrijfgeld wordt ook nog eens door de organisaties afgedragen aan de DER).

Dussss…. it’s all about the money Knipoog

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:55

mazzeltje schreef:
Waarom kamperen jullie bij Marjolein thuis?? Omdat jullie een hengst bij jullie hebben?? Stomme vraag misschien...

Nee, omdat het op het wedstrijdterrein geen boxen meer waren en wij willen onze paarden 's nachts in een box, dus niet omdat we een (hele lieve schattige) hengst mee hebben Haha!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:07

Ik heb Latoy `s nachts ook in een box hoor, vind ik toch wat veiliger.
Ze blijft overdag best braaf in haar paddockje staan, maar een hele nacht in zo'n kliein weilandje....dat weet ik niet hoor, bovendien heb ik geen stroomapparaat en om nou midden in de nacht mijn paard te gaan vangen, ik heb daar weinig trek in!!! Tot zaterdag hè!!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:35

Hihi, ik heb ook geen stroom, maar ik ga het toch proberen... Monica heeft redelijk ontzag voor alles wat eruit ziet als schriklint, dat ontzag ga ik nu dan maar eens goed testen. Zo'n schrik-apparaat is me toch echt te duur voor iets wat misschien maar een eenmalig "avontuur" is.... Ben er alleen heel eerlijk in dat ik niet zeker weet of ik lekker slaap, zal voortdurend de oren gespitst hebben of er niet ineens een kleine pony te horen is op een plek waar ze duidelijk niet hoort Knipoog

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 12:23

mocht ze net aankomens weekend weinig ontzag tonen voor het schrikdraad dan kan je ook gebruik maken van mijn schrikdraad apparaat hoor. Gewoon even een draadje doorkoppelen. Ik zet Uck altijd achter het draad waar wat stroom op staat. Uck is namelijk geel en geel vertaald de grassprieten die naast je paddock staan altijd als veeeeeelll beter om mijn buikje mee te vullen....draad, ach daar stap je overheen of onderdoor. Mmm alleen niet als er stroom op staat want dat doet au (zie je hem denken)

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 12:25

Guinni schreef:
[Nee, omdat het op het wedstrijdterrein geen boxen meer waren en wij willen onze paarden 's nachts in een box, dus niet omdat we een (hele lieve schattige) hengst mee hebben Haha!
[/quote]

Hi Guinni,

Zag je zus in de bit staan. Wel grappig, bladder door de bit en zie bij polo een endurancehelm, dacht goh wat leuk dat ze daar ook zulke helmen gebruiken. Zag wat voor artikel het was en dacht, mm moet wel een endurance ruiter zijn. Even lezen en ja hoor een Fuld. Wat leuk zeg!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:38

Indien nodig maak ik erg graag van je aanbod gebruik Gerritje!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:11

Eindelijk weer eens een berichtje van mij Lachen

Wij doen ook mee in Wittelte, onze tweede klasse 2 wedstrijd.. *kijkt gespannen*
Afgelopen keer in Lage Vuursche was dat niet zo´n groot succes.. Doordat we zo´n 15 km extra hebben gereden aan verdwalen, door het weer en het "bij de andere willen blijven", zijn we uiteindelijk gediskwalificeerd op een hartslag van 58, ipv 56 bij de nakeuring. Jammer, maar ik heb vertrouwen in aanstaande zondag Lachen

Heeft iemand een idee of Niset of in elk geval Equestrian Nomads er ook staan zondag?

Joan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:34

Ik start met Rashyl in klasse 3, en ik hoorde dat er al 11 deelnemers in klasse 3 zijn!!
Het is op ZA-TER-DAG, vergis je niet!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 05:45

Alleen Patent moet nog een keer kl II rijden voor hij ook kl III mag, ik, pap en Voltrack mogen het al. We hopen dat hij hier wordt goedgekeurt, dan kunnen we het in Holten proberen!

brig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:52

Wow wat veel deelnemers in klasse III! Afgelopen jaar was het deelnemersaantal in klasse II al aardig gegroeid en die beginnen nu door te stromen.
Zo wordt het wel veel meer een wedstrijd voor klasse III. Nog even en er moeten echt meer klasse IV wedstrijden georganiseerd gaan worden.
Erg leuk dat de sport zo groeid.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 11:02

zeker leuk om te zien dat we dit jaar steeds volle klasses hebben. KLasse 2 is steeds groot en nu ook een vol deelnemersveld in klasse 3 echt super!