[WN] Milena gaat weg.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:27

Stoer! Heel knap dat jullie zo resoluut deze beslissing hebben genomen en er ook naar handelen.

Ik wou dat ik de ballen had om dat ook te doen Cool Waarbij ik maar de halve beslissing hoef te nemen. Ik heb al een fijn huis, met paardjes in de tuin en bos op loopafstand.

Maar waaaaaaaarom drijf ik mezelf tot waanzin door elke dag aan te sluiten in die ellendige file naar dat Godvergeten Amsterdam..................zodat ik amper tijd overhoud om te genieten van mijn fijne huis, paardjes in de tuin en bos op loopafstand Scheve mond Scheve mond Scheve mond Nou ja, mijn ego zit me nog in de weg zal ik maar zeggen Clown

Jullie veel succes met jobhunten en verhuizen (en Twents leren...)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:32

Gelukkig is er veel hei op de Sallandse Heuvelrug, daar valt het wel mee met de dazen. Maar idd, in het bos zitten ze regelmatig en ook op de wei hebben de paarden er af en toe flink last van. Maar de SH is ook buiten de warme zomermaanden erg mooi hoor! In september bijvoorbeeld, als de hei in bloei staat... Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:18

Marianne schreef:
(en Twents leren...)

Milena is een peerdje Haha!
Verder kom ik nog niet
Maar ik versta het wel, dus dat komt welgoed *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:03

He, wat leuk! Lef hoor, maar die banen komen vast goed. Heel veel plezier in het verre oosten Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:29

Jij voegt de daad bij het woord: TOP! Ben zelf van oorsprong Brabantse en woon nu "in de top van de Randstad" ( Verward ?!). Het dorp op zich vind ik wel aardig (behalve de overrazende vliegtuigen: leuk, die polderbaan!), maar een paard-aan-huis zit er in deze regionen niet in. Ik zou er ook beslist geen moeite mee hebben de Randstad achter me te laten. Geef mij maar de bossen en de hei! Nee, jij hebt een hele beste beslissing genomen. Proficiat!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:17

Ik ben jaloers ! Dat jullie wel durven. Ik woon nu in Voorburg maar wil zo graag terug naar het Noorden. Alleen die stap van mijn huis verkopen en mijn baan met een goed salaris opzeggen is wel erg eng.
Veel plezier in ieder geval.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 20:34

Hartstikke leuk!
Wij zijn ook 'gevlucht' uit de Randstad, naar Zeeland. Ik wil voor geen goud meer terug naar de Randstad!

Heel erg veel succes met het zoeken en vinden (!) van een baan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 07:48

oberon schreef:
Ik ben jaloers ! Dat jullie wel durven. Ik woon nu in Voorburg maar wil zo graag terug naar het Noorden. Alleen die stap van mijn huis verkopen en mijn baan met een goed salaris opzeggen is wel erg eng.
Veel plezier in ieder geval.

Op een goede dag gaat de knop om. Wij hebben ook al jaren van die vage plannen. Ik kom oorspronkelijk uit Brabant (hoor je niks van Schijnheilig ) en heb eigenlijk jarenlang een soort van vage heimwee gehad. Vooral als we er dan weer met de paarden op vakantie waren geweest en ik lekker met een Trappistje op een terrasje met m'n ouwe drinkebroeders zat te ouwehoeren Cool Dat heb je hier gewoon niet, dat sfeertje, de gemoedelijkheid, de ruimte....
Toen ontstond het idee om richting Veluwe te gaan. Maar dat bleek zeeeeeer begrotelijk, en in die tijd gebeurde er bij ons e.e.a. in de privésfeer, onder meer met iemand in onze zeer naaste omgeving die heel ernstig ziek werd.
En nu ineens, een paar jaar later, kwamen we weer een plek tegen waar we zomaar thuiskwamen.....

Dat zet je aan het denken. Want wat heb je nou eigenlijk in de Randstad?
* Een goede en dikbetaalde baan, was antwoord nummer 1. Maar voor die baan sta ik wel 's morgens en 's avonds een dik uur in de file, en ik werk me kapot om de boel draaiend te houden.
Op I-net gekeken: krijg nou wat, daar hebben ze ook vacatures....

* Een mooie grote flat, is antwoord nummer 2. Hmmmm, mooi en groot is íe inderdaad. Maar die 19 idioten die alleen Nederlands verstaan als het ze uitkomt die naast me wonen, zou ik niet missen. Barbequen op een duobalkon zodat m'n woonkamer helemaal blauw staat als ik thuiskom en ik de was die buiten hing te drogen opnieuw kan gaan doen, het gegil en prutsmuts 's nachts op het balkon naast m'n slaapkamer (zij hoeven de volgende ochtend niet te werken, dus waarom zou je 's nachts slapen?), de junks die je regelmatig aan de kant moet schoppen omdat je anders niet bij je voordeur of postbusje kunt....
En huizen staan daar ook, veeeeeel mooiere en betaalbaardere zelfs....

* Alles lekker dicht in de buurt, is de volgende. O verrek, dat heb je daar ook en je hoeft er niet eens voor in de file te staan.

* Vrienden.... Ehhhhh vrienden?????
Als ik in Holten kom kan ik geen 20 meter van m'n auto weglopen na het parkeren voordat er iemand vriendelijk goeiedag heeft gezegd, en ik kan al geen half uur meer daar zijn voordat ik iemand tegen ben gekomen die ik graag mag. Als ik op het dorp gesignaleerd ben, gaat m'n mobiel al af met uitnodigingen of ik zin heb om 's avonds te blijven eten omdat ik nog zo'n end moet rijden.....
Kom je hier in Alphen niet tegen hoor....

Inmiddels ben ik vergevorderd met een sollicitatie (gewoon open sollicitatie gestuurd naar een uitzendorganisatie die me wel aanstaat Haha! ). Ik werk nu bij een klein bureau, en ja, ik heb nu meer salaris en een auto van de zaak dan dat dat landelijke bureau me zal gaan betalen. En een auto krijg ik daar ook niet.
Maar ik ga wel op maar 10 km afstand werken, heb geen files, heb voortaan weer een hoofdkantoor om op terug te vallen dus veel minder werkstress, een landelijk computersysteem dus veel makkelijker en handiger werken. De huur van het huis (met tuin, o my god hoe moet dat????) is lager dan die van de flat nu, de paarden staan (veel!) goedkoper met (veel!) meer voorzieningen dan we nu hebben, en bovendien een enorm natuurgebied als achtertuin.....

Denk je dan echt dat ik me druk ga maken over minder salaris, een minder goeie baan, en geen auto van de zaak meer?????

Berichtje voor iedereen met vage plannen, met heimwee naar een bepaalde streek, of gewoon met de neus vol van de Randstad:

DON'T DREAM YOUR LIFE! LIVE YOUR DREAM!!!!!!!!!!!!

't Is eigenlijk net als met paardrijden. Je hebt heel veel mensen die erover praten en alles beter weten, maar niks presteren. En je hebt er die d'r misschien niet zoveel verstand van hebben, maar d'r lekker instappen, dikke lol hebben, en nog eens een prijsje verschalken ook.

Wat doe je liever? Knipoog

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 07:56

Je hebt groot gelijk !
Jullie gaan het er vast fantastisch hebben !
En wat zijn de risico's nu helemaal ?
Je moet gewoon doen waar je zin in hebt en mocht het niet goed uitpakken dan is er toch niemand die je verteld dat je niet meer terug mag naar de randstad! Het is niet zo zwart-wit hoor. De stap naar de randstad heb je ook ooit gemaakt dus waarom niet andersom.

Jullie gaan het heerlijk hebben! geniet ervan ......

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:02

wat heerlijk voor je sonja!echt super....nou komt je droom uit he?
heel veel succes met vinden van een baan en veeeel plezier hoor!!
ik vind het echt te gek voor je!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:22

Heel veel plezier!! Wat een goede keuze zeg! Je zal het er heerlijk vinden!! Je wordt dan Sonja de Bosruiter!! Jieieiehaaaaaaa ~~}>

En dan te bedenken dat ik het andersom ga doen. Ga van het Oosten richting Castricum/Alkmaar. Ik hoop dat ik het hier allemaal niet teveel ga missen.............. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:44

Dimple, zelfs al ga je het wel missen, je kunt ALTIJD terug!
Als het je niet bevalt, of het "lukt" niet, dan wordt je niet onthoofd, niet het land uitgezet, niet gemarteld etc etc , maar mag je gewoon weer terugverhuizen.
OK, dan heb je misschien een foute beslissing gemaakt, maar niet DE grootste fout die je kunt maken. Dat is namelijk die dat je aan het eind van je leven zegt: "Had ik maar...... "

You go girl!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:59

hartstikke leuk voor je!!! (krijgt milena eindelijk waar die achterlijke fjorden voor gemaakt zijn Haha! Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:05

Nee joh ik ga niet naar Drenthe! Daar rijden ze met huifkarren!
Maar in het bos sjouwen lijkt me een aardig alternatief... Haha!
Kom maar een keer logeren met dat trekpaard van jou, ploegen we samen de Holterberg om *LOL*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:28

Sonja schreef:
Dimple, zelfs al ga je het wel missen, je kunt ALTIJD terug!
Als het je niet bevalt, of het "lukt" niet, dan wordt je niet onthoofd, niet het land uitgezet, niet gemarteld etc etc , maar mag je gewoon weer terugverhuizen.
OK, dan heb je misschien een foute beslissing gemaakt, maar niet DE grootste fout die je kunt maken. Dat is namelijk die dat je aan het eind van je leven zegt: "Had ik maar...... "

You go girl!!!

Dank je!!! Dat is lief van je! Doet een mens weer goed Ach gut

Ik zal je laten weten hoe het gaat oke! Jij gaat iig heel wat moois tegemoet, ben benieuwd hoe je het allemaal gaat vinden!!! OK dan!

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:00

Nou Sonja,

Geweldig leuk voor jullie en super dat je het gaat doen, wij zeggen ook wel eens leuk paarden bij huis, maar er gebeurt eigenlijk nooit wat.
Goed dat jullie de stap zetten, misschien zien we elkaar weer eens bij een video-avond?? kun je ons een video van jullie omgeving laten zien of zo
*LOL* *LOL*
Heel veel succes met het zoeken naar een baan !!!!!!!!!!!!!!

En tot horens

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:46

wat goed dat jullie deze stap genomen hebben zeg !

wij kiezen voor de middenweg, ik ben en blijf aan de ene kant echt een stadsmens en aan de andere kant vind ik het heerlijk om door de polder te fietsen en te genieten van de natuur om mij heen.
wij gaan over een paar weken dus ook in een dorp Haha! Haha! wonen en wel het zeer beroemde lekkerkerk.
we weten nu al de roddels van de hele buurt ........
we zijn dan op 5 minuten fietsen van tommy vandaan, maar met een half uurtje midden in rotterdam of gouda.

nu maar hopen voor jullie dat de banen snel gaan komen en dan verhuizen met het hele spul.

liefs marijke pim en tommyfjord (die vast een beetje jaloers op al die bosritten)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:07

Heel gaaf voor jullie! Goede stap!

Ik heb ook zoiets gedaan. Ik ben vanuit Moerkapelle nu dus 'Veenendaalse', ik werk alleen nog wel in Zoetermeer Scheve mond (maar kan ook thuiswerken Tong uitsteken )

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:55

Ik ben van oorsprong Groningse (en niet uit dé stad, maar uit een betrekkelijk klein stadje) en ben op mijn vijfde naar Brabant verhuisd. Ik mis 'het noorden' soms wel heel erg, vooral de ruimte die je daar hebt, de rust en de vriendelijke mensen (ja sorry..) Vooral toen ik laatst bij Sprite was, wilde ik eigenlijk niet meer weg. Als ik straks mijn studie afgemaakt heb (want de afstand Drenthe-Utrecht is niet al te lekker iedere dag) wil ik misschien ook wel weer richting Drenthe of Groningen. Mijn vrienden wisten niet wat ze hoorden, maar zij hebben dan ook niets met paarden en waar kan je beter paardrijden dan in een gebied met veel bos en een mooie omgeving?
Sonja, ik weet zeker dat je het ontzettend naar je zin gaat hebben. Je zult absoluut geen spijt krijgen van deze (misschien een beetje impulsieve) beslissing. Heerlijk hoor, voor je, lekker veel rust, heerlijke omgeving om paard te rijden... wat wil een ruiter nog meer? Ik hoop dat ik je snel achterna kan gaan, want ik vind het maar niks hier in Veenendaal (sorry Sjimmy!)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:40

Haha die gera, moet je nagaan hoe het in de randstad is. Ik vind Veenendaal al een hele vooruitgang Haha! Al is Arnhem dé deur naar het boerenachterland in het oosten Knipoog Het paard wat ik ga rijden staat hier aan het bos, ik hoef geen enkele weg over, voor mijn doen al heel relaxed, want bij omar kon ik kiezen tussen een rondje snelweg of een rondje dorp Scheve mond. Misschien zoeken wij het ook nog wel eens verderop (af en toe hebben we het hier een klein beetje over emigreren, zeker niet nú hoor en misschien wel nooit).