[SGW] SGW Hattem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Hattem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 08:05

Goeie verslagen :)
Minder goeie verslagen :(:)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:26

Leliaardje schreef:
Wisselende verslagen zo te lezen. Voor de pech-hebbers :(:) , anderen: lekker gereden! Fijn!!

Mag je als de dressuur zo in loopt niet op je eigen tijd rijden? Schieten ze toch niets mee op als ze dat steeds verder in laten lopen?

Ja dat mag hoor, heb ik ook gedaan. Ik kwam daar aanstappen en toen ging het nummer voor mij al naar de baan. Dus ik ben gewoon op m'n eigen tijd gestart (15min later) en dat was prima. Bij springen weer precies hetzelfde verhaal, alle nummers na mij waren volgens mij al helemaal ingesprongen haha, maar ik hield gewoon m'n eigen tijd aan..

Ik had wel prima gedressuurd, had 188 en stond daarmee 4e. Toen springen, op 1e hindernis rare afstand, ik dacht dat ze nog pasje erbij zou maken, maar zij ging al af, dus balkje, rest heel lekker uitgesprongen. In cross al stop op 1e hindernis, daarna ging ze wel lekker, kon nu ook echt een keer goed snelheid maken. Bij 7 schrok ze van het hoogteverschil nadat ze gesprongen had (landing lager dan de afsprong) en daardoor was ze haar vertrouwen kwijt.. Bij hindernis 8 vervolgens 3x in de stop (je zag daar ook niet precies hoe 'laag' je zou landen). Daarna maar rustig teruggestapt en nog bij veearts langs gegaan. Wel heel jammer, maar het was nog maar m'n 3e SGW en we moeten blijbkaar toch wat vaker die hoogteverschillen oefenen.. helaas zijn die hier (in Friesland) niet :+ Volgend jaar maar verder met de SGW's..

@Alwiene: Jammer dat jij bij een van de laatste hindernissen zat.. daar ben ik niet aan toe gekomen :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:38

De jury ging heel bewust bij de watercombi zitten, niet zo zeer om de waterhindernis, maar omdat hij daar midden op het veld de ruiters aanzag komen vanaf hindernis 6 (houtstapeltje) tot hindernis 10 (boom in de voortuin).
Vond de stijl jury erg vrijgevig met de cijfers, waren maar een paar onvoldoendes en heel eerlijk gezegd waren die meer dan terecht.

Vond het een erg mooie cross :j ook een geweldige aankleding :j
En ook ideaal dat alles zo dichtbij was. Alles mooi op loopafstand, start en finish van de cross ook mooi dichtbij. Erg prettig :j

Mir: 1 van die meiden wat WEL bij de laatste hindernis zaten was niet ingepland, waardoor ik min of meer voor niets gekomen was. Vrijwilligersregelaar boos geworden en gaf me een veeeeeel beter baantje :D kende de stijljury ook al ('uw zoon studeert toch dat en dat, daar en daar? Zit ie niet in het 3de jaar? Ja, daar vertelde u de vorige keer, hoe is het met hem?' :') ik ken zijn zoon overigens niet :') ), maar hadden veel om over te praten en vergaten soms bijna dat we ook nog de paarden moesten beoordelen :D (gelukkig konden we ze min of meer aan horen komen via de luidsprekers :j )

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:51

Ben gister toch even op bezoek geweest (zelf mutulatie :P ).

Heb vanaf de laatste starters L pony's tm de laatste van L paarden gefilmd. Dus wie weet komen jullie nog langs op de films.

Heb een hoop mooie dingen gezien en helaas toch mensen die denk ik nog een iets te hoog niveau willen rijden of denken dat ze op een rosbief zitten en te veel en vooral verkeerd hun zweep gebruiken.

Maar ik had toch het liefst zelf gereden ;-)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:56

Ruud volledig met je eens! :j
Mensen die het bit door de mond willen raggen, paard volledig over zijn toeren jagen, of juist zo terugrijden dat het galop op de plaats is :n
In de B paarden ging het gelukkig nog wel redelijk met zweepgebruik, zelfs bij de waterbak kwam het niet verder dan 4 tikjes en dat was nog enigszinds te doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:18

NOu ik heb maar een mailtje naar de vereniging gestuurd, blijkbaar heeft men mij 3 weiegeringen aangerkend, terwijl ik er toch echt maar twee had, ze hebben me niet op uit gezet, dus ze zullen wel een andere hindernis bedoelen, maar welke :?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:20

Waterbak? Afsprong?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:22

Dat zal haast wel moeten, hij kwam hier wel op terug maar heeft ten alletijde een voorwaartse beweging gehouden, en dat kan reglementair dus niet als weigering gerekend ...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:39

Je had volgens mij gewoon 60 strafpunten punten Evie. Dat is altijd zo bij 2 weigeringen op dezelfde hindernis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:44

:o? Voor zover ik het reglement ken krijg je bij elke weigering 20 strafpunten?
Ik zal het nog wel even nakijken in het reglement.

edit:
Ik heb het nog even nagekeken, en je hebt gelijk Laura, heb niet eerder 2 weigeringen op een hindernis gehad, maar nu snap ik hoe dat berekend wordt.

Citaat:
Fouten op een hindernis in de cross-country worden, ter beoordeling van de hinderniscontroleur,
volgens onderstaande tabel bestraft.
Ongehoorzaamheid (weigering, uitbreken, volte) in alle klassen:
Weigering, uitbreken, volte 20 strafpunten
2e weigering op dezelfde hindernis 40 strafpunten
3e weigering op dezelfde hindernis uitsluiting
4 weigeringen totaal uitsluiting

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:59

rox weet je ook waar de andere stijljury zat?

Marije wat balen dat ze het vertrouwen een beetje kwijt is! Misschien toch iets te vroeg naar de L gegaan?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:04

Andere stijljury zat bij 5 :j dus redelijk dichtbij elkaar wel.
Was die trouwens nog redelijk te rijden, hindernis 5? Leek vanaf de zijkant een erg lastige hindernis, zeker de C voor de bosrand..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:08

frits kwam keek wel heel erg maar heb hem heel erg aangeoedigd. Dat werkte heel goed want hij ging heel braaf verder!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:05

Ook maar even mijn verslagje dan.
Dressuur blijft nog een flink aandachtspunt, maar goed, we oefenen stug door. ;-)
Had daarna nog heel veel tijd tot ik moest springen dus heb rustig de cross 2 keer gelopen en wat gegeten en nog wat andere combinaties gekeken en even bijgekletst met Canter en Benthe :D

Vlák voor ik de cross in moest brak het rechterdeel van m'n martingaal af :x Maar ik moest echt een minuut daarna de cross in dus kon ook niets meer regelen of het hele borsttuig er af halen. De meesten van jullie weten wel dat Velvet behoorlijk heet is in de cross dus dat was bepaald niet ideaal zeg maar. Ik had al besloten dat ik heel rustig aan wilde rijden vanwege onder andere de bodem en nu had ik maar besloten dat ik echt een heel rustig oefenrondje wilde rijden op controle.
Hindernis 1-2 ging prima, richting hindernis 3 vond ze heel raar en ging ook wat twijfelend, daar beneden sprong ze ineens over het water heen ofzo? :') was ik iig niet helemaal op bedacht, maar toch flink been erbij en goed over 3, 4 was ook prima alleen bij hindernis 5B had ik een stop, ben er nog steeds niet over uit hoe dat nou precies kwam. Misschien dat Velvet mij niet helemaal snapte of ik toch net niet genoeg been er aan had :? Daarna wel weer goed over B en C. Tot het water ging het ook weer prima, hindernis voor het water heel rustig aangereden omdat ik haar niet te erg wilde overbluffen op het water. Ze schrok wel even bovenaan maar ging daarna keurig naar beneden (weliswaar in stap :+) net na het water niet helemaal lekker in ons ritme en dus wat teveel terug op C en op hindernis 10, maar verder wel goed erover. Hindernis 11AB ook heel rustig gereden, de wiebertjes bij 12 pakte ze heel fijn aan, dat ging keurig op 2 galopsprongen :) Ik wilde heel rustig van de afsprong af zodat ze niet zo groot zou springen, maar ze sprong alsnog erg groot van de afsprong af, toen moest ik dus binnen een galopsprong weer snel m'n teugels terug zien te krijgen, gelukkig kon je überhaupt moeilijk om de boomstam heen en Velvet snapte heus wel wat de bedoeling was liet ze wel blijken :Y). Daarna ook verder foutloos t/m de laatste hindernis.

Uiteindelijk dus 1 weigering en onwijs veel tijdfouten, maar op die hapering bij hindernis 5 na eigenlijk wel tevreden. Volgende keer met aan beide kanten weer een martingaal rijdt misschien ook wel weer wat handiger. Hoop dat de bodem in Bathmen beter is en ik dan eens wat meer op de tijd kan gaan letten, vorige keer in PH zat ze niet eens zoveel buiten de tijd dus dat moet wel goed gaan komen.

Eef: wat onwijs balen van Capri zeg, je zult wel flink geschrokken zijn! :(:) (ik was trouwens degene die naar je nek vroeg bij het losspringen ;-))
Evie: fijn dat je er in ieder geval een goed gevoel aan hebt over gehouden, dat is eigenlijk nog wel belangrijker dan een goede prestatie!

Ik vrees dat ik de rest alweer ben vergeten :o

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:29

Eef_Bam schreef:
NOu ik heb maar een mailtje naar de vereniging gestuurd, blijkbaar heeft men mij 3 weiegeringen aangerkend, terwijl ik er toch echt maar twee had, ze hebben me niet op uit gezet, dus ze zullen wel een andere hindernis bedoelen, maar welke :?

Denk je er wel aan dat twee weigeringen op één hindernis ook 60 strafpunten is :list:

Edit: reageer ik ook een keer direct zonder verder te lezen, zie ik dat jullie er al achter waren gekomen 8-)

Jitske een tip om een hindernis na een afsprong aan te kunnen rijden is om beide handen erg wijd en haast achter je lichaam te houden. Zo kan he contact houden met de mond en blijven sturen, zoals je zelf al aangeeft is het onmogelijk om binnen een of twee galopsprongen de teugels weer korter te maken. Wanneer je het zo doet kan je je paard toch mooi opsluiten en zal hij niet gaan slingeren.
Laatst bijgewerkt door billy1 op 31-10-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:31

Billy, Ik denk dat EB even een vlaag van verstandsverbijstering had ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:37

Mootje schreef:
Billy, Ik denk dat EB even een vlaag van verstandsverbijstering had ;)

Ach het is ook zondag ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:44

Haha, We hoeven morgen pas weer na te denken :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:58

Ik ben ook weer een beetje bijgekomen.

Jitske, dat dacht ik al! Ik herkende je paard.
Voor iedereen die fijn heeft gereden, TOP en voor de rest :(:)

Mijn lieftallige paard dacht dat hij een ballerina was en is met gekruisde benen geland in het water. Hij sprong ontzettend groot het water in terwijl er niet eens een sprong vlak voor het water was.
Daarna zag ik het bloed onder zijn springschoen uitgutsen, heel zijn hoef was rood.
Hij heeft met zijn buitenste schoef van zijn rechterbeen de buitenkant van zijn linkervoet geraakt net boven de springschoen. Zijn ijzer was helemaal krom.

Resultaat: ruin 7 cm grote wond tot op de pees. Pees en gewricht zijn gelukkig niet beschadigd. Alles is netjes gehecht en vandaag is mijn eigen DA nog langs geweest om het na te kijken.

Dus als iemand een grote vos met een paarse deken bij de DA heeft zien staan met een plas bloed om zijn been, dat was mijn paard. :(:)

Voor volgend seizoen maar veel water oefenen dat hij dat met meer ontspanning gaat doen. Voor de rest liep hij weer fijn. :)

Vond het trouwens een super mooie cross en ben er volgende jaar zeker weer!
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 31-10-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:03

Jeetje :oo das ook wat zeg! :(:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:19

Jitske balen van je stop!
eef heftig man :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:21

Pff Eef, hij is dan wel knap lenig bezig geweest zeg!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:25

Zo, dat is schrikken Evelien! Beterschap met haar/hem!!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:31

Alvast een :(:) Voor Eef, we zagen je staan bij de dierenarts .. het zit je niet echt mee.

Ik lees vanavond of morgen verder bij en reageer dan even op iedereen. Zit middenin mijn proefwerkweek en moet zometeen snel weer verder met leren.

Dressuren ging niet fijn, maar wel 7e met 189,5 (187&192), springen heel fijn en foutloos. Met de cross helaas een stop, op 3 de boom na het beekje .. -O- hij heeft nog nooit gestop in de cross nu helaas wel; net te weinig impuls en ik niet assertief genoeg gereden ... stomstomstom, maarja de rest van de cross ging wel erg fijn. Door de weigering en tijdfouten (mede door de weigering, zo'n 15sec) gezakt naar de 13e plek.

Ik vond het wel een erg mooie cross! Erg mooie omgeving en heel leuk gebouwd!

Roxxiejj schreef:
En als Jetske hier straks nog komt: ik heb je lieve powny geaait :D wat een ontzettende lieve brave pony is dat op de trailer! En wat een mooie deken :j

Haha ja hij is erg lief :+:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:19

jetske wat jammer van de weigering!
Eef gelukkig is er niks beschadigd en is het alleen een vleeswond

met mijn wond gaat het ook prima, het is wel een serieuse snee die eigenlijk even geplakt moest worden. Het zit nu wel aardig goed tegen elkaar en is ook mooi schoon! Dus misschien een klein littekentje, maar die herinnert me dan ook aan Frits zijn geweldige rit :D