[WN] hij heeft rust nodig is western iets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:25

Heb je helemaal gelijk in Waratje!
Als ik gestresst of lichtelijk frusty ben, kan ik beter bij mijn draver uit de buurt blijven.
Mijn paint maakt dat allemaal niks uit.

Anoniem

Re: hij heeft rust nodig is western iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:48

TS ik snap je eerlijk gezegd niet helemaal.
Waarom zou je bij 'dressuur rijden' continue (strak?) contact moeten hebben? Je kunt je aanleuning in principe toch zo licht maken als dat je zelf wilt?
Bovendien geef je zelf aan dat hij met een los teugeltje fijn te rijden is en dat je daarom graag richting western zou kijken, maar een stukje verderop geef je aan dat 'ie met anderen in de bak niet te rijden is met een lang teugeltje :? Of snap ik dat nou verkeerd?

Is het niet 'gewoon' een kwestie van opvoeding, lichtere aanleuning, danwel je eigen rust bewaren, in plaats van de rijstijl die niet lekker gaat?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik raad je absoluut niet af om western te gaan rijden met je draver, ik ken er meerdere die het heel leuk oppakken (uiteindelijk).
Maar aangezien je nu dressuurruiter bent en je sportambities niet idioot hoog zullen liggen (anders had je geen draver gekocht), lijkt me dat jouw probleem in 'dressuurstijl' ook prima op te lossen moet zijn, als je zelf niet van stijl zou willen wisselen.
Ik denk namelijk niet dat jouw probleem met dit paard stijl-afhankelijk is.

Steefjes

Re: hij heeft rust nodig is western iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 17:06

hey mensen heel erg bedankt voor jullie hulp en advies.
ik heb op dit moment bij zyrkoon weer een enkel gebroken bit erin liggen en rijd enkel op de tijden dat het erg rustig is.
hierdoor hebben we samen de mogelijkheid (ontspannen ) te rijden.
want wanneer het niet zo druk is KAN ik hem ook met een los teugeltje rijden en heb ik daar ook de kans toe zonder dat ik van anderen ( mede ruiters ) op mijn kop krijg.

heel erg bedankt voor jullie adviezen , ik houd jullie op de hoogte.