hoelang (en vaak) rijden op vierjarig paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:22

Dat klinkt goed! :j En dressuurmatige training is zeker belangrijk op de lange termijn, ook (zeker) voor endurance. Maar dat kun je deels ook prima aan de hand doen, en ook buiten kun je dressuurmatige oefeningen doen natuurlijk. Ik probeer met mijn jonge draver (nu 6,5) nu wel wat regelmatiger de bak mee te pakken, al is het even een kwartiertje voor we naar buiten gaan. Maar ik merk dat hij dat veel lastiger vindt dan buiten.

Lenneke_

Re: hoelang (en vaak) rijden op vierjarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:21

Ik heb een jaar lang alleen in het bos gereden. Niet alleen maar simpel rondcrossen. Ik heb hem eerst geleerd om een gelijkmatig tempo aan te houden, op eigen benen te lopen (ook op ongelijk terrein) in een gelijkmatige beweging. En natuurlijk alle hulpen, netjes aan het been etc.
Moet ik er wel bij zeggen dat hij van zichzelf een hele mooie houding heeft. Hij gebruikt z'n buik en rug goed en loopt niet met z'n kop in de lucht. Had hij dat niet van zichzelf, dan had ik daar wel al meteen een beetje om gevraagd. Om schade te voorkomen.

Nu rij ik hem af en toe in de bak.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:32

Wij deden altijd een half uur en met gemak 4/5 dagen in de week.

kyrkelover

Re: hoelang (en vaak) rijden op vierjarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:58

Wij rijden de 4 jarige minimaal 4 dagen in de week.
Een bak zien ze nooit we rijden alleen in het bos.