is het verstanding om met bijna verlamde arm te rijde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 10:42

Ayasha schreef:
annehoe schreef:
Heb je je paard nodig om naar school te kunnen :? of doe je iets met paarden?
Dan zou ik het al helemaal aan een arts vragen omdat je dan echt actief en waarschijnlijk vaker
dan 1x pw op een paard wilt klimmen

Misschien doet ze een paardenopleiding?

Delphi: doen ze ook maar ik weet niet hoe lang het geleden is. Bij mijn nichtje heeft het er bijna een half jaar ingezeten. Als ze het dichtnaaien met het glas er in moet eerst de wonde en het litteken mooi genezen voor ze het terug open kunnen maken, bij de ene gaat het sneller dan de andere. :)

ik doe paarde houderij en krijg metheen 4 dage in de week 3 uur rijles

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:43

Ayasha schreef:
annehoe schreef:
Heb je je paard nodig om naar school te kunnen :? of doe je iets met paarden?
Dan zou ik het al helemaal aan een arts vragen omdat je dan echt actief en waarschijnlijk vaker
dan 1x pw op een paard wilt klimmen

Misschien doet ze een paardenopleiding?

Hij ;) ik zie in zijn profiel dat hij nog op zoek is naar een studie (met paarden)
dan is dit toch zeker een moment om met deze beperking goed na te denken of
dit nog mogelijk is voor je.. Nu kan het nog, als je er achter komt als je je studie met
veel pijn en moeite hebt doorlopen wordt het lastiger.

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 10:46

Hij ;) ik zie in zijn profiel dat hij nog op zoek is naar een studie (met paarden)
dan is dit toch zeker een moment om met deze beperking goed na te denken of
dit nog mogelijk is voor je.. Nu kan het nog, als je er achter komt als je je studie met
veel pijn en moeite hebt doorlopen wordt het lastiger.[/quote]
ik heb nivo 2 nu maar ik wil nivo 3 proberen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:48

Dan zou ik morgen direct bellen om een afspraak bij je behandelend arts te maken. Laat hem beoordelen hoe je arm er nu aan toe is en wat je wel en niet meer kan/mag en of dit blijvend is of tijdelijk. En misschien kunnen ze er nog iets aan doen.
Hoe graag wij je ook willen helpen wij zijn geen artsen. Het is niet verstandig om door bokt te laten beoordelen of je wel of niet kan paardrijden zonder gevaar voor je arm. Daar moet je echt een afspraak voor bij je arts maken!

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 10:51

Delphi schreef:
Dan zou ik morgen direct bellen om een afspraak bij je behandelend arts te maken. Laat hem beoordelen hoe je arm er nu aan toe is en wat je wel en niet meer kan/mag en of dit blijvend is of tijdelijk. En misschien kunnen ze er nog iets aan doen.
Hoe graag wij je ook willen helpen wij zijn geen artsen. Het is niet verstandig om door bokt te laten beoordelen of je wel of niet kan paardrijden zonder gevaar voor je arm. Daar moet je echt een afspraak voor bij je arts maken!

jha kj ik vraag niet of t zonder gevaar is maar of t verstandig is

Suzann3

Re: is het verstanding om met bijna verlamde arm te rijde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:54

Nee - niet als je weet of je arts toestemming geeft. Eerst kijken of het medisch verstandig/toegestaan is.

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 10:56

en dalijk mag t niet en kan ik me opleiding wel vergeten :<

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:01

Wat wil je dan? Tegen de arts in gaan, wel die opleiding gaan volgens, van je paard vallen en dan helemaal niks meer kunnen?
Je zal moeten accepteren dat je door het ongeval beperkt bent in wat je kan en iets zoeken wat je wel kan binnen je beperkingen.

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:03

Falona schreef:
Wat wil je dan? Tegen de arts in gaan, wel die opleiding gaan volgens, van je paard vallen en dan helemaal niks meer kunnen?
Je zal moeten accepteren dat je door het ongeval beperkt bent in wat je kan en iets zoeken wat je wel kan binnen je beperkingen.

kan ik nix doen wat ik wil of leuk vind

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:06

Er is vast wel iets wat je leuk vind. Ik begrijp dat het moeilijk is te accepteren dat je nu beperkt bent in je keuzes, maar er zijn zoveel leuke dingen te doen. Er is er vast wel eentje die jij ook leuk vind en die jij met je beperkingen kan doen. Je moet je alleen niet zo vastpinnen op die paardenopleiding. Er is meer in de wereld dan paarden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:09

Hoi,

ja maar een arts zal het pas verstandig vinden als het zonder direct gevaar is ;). Ik zou toch even een arts om raad vragen, want je arm wil je toch het liefst de rest van je leven kunnen gebruiken.

Persoonlijk denk ik dat het heel erg mee zal vallen en ik denk dat enkele hele kleine splintertjes niet voor veel schade kunnen zorgen MAAR ik ben GEEN arts. Dus aan mijn gedachte/mening heb je gewoon niets. Je arts heeft er voor gestudeert en stel dat hij het afraad is het altijd nog aan jou of jij dat dringende advies opvolgt of niet. Nu is het zeer onverstandig om dwars tegen het advies van je arts in te gaan, maar ik wil even aangeven dat jij altijd nog degene bent die beslist of je het wel of niet doet. Het lijkt mij fijn om even duidelijk te weten hoe het er voor staat!

Denk even stap voor stap. Je bent nu al bezig met de opleiding die je niet meer kunt doen, maar dat weet je helemaar nog niet!!!! Praat er over met je arts. Misschien kunnen ze nu nog wat aan je arm doen. En wie weet .... misschien zegt hij gewoon dat er totaal geen gevaar is en je gewoon alles mag!

Maar heeft de arts na je behandeling helemaal niets gezegd over de duur van het herstel en wanneer je wat mag doen? Ben je niet meer terug op controle geweest? Wat zeggen je ouders hier eigenlijk over? Waarom hebben die nog niet aan de bel getrokken bij de arts?

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:13

Delphi schreef:
Hoi,

ja maar een arts zal het pas verstandig vinden als het zonder direct gevaar is ;). Ik zou toch even een arts om raad vragen, want je arm wil je toch het liefst de rest van je leven kunnen gebruiken.

Persoonlijk denk ik dat het heel erg mee zal vallen en ik denk dat enkele hele kleine splintertjes niet voor veel schade kunnen zorgen MAAR ik ben GEEN arts. Dus aan mijn gedachte/mening heb je gewoon niets. Je arts heeft er voor gestudeert en stel dat hij het afraad is het altijd nog aan jou of jij dat dringende advies opvolgt of niet. Nu is het zeer onverstandig om dwars tegen het advies van je arts in te gaan, maar ik wil even aangeven dat jij altijd nog degene bent die beslist of je het wel of niet doet. Het lijkt mij fijn om even duidelijk te weten hoe het er voor staat!

Denk even stap voor stap. Je bent nu al bezig met de opleiding die je niet meer kunt doen, maar dat weet je helemaar nog niet!!!! Praat er over met je arts. Misschien kunnen ze nu nog wat aan je arm doen. En wie weet .... misschien zegt hij gewoon dat er totaal geen gevaar is en je gewoon alles mag!

Maar heeft de arts na je behandeling helemaal niets gezegd over de duur van het herstel en wanneer je wat mag doen? Ben je niet meer terug op controle geweest? Wat zeggen je ouders hier eigenlijk over? Waarom hebben die nog niet aan de bel getrokken bij de arts?

binne 3 weke ware de hechtinge er uit en zijde ze aleen je moet aleen rustig aan doen
maar probleem van my is
als ik 1 dag niet kan rijde woord k al geak en al helemaal als k niet naar me liefje toe kan wand heb egt 2 mooie paarde aleen krijg ze neit op de site

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:16

Ja, maar het is nu 2,5 maand verder. Hebben ze niets gezegd over hoe lang je rust moet houden? Ik zou gewoon eens terugbellen en het eens duidelijk uitvragen. Wie weet heb je het verkeerd begrepen en mag je alles weer. Maak gewoon een afspraak joh, dan heb je tenminste zekerheid!

Maar nogmaals wat zeggen je ouders hiervan? Waarom hebben die nog geen contact opgenomen met je arts?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:23

TS volgt een paardenopleiding maar op profiel staat dat hij nog moet leren paardrijden? :?
anyway TS, neem contact op met een arts. Als er inderdaad nog glas in je arm zit heb je toch een bagger ziekenhuis hoor. Die paardenopleiding kan je helaas al vergeten. Je kan misschien geen opleiding meer volgen maar iig toch nog steeds (recreatief) rijden? Dat is toch ook leuk! Ik heb een verlamming aan m'n arm gehad bij de geboorte en hier tot nu toe heel m'n leven aan moeten werken. Nu kan ik veel maar lang niet alles. Ik heb soms ook een beetje last met rijden en paardenopleiding kan ik ook niet. So what? Ik kan nog lekker genieten van m'n paardjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:25

Uit een post van je die ik vanmorgen heb gelezen haal ik dat je (nog) niet op een paarden opleiding zit. Daarbij wat wil je horen? Ja dat gaat makkelijk? Alles kan. Als jij wilt gaan paardrijden vooral doen, jou risico. Mijn advies: overleg met een arts. Hoe moeten wij weten of jij kan gaan paardrijden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:35

Asyaa schreef:
Uit een post van je die ik vanmorgen heb gelezen haal ik dat je (nog) niet op een paarden opleiding zit. Daarbij wat wil je horen? Ja dat gaat makkelijk? Alles kan. Als jij wilt gaan paardrijden vooral doen, jou risico. Mijn advies: overleg met een arts. Hoe moeten wij weten of jij kan gaan paardrijden?

Hmmm inderdaad, ik haal uit deze post ook dat je nog geen paardenopleiding doet terwijl je in dit topic aangeeft dat je de opleiding paardenhouderij doet. Ik blijf het eerlijk gezegd een raar verhaal vinden. Toch wil ik de TS succes wensen. Ik ga hier niet meer reageren, want daar heeft niemand iets aan ;)

Het enige waar ik nog even op aan wil dringen is dat de TS gewoon zijn arts moet raadplegen. Bokt is geen vervangend arts ;)

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:39

Delphi schreef:
Asyaa schreef:

Hmmm inderdaad, ik haal uit deze post ook dat je nog geen paardenopleiding doet terwijl je in dit topic aangeeft dat je de opleiding paardenhouderij doet. Ik blijf het eerlijk gezegd een raar verhaal vinden. Toch wil ik de TS succes wensen. Ik ga hier niet meer reageren, want daar heeft niemand iets aan ;)

Het enige waar ik nog even op aan wil dringen is dat de TS gewoon zijn arts moet raadplegen. Bokt is geen vervangend arts ;)

en was ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:40

Jij bent TS.
Topic Starter

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:36

Wil je de volgende vragen even voor ons beantwoorden? Dat maakt het makkelijker:

- Heb je gezondheidsadvies of "werk"advies gekregen van je behandelent arts? Ja of nee.

- Waar zit je op school, in welk leerjaar, op welk niveau.

- Wat voor een paardenopleiding heb je in gedachten, waar en waarom?

- Rij je nou al paard? En zo ja waar? Ik begreep eerst dat je niet reed, en nu heb je 2 eigen paarden?

Als je de bovenstaande vragen voor ons zo duidelijk mogelijk wilt beantwoorden, dan kunnen wij je beter helpen, want dan snappen we de situatie beter!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:28

je bent nu nog maar 17 (zag ik in je profiel?) Dit lijkt me nog een prima leeftijd om een andere opleiding te kiezen als blijkt dat het niet veilig is om de rest van je leven fanatiek te rijden..
Zoals al vaak geroepen is... Ga naar je arts.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:38

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 22:52

annehoe schreef:
je hebt niet alleen een verlamde arm maar ook heup problemen?
[AP] Heupresurfacing en paardrijden. Te doen?

Als ik jou was zou ik maar eens heel goed na gaan denken over je toekomst in overleg met je artsen

eenigste wa ik last van heb ik ligte evewigs stornis en me arm maar dat heup probleem is van me sgoon moeder

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 22:56

Chaos schreef:
Wil je de volgende vragen even voor ons beantwoorden? Dat maakt het makkelijker:

- Heb je gezondheidsadvies of "werk"advies gekregen van je behandelent arts? Ja of nee.

- Waar zit je op school, in welk leerjaar, op welk niveau.

- Wat voor een paardenopleiding heb je in gedachten, waar en waarom?

- Rij je nou al paard? En zo ja waar? Ik begreep eerst dat je niet reed, en nu heb je 2 eigen paarden?

Als je de bovenstaande vragen voor ons zo duidelijk mogelijk wilt beantwoorden, dan kunnen wij je beter helpen, want dan snappen we de situatie beter!

weet niet moest aleen rustig aan doen
speciaal onderwijs zonder leerjhare aleen nivo 2
en hat inged8te paardehouderij met hoefsmid te volge
en jha soms thuis
ofjha in de w8 8ter ons en officeel zijn de paarde neit van my maar ik mag er voor zorge en alles van die kennis als ik maar rustig doe maarjha 1 pro als ik rustig moet doen woord k geak
omdat k nix mag en me kennis leerd me rijde

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:16

ghost93 schreef:
annehoe schreef:
je hebt niet alleen een verlamde arm maar ook heup problemen?
[AP] Heupresurfacing en paardrijden. Te doen?

Als ik jou was zou ik maar eens heel goed na gaan denken over je toekomst in overleg met je artsen

eenigste wa ik last van heb ik ligte evewigs stornis en me arm maar dat heup probleem is van me sgoon moeder

In je openings post staat het volgende:
In september moet ik beslissen of ik protheses laat plaatsen (heb eigenlijk geen keus, ja rolstoelafhankelijk worden). Ik zou het toch ontzettend jammer vinden als ik zou moeten stoppen met paardrijden.

Verder heb je nog een ander toppic waarin staat dat je niet kan rijden. (rij maatje regio Venlo)
"1 ik kan niet rijde altans nooit geprobeert en 2 k heb geen paardje."
[EA-RVG] [AG] Rijmaatje voor regio Venlo

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:46

annehoe schreef:
In je openings post staat het volgende:
In september moet ik beslissen of ik protheses laat plaatsen (heb eigenlijk geen keus, ja rolstoelafhankelijk worden). Ik zou het toch ontzettend jammer vinden als ik zou moeten stoppen met paardrijden.

Maar die openingspost is toch van heel iemand anders of ben ik nou gek??? :?
NB: de TS van dat topic heet Westernfjord...