mening : wat vind je van voor oordelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

voor oordele teregt

ja
9 (12%)
nee
63 (87%)

Totaal aantal stemmen: 72

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 12:08

BrankaZ schreef:
ghost93 schreef:
ik weet het maar ze denke hier zo van ohh hij zit op aangepast onderwijs hij zal wel neit kunne leren ik kan ook neit leren uit boeken maar wel met me handen en ik krijg zelf geen eens werk door dat ik me probleme heb maar ik ben ook een rustig persoon (kan soms egt druk zijn) maar ik zoek al super lang naar een verzorg paard wand het verzorgen kan ik in zo ver aleen kan ik niet rijde

Ik denk dat jij net als zoveel mensen geen gedachten kan lezen. Dus kan je niet zeggen dat iedereen bij jou denkt dat je het niet kan omdat je op aangepast onderwijs zit. Kan mij niet voorstellen dat iedereen dat al vooraf weet.
Wat dat betreft klink je zelf ook bevooroordeeld: niemand gunt je een kans omdat je aangepast onderwijs volgt.

Mensen willen vaak een verzorger omdat ze krap in tijd zitten. Jij vraagt juist begeleiding en dus bespaart het ze geen tijd als ze je als verzorger nemen.
in ut dorp waar in woon is t net een krand als er een dingetje is weet t hele dorp het in paar dagen teid

eline930

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:19

ik vind dat echt niet kunnen
als je een vooroordeel hebt hou die dan binnen en leer eerst iemand echt kennen

X-jes eline

locorette

Re: mening : wat vind je van voor oordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:36

Ik heb zelf een autistische stoornis, maar ik heb gewoon een verzorgpaard en alles gevonden?
Vind het niet terecht dat mensen je daarom afwijzen, maar ik kan het ook wel een beetje begrijpen omdat ze misschien de tijd niet hebben om je alles te moeten leren. Waarom leer je de beginselen niet op een manege ofzo? Mocht je dat te duur vinden, dan kun je ook vragen of je in ruil voor stallen uitmesten, tuig invetten en alles lessen kunt krijgen?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:38

Zelf ben ik autistisch,
En ga ik na de zomervakantie naar het speciaal onderwijs, omdat ik eigenlijk alleen iets aan praktijk heb, theorie lukt me gewoon niet...
En daar buiten ben k ooknog 'alternatief' dus genoeg vooroordelen over me meestal...

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:49

mensen mag je niet oordelen om hun uiterlijk! het gaat om het karakter!

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 22:06

probeer limburgers maar t te vertelle waar ik woon is egt een rot plaats
ik heb 2 ringetjes boven in me oor woord ineens gezegt
jha dat een homo dit dat wat nergens op slaat en allemaal van die rot dinge en als je je mond ope trek er over of zelf wat over hun zeg woorde ze nog kwaat ook.

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:17

vooroordelen worden gedaan door domme, kortzichtige mensen die zich niet kunnen verplaatsen in de gedachten en de gevoelens van andere mensen. Ik vecht daar mijn hele leven al tegen. Ondanks mijn zware handicap zou ik ( ook volgens mijn neuroloog etc) niet mogen en kunnen paardrijden. Ik ben nu bijna 60 jaar en ik loop nog steeds en rijd nog steeds paard, alhoewel ik door mijn omgeving en artsen al meer dan 30 jaar geleden veroordeeld was tot de rolstoel. Ik leef nog steeds terwijl mijn omgeving mij tot het leven van een geraniumplant wilde veroordelen. Goddank had ik een geweldige "pleegmoeder" die mij geleerd heeft altijd positief tegen alles aan te kijken en nooit op te geven en te luisteren naar mijn eigen lichaam en geest.Zonder haar had ik er allang niet meer geweest. Schaam je dus niet voor je achterstand of je leermoeilijkheden, ook jij zal iets unieks hebben dat een ander niet heeft. Laat je niet in een hoek zetten, voel je niet rot maar ( en wat ook heel belangrijk is) leer je zelf te accepteren, wordt vriendjes met je zelf. Je zal zien dat dan de wereld voor je open ligt.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:03

Ik heb zelf een autisme. Het syndroom van Asperger. Het is mij altijd verteld door school en andere dingen dat ik geen voertuigen kan besturen. Ik ben zelf naast paarden ook helemaal gek van hakselaars. Van die grote machines om mais en gras mee te hakselen.
Ik wou er erg graag op rijden maar iedereen behalve mn ouders en mn broer die zieden tegen me dat ik het niet kan en ook nooit zou kunnen vanwege mn autisme. Ik trok me er eerst weing van aan maar er kwam een moment dat ik zelf ook dacht dat ik et niet zou kunnen en dan gaat er wat door je heen. Inmiddiels heb ik mijn eigen hakselaar en rij ik op heel veel voertuigen en ook op paard.
Iedereen had het dus mooi fout. Waar ik eigenlijk best wel om kan lachen. Dus vooroordelen moet je niks van aantrekken. soms is het moeilijk maar toch blijven doen. Ik heb een enorme hekel gekregen aan mensen met bepaalde vooroordelen vooral als et gaat om mensen met een beperking of een handicap. Als jij een verzordpaard wil dan moet je dat gewoon doen. Ik denk dat het wel goed is voor jou. Hoop voor je dat et lukt.

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:16

Erwin89 schreef:
Ik heb zelf een autisme. Het syndroom van Asperger. Het is mij altijd verteld door school en andere dingen dat ik geen voertuigen kan besturen. Ik ben zelf naast paarden ook helemaal gek van hakselaars. Van die grote machines om mais en gras mee te hakselen.
Ik wou er erg graag op rijden maar iedereen behalve mn ouders en mn broer die zieden tegen me dat ik het niet kan en ook nooit zou kunnen vanwege mn autisme. Ik trok me er eerst weing van aan maar er kwam een moment dat ik zelf ook dacht dat ik et niet zou kunnen en dan gaat er wat door je heen. Inmiddiels heb ik mijn eigen hakselaar en rij ik op heel veel voertuigen en ook op paard.
Iedereen had het dus mooi fout. Waar ik eigenlijk best wel om kan lachen. Dus vooroordelen moet je niks van aantrekken. soms is het moeilijk maar toch blijven doen. Ik heb een enorme hekel gekregen aan mensen met bepaalde vooroordelen vooral als et gaat om mensen met een beperking of een handicap. Als jij een verzordpaard wil dan moet je dat gewoon doen. Ik denk dat het wel goed is voor jou. Hoop voor je dat et lukt.

ik weet t maarjha this gewoon moeilijk dat mense zo tegen me doen en alles

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:48

Ja tuurlijk dat weet ik. Maar probeer om er niks van aan te trekken. Ik weet hoe je je voelt. Heb het zelf ook meegemaakt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:51

Ik begrijp dat het lastig is voor jou om een verzorgpaard te vinden. Geef alleen de moed niet op!
Het zal vast een keer lukken. Jammer dat je niet dichter in de buurt woont want bij de eigenaresse van mijn verzorgpaarden was je zo welkom geweest. :j

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:10

Iris82 schreef:
Ik begrijp dat het lastig is voor jou om een verzorgpaard te vinden. Geef alleen de moed niet op!
Het zal vast een keer lukken. Jammer dat je niet dichter in de buurt woont want bij de eigenaresse van mijn verzorgpaarden was je zo welkom geweest. :j

ik zoek ook nog vakantie werk maar krijg ik ook nergens

xRabiosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:29

-

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:44

ik ben tegen voor oordelen :)

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:11

Nee het is niet terecht!
Voor iedereen moet er een kans zijn om te paardrijden :)