[WN] Importeren quarter uit Canada

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:46

@Pouce moet dat dan??? :D Ehhhh laat ik maar niets meer zeggen, de Paint die ik 2 jaar geleden uit de States gehaald heb, heb ik toen voor de koop ook niet gezien :o Pas op schiphol zag ik dr voor het eerst :D En ik had geen beter paard kunnen kopen, wat een diamantje is het.

Juangi

Re: Importeren quarter uit Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:10

Zolang jij een betrouwbaar contactpersoon in dat land hebt en duidelijke afspraken hebt gemaakt, kan het best.

Zo heb ik het ook gedaan met mijn pony, die komt uit Portugal en heb ik alleen via een foto gezien. Is toen naar Nederland gekomen en echt precies wat ik wou met een ontzettend fijn karakter. Zo'n braaf en leuk ding vind je in Nederland echt niet!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:04

Betrouwbaar contactpersoon.................... Ehhhhhhh nope _O- Soms moet je durven gokken ;)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:06

interssant topic ga ik even volgen.
Enne ik zeg altijd wie niet waagt wie niet wint.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:43

rina schreef:
Betrouwbaar contactpersoon.................... Ehhhhhhh nope _O- Soms moet je durven gokken ;)

Dat niet? Woow, dan heb je echt een goede gok gedaan ;) Ik heb de knoop doorgehakt omdat ik een betrouwbaar contactpersoon had, anders had ik het gedaan.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:07

nedpoint is echt heel erg duur er zijn verschillende export bedrijven vanuit USA wel te verstaan. De kosten zijn nu 4500 Dollar incl papierwerk en quarantaine.
het veulen ophalen in Canada is wel te doen hoor :-)

zit meer in de Curly's maar die komen ook vaak uit canada naar usa om vervolgens naar Europa te gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:29

Ik weet wel dat toen ik in Canada een paard gekocht had en wilde laten vervoeren door NedPoint dat die hun handen er niet aan wilden branden.
Ophalen/overdracht aan de (amerikaanse) grens was geen probleem, maar ze gingen niet Canada in vanwege de papierrompslomp.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:33

HCRanch schreef:
nedpoint is echt heel erg duur er zijn verschillende export bedrijven vanuit USA wel te verstaan. De kosten zijn nu 4500 Dollar incl papierwerk en quarantaine.
het veulen ophalen in Canada is wel te doen hoor :-)

zit meer in de Curly's maar die komen ook vaak uit canada naar usa om vervolgens naar Europa te gaan.

Wat is Nedpoint duurder dan andere exportbedrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:48

Vanuit texas was voor een vriendin van me iets van 5000... incl maand quarantaine enz... In NL staan er genoeg te koop met leuk papier en hier kosten ze bijna niks nu... en anders vanuit belgie daar staan ook tig leuke quarters!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:29

Een leuk papier is niets, als het een bad confomation heeft,met al die dispesal sales in de VS heb je veulens en jaarlingen bij de beste fokkers van daan voor 2 a 3000 dollar is 2100 euri max plus 3000 euro voor nedpoint is 5100 euro daar heb je in europa echt geen Dual ray of i. d. voor hoor

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:46

MidnightPSan schreef:
Een leuk papier is niets, als het een bad confomation heeft,met al die dispesal sales in de VS heb je veulens en jaarlingen bij de beste fokkers van daan voor 2 a 3000 dollar is 2100 euri max plus 3000 euro voor nedpoint is 5100 euro daar heb je in europa echt geen Dual ray of i. d. voor hoor

En als je het met een paar mensen tegelijk doet (3 of 4 in container ) kan het nog een stuk goedkoper.
Dus even wat mensen bij elkaar zien te vinden .
En inderdaad je koopt hier nu veel voor weinig.!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:16

Je betaalt altijd per kontainerplaats en kontainers gaan pas weg als ze vol zijn. Mocht het onverhoopt anders zijn dan betaal je niets meer, dat is het risiko van de vervoerder. Ook 2 veulens gaan niet samen in een kontainer en daar ben je dus niet goedkoper mee uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:40

weet je hoe smal die containers zijn.. Echt superklein, dat je bijna niet gelooft dat daar een paard in past. Dus 2veulens gaan er idd niet in...gelukkig... Is ook niet echt veilig.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:22

Er kunnen 3 paarden in een container en ze wachten tot hij vol is dus duurder of goedkoper is het niet. tenzij ze hem laten gaan met en open plek dan moet je meer betalen.
De paarden kosten hier echt geen drol. Ik heb een paard maanden geleden een Poco Bueno 100% foundation ruin gekocht voor 900 dollar!!
ook ging er een kleinzoon weg van Gunner (colonals smokings Gun) voor 2100 dollar....alleen het dekgeld van Gunner staat nu al op 8500,-!! Kon mijn ogen niet geloven en moest echt mijn hand onder mijn kont doen om niet me te bieden (was op een veiling namelijk)
Nu is het hier in KY wel heel erg exceptioneel, in Texas en Oklahoma liggen de prijzen nog wat hoger, maar hier is het echt vreselijk met de jonge paarden. Maar ik denk dat er in Europa ook zat goeds rondloopt hoor!

o ja en het verschil met nedpoint van hier naar USA sheelde bijna 2000 euro!

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:38

genoeg te koop hier zou ik zeggen ;-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:34

HCRanch schreef:
Er kunnen 3 paarden in een container en ze wachten tot hij vol is dus duurder of goedkoper is het niet. tenzij ze hem laten gaan met en open plek dan moet je meer betalen.
"Je" is in dit geval de transporteur, laat dat duidelijk zijn. Ik als koper hoef die opengevallen plek NOOIT te betalen, mits de container niet helemaal naar een handelaar gaat, want die zal de open plek natuurlijk wel in zijn verkoopsprijs doorrekenen :D

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 03:16

dat was in mijn geval niet zo, als ik perse op een bepaalde datum wilde vertrekken en niet wilde wachten tot de container vol was werd het duurder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:17

Je had dus die keus :) Meestal hoor je pas dat een paard onderweg is als het vliegtuig ook echt beladen is.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:58

dat is waar maar ik wilde perse mee :-)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:33

HCRanch schreef:
De paarden kosten hier echt geen drol. Ik heb een paard maanden geleden een Poco Bueno 100% foundation ruin gekocht voor 900 dollar!!
ook ging er een kleinzoon weg van Gunner (colonals smokings Gun) voor 2100 dollar....alleen het dekgeld van Gunner staat nu al op 8500,-!! Kon mijn ogen niet geloven en moest echt mijn hand onder mijn kont doen om niet me te bieden (was op een veiling namelijk)
Nu is het hier in KY wel heel erg exceptioneel, in Texas en Oklahoma liggen de prijzen nog wat hoger, maar hier is het echt vreselijk met de jonge paarden. Maar ik denk dat er in Europa ook zat goeds rondloopt hoor!

o ja en het verschil met nedpoint van hier naar USA sheelde bijna 2000 euro!

Vanuit Denver Co vliegen ze ook rechtstreeks naar EU ,dus niet all wegen naar Rome gaan via NedPoint Ok , en bij mijn weten kan je ook bij de maatschappij containers huren en Quarantaineranches zijn er ook meer.
heeft Nedpoint niet zijn roots in NL?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:00

je kan via verschillende plekken vertrekken. nedpoint is zeker niet de enigste er zijn er veel meer. je kan ook uit LA, of New York vertrekken. NY heeft ook een hele grote quaratiane facility daar zijn wij binnen gekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:07

Het is maar net waar je een paard in de buurt koopt. Niemand zal zijn paard vanaf NY laten vliegen als het in de buurt van LA gekocht is :)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:32

@DD, dat doen ze dus wel , er komen BIJ ONS (KLM) nedpoint paarden binnen via NY.
Als je wat oudere dieren koopt, die achter zijn in training dwz niet op tijd klaar zijn voor een futurity, zijn deze ook niet zo duur, kijk B.V. maar op de PCCHAof de NRCHA sale results.
Maar als je gaat kopen laat het dan door een local trainer doen die jij vertrouwt, als ze weten dat het naar Europa gaat of dat je tegraag bent , kan de prijs hoger zijn.

vaughane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 02:18

In de Eifel zit een ranch die goede quarters fokt. Ik ben daar vorig jaar geweest. Volgens mij heet het de Eifel Gold Ranch, maar misschien vergis ik me met een andere ranch in de Eifel. De merries laten ze dekken door eigen hengsten, maar ze laten ook merries overvliegen naar de USA ter dekking. Als de merries drachtig zijn, komen ze weer terug. De veulens / jaarlingen hebben een prijs vanaf 10.000 euro. De hengsten die ze op de merries zetten zijn echt niet de goedkoopste. Ik schrik van het bedrag dat je noemt, als ik weet dat deze ranch de merries heen en weer laat vliegen, laat dekken en de ranch er zelf ook wat aan over moet houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:52

Tegenwoordig heb je zoiets als KI :)
Lijkt me een stuk goedkoper als merries heen en weer vliegen (en ook prettiger voor de merries in kwestie).