Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wakiekie schreef:ik heb die van mij ook niet op ijzers staan, en in een cross lijkt het mij sowieso al niet praktisch om met stiften te gaan rijden!
Simmie schreef:wakiekie schreef:ik heb die van mij ook niet op ijzers staan, en in een cross lijkt het mij sowieso al niet praktisch om met stiften te gaan rijden!
Juist wel crossen met stiften in! Alle eventingruiters die paarden met ijzers hebben draaien stiften, zeker gezien het voorafgaande springen vaak op gras is. Grote stukken van de cross ook. Bestaat de route van de cross in Haarle compleet uit een goede zandbodem, dan zou je zonder stiften kunnen starten.
Waarom lijkt het jou niet praktisch?
Je geeft je paard er een stuk meer grip mee.
Nickeltje schreef:[mod]Zoals jullie misschien bekend is (of misschien ook niet) wordt er normaal een starttijden topic gemaakt en is het niet de bedoeling om in het voorbesprekingstopic tijden op te sommen.
In deze oefencross zijn echter zo weinig mensen van Bokt die meedoen, dat het erg veel extra werk is voor een heel klein groepje om een starttijden topic te maken.
Bij uitzondering kunnen jullie dus in dit topic je tijden vermelden.
Simmie schreef:wakiekie schreef:ik heb die van mij ook niet op ijzers staan, en in een cross lijkt het mij sowieso al niet praktisch om met stiften te gaan rijden!
Juist wel crossen met stiften in! Alle eventingruiters die paarden met ijzers hebben draaien stiften, zeker gezien het voorafgaande springen vaak op gras is. Grote stukken van de cross ook. Bestaat de route van de cross in Haarle compleet uit een goede zandbodem, dan zou je zonder stiften kunnen starten.
Waarom lijkt het jou niet praktisch?
Je geeft je paard er een stuk meer grip mee.
) maar dat ging prima hoor. En ik reed echt niet zachtjes of voorzichtig aan. Het is idd allemaal zand en er zijn geen gevaarlijke plekken ofzo waar je uit kunt glijden. Je moet wel een smaller paadje omhoog als je bij de zandkuil komt en weer uit gaat, waar ook wat wortels zitten, maar dit is niet glad ofzo.
Henrieke schreef:Ik heb hem vorig jaar ook gewoon met ijzers gereden zonder stiften(nouja het paard) maar dat ging prima hoor. En ik reed echt niet zachtjes of voorzichtig aan. Het is idd allemaal zand en er zijn geen gevaarlijke plekken ofzo waar je uit kunt glijden. Je moet wel een smaller paadje omhoog als je bij de zandkuil komt en weer uit gaat, waar ook wat wortels zitten, maar dit is niet glad ofzo.
@ Irissahorse: gewoon blauw?!
) en zwarte peesbeschermers met diamantjes en mijn kleren moet ik nog even bekijken, denk ook een donkerbruine broek
newton schreef:wij doen ook mee, haha we vallen zeker op we hebben een bijzondere samenstelling van paarden in ons groepje.
kruising rij/tuigpaard, fjord, haflinger en Shire.!!!
Er was een hindernis 9 a, b, c, d, e, f en had geen idee wat eigenlijk de route was. En waar is het parkeren en secretariaat, staat dat morgen aangegeven vanaf de openbare weg?