Sallandse Heuvelrit | 25 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 03:52

oeeeh vandaag is het zover!!,net uit bed hopelijk krijg ik m,n merrie wakker hahaha.Voor de fotograven:Ik rij op een bruine draver merrie met heule grote oren :D := met blauw hackamore hoofdstel,westernachtig zadel met blauwe hafpad eronder en startnummer 411.Nou tot straks allemaal! Iedereen veel plezier en hopelijk blijft het lekker droog!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:48

Gisteren weer een fantastische rit gehad! Paardje liep weer als een treintje, netjes ruim 12 km/u, nette waardes bij elke keuring. Bij de voorkeuring stond ze heel alert rond te kijken (stel je voor dat je iets mist), maar wel een super relaxte hartslag van 28!!!! Ze had zich op de heenweg in de trailer iets geraakt achter en had een klein schaafwondje op haar (witte ) voetje. Ze liep bij de locomotie niet helemaal lekker, dat werd dus 3 x een B-tje. Maar verder deed ze het prima. Bij elke keuring direkt aan kunnen bieden, dus het volle aantal punten gehaald. Dit resulteerde in een zeer verdiende 6de plaats. Maar het aller-aller-aller mooiste is dat dochter en paard nu klasse 2 mogen starten! We hopen dat in Wanroij te kunnen doen. Wij zijn helemaal trots op ons super-paard!

fannetje

Re: Sallandse Heuvelrit | 25 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:41

gefeliciteerd met je geslaagde rit!
Hopelijk komen er nog meer verslagen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:35

Onze rit is ook super gegaan! Begin hartslag was 32 bij P/A 44 en bij finish na meteen aanbieden 60 dus daar had ik beter even kunnen wachten al was hij wel goed.Harstslag bij de nakeuring was 40 en dus helemaal goed.Had helaas wel een B voor locomotie maar we waren gestruikeld onderweg dus dat kan het mss zijn anders toch wat overbelast.Vandaag liep ze weer helemaal goed en was ze lekker fit.Ik heb echt genoten van m,n eerste KK rit en ik denk dat er nog vele zullen volgen!
Ik werd er trouwens ook uitgepikt voor de ongeoorloofde middelen test.Werd urine opgevangen en 4 buisjes bloed afgenomen.De uitslag krijg ik over een paar weken opgestuurd.Ben benieuwd! Naar mijn weten is al mijn voer en smeerseltjes e.d doping vrij maar je weet natuurlijk maar nooit.Al met al een super geslaagde maar hele lange dag :D

Lotte18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 18:08

Dit was m'n 3de rit van endurance! 1x een kk gereden en vorige keer de Ginkelse Heide.
Ik reed op Sera samen met Anouk op Adami.

Voor de P/A heerlijk gereden! Lekker doorgedraafd en stukjes gegaloppeerd.
Bij de P/A gelijk aangeboden, ze hadden allebei een hartslag van 52. :D

Na de P/A hebben we ook weer flink doorgereden en er zaten lange galop stukken tussen!

Ruim voor de finish wezen stappen zodat we gelijk konden aanbieden.
Weer allebei een hartslag van 52.
Helaas wel een B bij de nakeuring.

Uiteindelijk zijn we 4de & 5de geworden met een gemiddelde snelheid van 12,5 km/uur. :D

Thanks Donna & Frits voor het groomen en voor alle tips/aanwijzigen!

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:01

Lotte en Anouk super gedaan !

Ga zo door.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:47

Iedereen gefeliciteerd met de geslaagde ritten!

@ Paxine, wel spannend dat je paard wordt getest, alhoewel je zelf waarschijnlijk wel weet dat er niks aan de hand is. Wat gebeurt er eigenlijk wanneer ze verboden middelen vinden?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:13

Ja ik vond het heel spannnend maar ook erg interessant.Ik heb het gevraagd wat er gebeurd als er iets gevonden wordt,de meneer vertelde dat ik me dan moest komen verantwoorden bij de KNHS.Ik ga ervan uit dat het allemaal niet nodig is maar je weet natuurlijk maar nooit.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:13

Wat vaag dat dat gedaan is, dit is voor het eerst in 15 jaar endurance dat ik hoor dat er een dergelijke test gedaan wordt bij een Klasse 1-er (Fasna is het zowat standaard). Heeeeellll vaaag.

Overigens hebben wij ook een superrit gehad.
10.8 gemiddeld door 10 minuten bij de finsh (stomme ikke) :D
Maar verder superrit gehad en 30km in mn uppie heerlijk van de natuur genoten (al zie ik die paar keer per jaar). Laatste km was hij het zat en kon ik bij Jaenne aanhaken.
En allemaal dikke Atjes op de lokomotie :D

Ik ben trots op mn puppie!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:43

Kan me herinneren dat zo'n test jaren geleden in Wanroij ook eens bij een klasse 1-combinatie is gedaan. Op landelijke wedstrijden (in alle disciplines) worden ook dopingtesten uitgevoerd, niet alleen op internationale wedstrijd.

Dit was voor het eerst sinds 2001 dat ik er niet bij was op 'mijn' Berg. Ben ieder jaar wel deelnemer, groom of vrijwilliger geweest. Dit jaar ging de TREC even voor ;) maar ik heb begrepen dat de nieuwe route veel positieve reacties heeft opgeleverd, leuk!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:21

Haha kun je nagaan ik was niet eens klasse 1! Deed mee in de klasse 0 en dit was echt de allereerste keer dat ik meedeed en het allemaal meemaakte.Maar wel goed natuurlijk dat ze er op letten.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:46

Denk dat ze steekproefgewijs startnummers hebben uitgekozen en die dan controleren. Meen vorig jaar Wanroij ook? Of was dat een andere wedstrijd? weet niet meer.

Iig iedereen gefeliciteerd met jullie geslaagde ritten!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 06:35

Karin schreef:
maar ik heb begrepen dat de nieuwe route veel positieve reacties heeft opgeleverd, leuk!

Voor klasse 1 was er weinig nieuws aan aan de route :D Voordeel: rijdt wel lekker door hihihi.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:32

ik ben super trots op me meisjes, Lotte reed weer puppy Sera en werd 4e en de pas 11 jarige Anouk had super shet Dinky Toy ingeruild voor super all-round arabier Adami en wer 5e, met een gemiddelde snelheid van 12,51km/uur.

super meiden _/-\o_

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:18

Karin schreef:
Kan me herinneren dat zo'n test jaren geleden in Wanroij ook eens bij een klasse 1-combinatie is gedaan. Op landelijke wedstrijden (in alle disciplines) worden ook dopingtesten uitgevoerd, niet alleen op internationale wedstrijd.

Dit was voor het eerst sinds 2001 dat ik er niet bij was op 'mijn' Berg. Ben ieder jaar wel deelnemer, groom of vrijwilliger geweest. Dit jaar ging de TREC even voor ;) maar ik heb begrepen dat de nieuwe route veel positieve reacties heeft opgeleverd, leuk!

vorig jaar in wanroij ook alle klasses dopingtest.. Ik werd er ook uitgehaald...
Niets gevonden natuurljik hahah...

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:51

Weet iemand toevallig of er al ergens foto's te zien zijn?
Heb veel fotograven gezien onderweg dus ben wel benieuwd :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:59

Daar ben ik ook benieuwd naar, heb er ook genoeg gezien.