quantana schreef:@ Flew; ik ga ook gewoon beginnen, ik zie wel hoe ver ik kom. Maar ik vind het leuk om in de sport hoger te komen dan de laagste klasses. Ik vind het prima als mensen in de B of L dressuur willen blijven hangen, maar ik ga voor de M of Z. Ik wist niet goed of ik met een haflinger wel een kans maakte om boven de klasse 1 te komen, want uiteindelijk wil ik gewoon niet in de klasse 1 blijven hangen, daar haal ik mijn lol nu eenmaal niet uit. Ik hoef niet snel, maar ik langere afstanden zou ik wel heel leuk vinden.
Misschien moet je juist daar de drive uit halen om een startkaart aan te gaan vragen en het gewoon te proberen. Ik ben van mening dat ieder ras met de juiste training, begeleiding en inzicht een klasse 3 kan lopen. Je moet geen wonderen verwachten in je snelheid maar to finish is to win. De kunst om dit met een ander ras te doen als anders is al een hele prestatie op zich.
.
It's the speed that kills the horse, not the distance. En daar ligt dan weer een mooi pluspuntje voor de koudbloeden.
Ik ken zat tuttebellen die het direct al opgeven met een paard.
. Ik denk dat je afstanden best gelijk kunnen worden getrokken met de endurance, je hoeft toch niet te promoveren? Het geeft de mendurance wat meer prestige de afstanden langer zijn (dan dat ze nu zijn) in hogere klasses ...